Digitale TV via KPN

Started by wil, November 22, 2005, 11:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Deze week belde een callcentergirl van KPN mij op met de vraag of ik wilde overstappen van UPC-kabel naar digitale TV van KPN. Nu wil elk mens overstappen van UPC naar wat dan ook, maar ik wil eigenlijk weten wáárom een mens moet overstappen op digitale TV van KPN.

Is het beter in kwaliteit?
Ben ik dan HD voorbereid?
Kan ik dan stereo of DPL geluid ontvangen van TV zenders en die via de processor van mijn surroundreceiver laten lopen terwijl mijn TV een mono-tv is?
Ben ik goedkoper uit?

Ik wil eigenlijk een paar argumenten hebben waarop ik voor mezelf kan zeggen: nee, dank je.
Of is dit gewoon wél een goed produkt?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dru

Ik heb de kwaliteit gezien en ik moet zeggen: BAR SLECHT!

slechte compressie, echt totaal geen mooi beeld.

Ik zou zeggen neem upc digital, kost niks extra's en wel het voordeel van digitaal.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36419.msg521522#msg521522

wil

Quote from: Dru on November 22, 2005, 11:53:30
Ik heb de kwaliteit gezien en ik moet zeggen: BAR SLECHT!

slechte compressie, echt totaal geen mooi beeld.

Ik zou zeggen neem upc digital, kost niks extra's en wel het voordeel van digitaal.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36419.msg521522#msg521522
;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

misteranderson

Hét voordeel van KPN digitaal is in mijn ogen
dat het (in principe) overal te ontvangen is. Je hebt geen vast
aansluit punt meer nodig.

Maar de kwaliteit laat idd zeer te wensen over. Ik vond het in een aantal
gevallen zelfs slechter (!) dan 'gewone' analoge televisie.

IK ben daarom ook heel benieuwd naar de ontwikkelingen van KPN en HD, want
volgens een vertegenwoordiger die ik in de winkel sprak, moet KPN ergens volgend
jaar komen met een decoder ( volgens het huidige principe) die HD materiaal zou moeten
kunnen weergeven.
Eerst zien, dan geloven... ::)

On topic : andere voordelen, dan de verplaatsbaarheid zou ik niet weten.
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

CineSmurf

Antwoord op je vier vragen: nee, nee, nee, soms

Als je één TV hebt is het voordeliger dan kabel, maar je boet dus wel in op kwaliteit.

Wij hebben er hier een op kantoor staan -> kabel was hier niet aanwezig, schotel aan de gevel geen optie, dus dan blijft er weinig keus over.

Mijn ervaring:
- geluid is best aardig;
- beeld is slecht, inderdaad zware compressie en veel "digitale ruis";
- die antenne is lang niet zo handig als dat men doet voorkomen. De (aluminium)kozijnen lijken te storen, bovendien lijkt ie elke keer op een andere plek beter ontvangst te hebben.

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

wil

Quote from: CineSmurf on November 22, 2005, 13:31:08
Antwoord op je vier vragen: nee, nee, nee, soms
Bedankt Dick! Dit doen we dus niet ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Eco

Begin volgendjaar komt KPN met IP-TV.
Televisie via je vaste aansluiting. Inmiddels worden alle ADSL abonnementen hiervoor geschikt gemaakt.
D.w.z. de snelheid wordt in de meeste gevallen verdubbeld.

Het schijnt dat de kwaliteit van deze dienst ver boven die van digitale televisie (TVHome - UPC) komt te liggen.

Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

wil

Quote from: Eco on November 22, 2005, 13:51:14
Begin volgendjaar komt KPN met IP-TV.
Televisie via je vaste aansluiting. Inmiddels worden alle ADSL abonnementen hiervoor geschikt gemaakt.
D.w.z. de snelheid wordt in de meeste gevallen verdubbeld.

Het schijnt dat de kwaliteit van deze dienst ver boven die van digitale televisie (TVHome - UPC) komt te liggen.


Dat wordt dan dus een soort van digitale televisie via je adsl-lijn? Hm... dat klinkt beter, ik wacht dat wel even af; heb je een linkje naar die informatie? En wat betekent IP-TV?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Eco

Het wordt nog leuker. Zie ook deze link.  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36532.0
KPN wil een per se een tegenhanger worden van de traditionele kabelmaatschappijen.

Op dit moment wordt KPN enorm dwars gezeten doordat ze geen toegang krijgen tot de kabelnetten.
(terwijl dezelfde kabelmaatschappijen, via de Opta, wel toegang tot hun telefonienetwerk hebben)

Ik denk dat KPN daarom er alles aan zal doen om IP-TV te laten slagen.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

sander999

Quote
Op dit moment wordt KPN enorm dwars gezeten doordat ze geen toegang krijgen tot de kabelnetten.
haha, dat vind ik wel ironisch, aangezien KPN zelf ook tijden lang andere telecom aanbieders heeft dwars gezeten :D

wil

Gisterenavond, Ajax-Sparta Praag was 1 minuut 30 bezig belt zo'n klojo van KPN of ik al een besluit genomen had  :-X

Je moet nagaan: HIJ belt MIJ. Mijn telefoonnummer begint met 020...  ::) eventjes niks...  >:(






wil: "Ja, ik heb er over nagedacht en me uitgebreid laten adviseren. Digitale TV van KPN is volgens de mensen die ik gesproken heb ondermaats vergeleken met analoge TV, er zijn geen mogelijkheden met de topbox voor HDTV, de uitzendingen zijn nog niet progressive scan bij 1920 maal 1080 beeldpunten en zelfs in Nederland niet eens breedbeeld. Surround codering zit er al helemaal niet in en bovendien komen jullie volgend jaar met IP-TV via ADSL. Dat ik dan voor twee TV's, een videorecorder en een tuner dan minimaal 3 kastjes moet kopen vind ik al helemaal niet handig, dus u begrijpt, ik wacht het nog even af."

klojo van KPN: "..."

klojo van KPN: "ik begrijp het... hartelijk dank voor uw mening, goedenavond."

wil: "goedenavond"


wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dru

Dus nu wordt het "gratis" UPC digital  ;D

wil

Quote from: Dru on November 23, 2005, 19:37:37
Dus nu wordt het "gratis" UPC digital  ;D
Ik denk het niet... ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dru


jantje112

Ik ga ook even zeuren..:)

Prijs, 7,95 per maand als je al een iets afneemt bij de KPN (Telefoon mobiel of vast)

Tuner is gratis, extra losse tuner volgens mij zelfs momenteel ook (actie). (Anders 39.95)

Als je nog een ontvanger aan de buurman uitleent kan dat :) (Kosten delen dus ;))

Kwaliteit is toch niet bagger te noemen, alhoewel het wel ligt aan de omgeving. 1op1 met kabel heb ik niet gedaan, maar als je nog een eenvoudig mono tv hebt.. ??? dan kan het je nooit opbreken.

En met een video neem je een dual tuner..

wil

Klopt, maar ik HEB al kabel ;D
Quote from: jantje112 on November 24, 2005, 20:59:04
1op1 met kabel heb ik niet gedaan, maar als je nog een eenvoudig mono tv hebt.. ??? dan kan het je nooit opbreken.
Die mono-tv van me is ook echt het eerste wat nu vervangen gaat worden, ik kijk ook een beetje vooruit ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JanVoo

Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook Digitale TV van KPN en dat ziet er best goed uit vind ik (behalve bij slecht weer).

Ik heb het voor mijn eigen huis nu ook besteld...

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de digitale TV van KPN ziet er stukken beter uit dan de kwaliteit van het kabelnet in mijn gemeente (de Ronde Venen).

Djang

Slechte beeld kwaliteit!?!
Ik heb al bijna een half jaar KPN en het is een stuk beter dan Casema en dat voor de helft van de prijs.

Ik kon MTV nooit goed ontvangen, altijd storing.
De ontvangst van Canvas/Ketnet was helemaal om te huilen en zelfs TV Utrecht was niet haarscherp.
Met KPN gewoon kraak helder beeld, als de familie op bezoek komt of buurtbewoners vragen ze als eerst hoe wij de TV zo scherp hebben gekregen.
Dat zegt mij genoeg dus.

Het zou best kunnen dat de kabel in bijvoorbeeld: Amsterdam beter is dan in Vinkeveen en omstreken, maar voor ons hier steekt KPN er ver bovenuit.
Nu komt Casema wel met digiaal via de kabel, maar dan moeten we wel meer abonement gaan betalen (niks gratis) zodat hun het kabel netwerk kunnen verbteren, No way!

We hebben hier 2 single tuners staan (mijn ouders 1 en mijn broertje 1) en ik heb zelf de nieuwe Samsung met 80 gig HDD.
Alle drie staan aangesloten op een funke buiten antenne met een splitter ertussen, werkt perfect.
Zelfs met slecht weer geen problemen.
Ben nu teminste van die rot italiaanse (ik houd het nog netjes) zenders af en heb er nu, dankzij een gemakkelijk foefje 5 regionale zenders voor in de plaats (normaal heb je 2 regionalen zenders) waar ik veel meer aan heb.

Als je echt perfect beeld wil hebben is schotel nog steeds heer en meester.

Ik ben dus zeer te spreken over KPN Digitaal, wat inderdaad verbzaend is want ik heb een hoop fora gelezen waar mensen totaal niet blij zijn.
Vreemd dat er hier geen problemen worden ondervonden.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Hanky Panky

Eén woord: satellietschotelinstallatie  ;D

KPN digitale tv is rommel, mijn overburen hebben het en het zuigt zwaar....
Voor 30 euro per jaar (85 als je John de Mol wil spekken) heb je een mega zender aanbod in superkwaliteit.

Alleen de aanschaf van de apparatuur is wat pittiger, maar daar staat tegen over dat je uiteindelijk goedkoper uit bent/kan zijn.

Mijn tip: koop nu een goede schotel met goede LNB's en 2 eenvoudige (2e handse?) tuners en neem in het voorjaar als de nieuwe HD ready tuners uitkomen er een HD tuner bij.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CineSmurf

Quote from: Djang on November 25, 2005, 00:07:11
Alle drie staan aangesloten op een funke buiten antenne met een splitter ertussen, werkt perfect.

Ik denk dat hier de crux zit: Dat meegeleverde antennetje werkt dus kennelijk niet lekker.

Maar, als je toch kabels moet gaan trekken en iets buiten moet zetten zou ik inderdaad ook een schotel nemen.

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Djang

Als het goed aangesloten is zijn er geen problemen.
Die binnen antenne is inderdaad prut, je hebt er niks aan.

Schotel is wat duurder in aanschaf, maar wat mij het meeste tegen de borst stoot is dat mij vertelt is dat je maar 1 TV kan aansluiten.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Allure

Je kunt gewoon meerdere ontvangers op één schotel aansluiten. Je hebt natuurlijk wel een decoder per apparaat nodig, maar dat geldt voor DigiTenne en digitale kabel-tv net zo goed.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Djang

Ow...... ik ben één en al oor!
Meerdere ontvangers weet ik, das met KPN ook, geen probleem dus.
Maar qwa schotel, wat heb ik dan precies nodig???

Sorry een beetje oftopic, maar als iemand mij een PMetje kan sturen met de benodigdheden, ben ik diegene heel dankbaar.
KPN is wel goed hoor, maar ik zei al eerder: schotel is heer en meester.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Shorty

QuoteBegin volgendjaar komt KPN met IP-TV.
Televisie via je vaste aansluiting. Inmiddels worden alle ADSL abonnementen hiervoor geschikt gemaakt.
D.w.z. de snelheid wordt in de meeste gevallen verdubbeld.

Het schijnt dat de kwaliteit van deze dienst ver boven die van digitale televisie (TVHome - UPC) komt te liggen.

In Frankrijk gaat de betaalzender TPS binen enkele maanden HDTV aanbieden via ADSL. Dus met die kwaliteit zit het wel goed..... 8) En nu Canaal+ het wat betreft HD geheel laat afweten is het goed dat een andere aanbieder, zelfs al is het KPN  >:D, er inspringt.

VrGr,

Bart J.