Digitale TV via KPN

Started by wil, November 22, 2005, 11:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eco

Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Allure

#26
KPN-TV (DigiTenne) heeft slecht beeld.

Hoe het met IPTV (via ADSL2) zal gaan, dat is afwachten.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Shorty

Volgens mij is in dit topic sprake van verwarring - of het ligt aan mij  :P. Maar doet KPN nu digitale TV op 2 manieren: met Digitenne (die, zo is de bijna algehele opnie hier, zwaar zuigt) en via de kabel (dat zeer licht of zelfs helemaal niet zuigt, misschien zelfs wel blaast  ;D )? En zo ja, waar hebben we het hier over?

VrGr,

Bart J.

CineSmurf

Quote from: Shorty on December 15, 2005, 15:15:40
Volgens mij is in dit topic sprake van verwarring - of het ligt aan mij  :P. Maar doet KPN nu digitale TV op 2 manieren: met Digitenne (die, zo is de bijna algehele opnie hier, zwaar zuigt) en via de kabel (dat zeer licht of zelfs helemaal niet zuigt, misschien zelfs wel blaast  ;D )? En zo ja, waar hebben we het hier over?

VrGr,

Bart J.

Eerste is correct (digitenne). Volgens mij gaat de tweede optie over IP-tv, ofterwijl de manier waarop versatel ook uitzend. Voor zover ik weet heeft KPN nergens een kabelnetwerk. De tweede optie gaat dus over internet, gebaseerd op ADSL2 (snel adsl).

Overigens heb ik zelf alleen nog maar plannen van KPN gehoord over IPtv, nog geen concrete uitzendingen. Of weet iemand dat die wel ergens plaatsvinden?

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Peerless Monster

#29
Digitenne is niks mis mee.
Ik heb met mijn nieuwe Samsung Personal Recorder alleen maar goede dingen gezien.
Het beeld is scherper dan met zo'n klein kastje, maar dat TV mooi kon zijn op een beamer had ik nooit verwacht.
Ik heb gewoon geluk dat ik wat hoger woon dan anderen denk ik ;) (dichterbij de sateliet en minder obstakels ;) ).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kuikentje

#30
Quote from: Peerless Monster on December 15, 2005, 17:11:05
Het beeld is scherper wel dan met zo'n klein kastje, maar dat TV is mooi kon zijn op een beamer had ik nooit verwacht.
Ik heb gewoon geluk dat ik wat hoger woon dan anderen denk ik ;) (dichterbij de satteliet en minder opstakels ;) ).
Ik heb twee woorden voor je: satelliet en obstakels.
Gelukkig ken je het verschil tussen als en dan weer wel.
En wat is dit voor vage zin: Het beeld is scherper wel dan met zo'n klein kastje, maar dat TV is mooi kon zijn op een beamer had ik nooit verwacht.

Kuikentje

Peerless Monster

QuoteIk heb twee woorden voor je: satelliet en obstakels.
Gelukkig ken je het verschil tussen als en dan weer wel.
En wat is dit voor vage zin: Het beeld is scherper wel dan met zo'n klein kastje, maar dat TV is mooi kon zijn op een beamer had ik nooit verwacht.

Kuikentje

Hee Aadt ook weer in de wereld der levenden?
Ik was gister heel snel met typen dan krijg je dat ;).
Druk op de zaak...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kuikentje

Quote from: Peerless Monster on December 16, 2005, 14:29:37
Hee Aadt ook weer in de wereld der levenden?
Ik was gister heel snel met typen dan krijg je dat ;).
Druk op de zaak...

Druk op de zaak ja ja..... Waarom verschijnen er dan altijd zoveel berichten op het forum als je werkt en vind ik nooit een reply op de mailtjes die ik stuur in mijn mailbox?

Kuikentje

Peerless Monster

QuoteDruk op de zaak ja ja..... Waarom verschijnen er dan altijd zoveel berichten op het forum als je werkt en vind ik nooit een reply op de mailtjes die ik stuur in mijn mailbox?

Kuikentje


En terecht! ;)
Als jij nu eens wat vaker op de zaak was dan had je kunnen weten dat het enorm druk is ;D
Moet ik je halen 2e kerstdag trouwens?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kuikentje

Quote from: Peerless Monster on December 16, 2005, 14:42:29

En terecht! ;)
Als jij nu eens wat vaker op de zaak was dan had je kunnen weten dat het enorm druk is ;D
Moet ik je halen 2e kerstdag trouwens?

Jij hebt het toch druk met het forum en daarom hebben andere het op de zaak het toch zo druk? ;)
Als je me 2e kerstdag komt halen dan zou ik dat erg fijn vinden. Wil je me dan ook op tijd naar huis brengen voor dat DE gaat zingen?

Kuikentje

drumstick

KPN en digitenne zijn hetzelfde (Digitenne is grotendeels van KPN).
Ik woon in een flat waar een schotel niet mag van de woningbouw. Deze flat is onlangs geheel gerenoveerd en schotels hier en daar maken het er dan niet mooier op.
UPC heb ik slechte ervaringen mee dus KPN digtale tv was een voor de hand liggende goedkope oplossing.
Qua beeld en geluid niks mis mee. Alleen het zenderaanbod is wat magertjes nog.

Danakin

Quote from: drumstick on December 28, 2005, 21:13:38
KPN en digitenne zijn hetzelfde (Digitenne is grotendeels van KPN).
Ik woon in een flat waar een schotel niet mag van de woningbouw. Deze flat is onlangs geheel gerenoveerd en schotels hier en daar maken het er dan niet mooier op.
UPC heb ik slechte ervaringen mee dus KPN digtale tv was een voor de hand liggende goedkope oplossing.
Qua beeld en geluid niks mis mee. Alleen het zenderaanbod is wat magertjes nog.

Heb nu ongeveer een half jaar digitale tv van KPN. Reden voor aanschaf: ik was casema zat, omdat:
- bepaalde zenders slecht te ontvangen waren;
- de kabels bij mij slecht weg te werken waren en dus los in de woonkamer lagen.

Digitale tv van KPN heeft de volgende voor- en nadelen:
Voordelen:
- geen coax meer in de woonkamer;
- alle zenders de zelfde ontvangst;
- goedkoper dan casema.

Nadelen:
- duurt een eeuwigheid om van net 1 naar 2 te gaan (4 seconden m'n ....... ;D >:();
- het is soms net of je naar een legpuzzel zite te kijken, dus geen mooi beeld.

Ik ben weer op zoek naar iets nieuws.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

mradem

Ik heb hetzelfde. Mijn ouders hebben KPN tv. Opzich wel makkelijk aansluiten hoor en dat je het kastje mee kan nemen is leuk. De kwaliteit van de tv is wel redelijk. Sommige zenders goed en soms weer wat minder. Wel erg gevoelig vind ik. Als er een scooter door mijn straat rijdt dan stoor de tv. Nu ga ik over een maandje in mijn eigen huis zitten en wat ik daar nou moet nemen ??? . Ik kan dat kastje iedergeval wel even gebruiken voor the time being. Maar ik moet ook internet hebben.

Ik wil eigenlijk adsl2 waar ik dan snel internet mee heb en digitale tv. Aanbod is alleen niet zo groot. Versatel is op dit moment de enige bij mij geloof ik. En daar is het aanbod van zenders ook nog niet optimaal. Alleen heb ik bij Versatel weer mijn twijfels. Het gaat nou niet al te best met hun.
Het vervelende is ook dat ik geen telefoon abbo wil van kpn. Maar wel adsl via de telefoonlijn. Niet veel providers bieden deze mogelijkheid. Bellen zal me een worst wezen.

Smout

Ik heb nu een half jaar digitenne. Ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Het beeld is over het algemeen goed maar soms hapert het geluid of beeld even. Dus wel meer storingsgevoelig dan de kabel. Het beeld is zeker wel scherper dan de kabel bij mij.

Wel lastig is het opnemen op video met een dual tuner. Dat is ff wat meer arbeidsintensief. M'n vrouw krijgt dat niet meer voor elkaar ;D.

De reacties die ik hier lees verbazen mij ook. Ik ben er over het algemeen zeer tevreden mee. Ook de EPG is erg makkelijk.


anubbie

Ik weet niet wat iedereen nou zit te zeuren over slechte kwaliteit en zo, maar dat is per straat verschillend. Bij mij is het beeld perfect. 10 x beter dan UPC en 2 keer goedkoper (scheelt wel een 10 tje per maand). Heb ook een PVR aangeschaft wat het opnemen wel 100 maal vergemakkelijkt.

Maar als je nou het beeld bij een paar straten verder op vergelijkt, is het daar weer 10x nix. Ik zou zeggen, schaf het aan, vergelijk. Is het beter dan heb je profijt, zo niet, dan stuur je het hele zooitje toch weer terug (binnen 8 dagen). Net zo makkelijk. De een vind ook een fiat nix en een bmw wel, en de ander zweert weer bij een fiat omdat je die zo makkelijk kan parkeren.

Let wel op: bestel het niet via de site maar via de primafoon of een dealer. Ik had het via de site besteld en kreeg spontaan 3 twin receivers, 2 single receivers en 1 pvr. Hmmmm. geweigerd dus maar.

Suk6 met je keuze.

Anubbie.


(oh ja. met satelliet ben je ook veel kwijt hoor. duurt denk ik 4 jaar eerdat je de kosten eruit hebt. althans, wat ik wilde aanschaffen wel. kijk anders even op www.cardwriter.nl staat een hoop sat. info)

Peerless Monster

Quote from: Smout on January  3, 2006, 21:18:55
Ik heb nu een half jaar digitenne. Ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Het beeld is over het algemeen goed maar soms hapert het geluid of beeld even. Dus wel meer storingsgevoelig dan de kabel. Het beeld is zeker wel scherper dan de kabel bij mij.

Wel lastig is het opnemen op video met een dual tuner. Dat is ff wat meer arbeidsintensief. M'n vrouw krijgt dat niet meer voor elkaar ;D.

De reacties die ik hier lees verbazen mij ook. Ik ben er over het algemeen zeer tevreden mee. Ook de EPG is erg makkelijk.



Je zou eens de HDD recorder moeten aanschaffen joh. Ideaal.
Opnemen is een kwestie van 1 knop en als je voorruit wil plannen 2 knoppen.
Helaas kan je niet verder voorruit plannen dan meestal 24 uur (ligt aan de zender).
Jammer dat er geen SVHS aansluiting op zit voor mijn beamer... Kijk nu via composiet en dat is toch een stuk minder dan SVHS (dan moet ik mijn SVHS videorecorder tussenzetten die het signaal wel goed omzet van scart naar SVHS, want een gewoon verloopkabel van scart naar SVHS werkt niet).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mradem

Quote from: anubbie on February  2, 2006, 07:30:07
Ik weet niet wat iedereen nou zit te zeuren over slechte kwaliteit en zo, maar dat is per straat verschillend. Bij mij is het beeld perfect. 10 x beter dan UPC en 2 keer goedkoper (scheelt wel een 10 tje per maand). Heb ook een PVR aangeschaft wat het opnemen wel 100 maal vergemakkelijkt.

Maar als je nou het beeld bij een paar straten verder op vergelijkt, is het daar weer 10x nix. Ik zou zeggen, schaf het aan, vergelijk. Is het beter dan heb je profijt, zo niet, dan stuur je het hele zooitje toch weer terug (binnen 8 dagen). Net zo makkelijk. De een vind ook een fiat nix en een bmw wel, en de ander zweert weer bij een fiat omdat je die zo makkelijk kan parkeren.



Zeuren vind ik een beetje groot woord. Hier worden gewoon de gebruikerservaringen gepost. Dat het zo verschillend is per gebied (net zoals jezelf aangeeft) wordt door dit soort posts juist duidelijk.
Als je dan zoiets aanschaf hou je iedergeval wat meer rekening met de realiteit ipv de mooi tv spots van de provider zelf.



sound

uuhhh een schotel is ook gevoelig voor storing bv wanneer er onweer dreigt of
is en dan moet het ook niet gaan sneeuwen want dan kan je wanneer er sneeuw
tegen je schotel zit aangeplakt regelmatig de bezem er langs halen en ook moet
je er zeker voor zorgen dat je je schotel zo vast zet dat er een olifant aan kan
hangen want anders heb je het probleem van de harde wind en dan ook nog de
regen en de woningbouw en..........nou ja ik heb zelf een schotel en de kpn heeft op dit moment een leuke aanbieding van ik 7,95 per mnd dus ik stap over.
mijn buurman heeft digitenne en ik moet zeggen dat dit er leuk uitziet maar wat mijn vooral heeft doen besluiten is dat ik alleen maar problemen heb gehad en
misschien heb ik een pech tuner maar ik stond een keer in die zaak waar ik de tuner had gekocht en veel mensen kwamen met klachten over updates waarbij
hun en mijn tuner als een gek begon te booten en dit is ook een veelgehoorde klacht buiten de nadelen die ik al hierboven beschreef dus er is nog steeds geen
ideaal systeem en is een goede ervaring idd persoonlijk.