"Meet and Greet" tevens Final visit bij Cinemagic

Started by Sjors, November 22, 2005, 00:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Gisteren (zondag 20-11-05) was het zover mijn eerste en tevens laatste "meet and greet" bij Chris annex CineMagic, een dag om nooit te vergeten  8)


Om +/- 15:00uur werd ik verwacht, echter was mijn zaterdagnacht nogal heavy  :-[ :-X en had mijn enkel verstuikt  ::) Zondag naar het ziekenhuis gegaan gelukkig niks gebroken of wat dan ook, wel hebben ze mijn enkel even ingebonden. maargoed was tegen half 7 's ochtend's thuis en werd wakker tegen 14:00uur, door al dat gedoe was mij die hele "meet and greet" voorbij gegaan!  :-[ en dit was toch echt iets dat ik niet wilde missen, al was het aleen maar om een bekerhouder af te breken  >:D ;D ;) geintje   ;D

Maargoed het was gevenmoment tegen 15:00uur aan toen ik op eens (was het een helder moment?) kreeg: Shit ik heb een afspraak in Ijsselstein!  :o  Ik heb vervolgens meteen Chris ingelicht en hem verteld waarom ik er (nog) niet was, maar mijn Pa hoorde dat, en die moest nog wat op halen in Houten wat evt vandaag kon, dus mijn Pa heeft mij bij Chris afgezet ondertussen was het tegen 16:00uur eenmaal geariveerd Amersfoort > Ijsselstein is een 35min rijden.

Even een telefoontje naar Chris die uiteraard de deurbel niet kon horen boven, en Daar gind de deur open Chris een hand gegeven, en ik ging naat binnen, netjes mijn schoenen uit getrokken want dat ben ik van jongsafaan gewend thuis. Chris vroeg mij wat te drinken en daarvoor gingen we naar de keuken waardoor ik de woonkamer te zien kreeg, meteen zag ik die pracht B&W's staan en een mooie plasma, waarvan ik dacht: WAUW! het zag er werkelijk prachtig uit! de plasma was gemonteerd op een dikke plaat bekleed met dezelfde "stof" als het bankstel en achter die plaat was verlichting aangebracht, wat een gigantish mooi totaal plaatje opleverd, maar veel tijd om daarbij stil te staan had ik niet, dus ik groete mij ook netjes aan zijn vrouw/vriendin (dat laat ik even open ;) ) en we gingen naar boven.

Eenmaal boven ging de deur open en tjah hoe zeg je dat, dat gevoel een echte bios! werkelijk prachtig! ik kijk als een klein kind (wat ik ook nog ben) mijn ogen uit  8) CinePaulis & Cinebarkoos waren uiteraard al aanwezig en hadden de eerste DVD al achter de rug, na even wat gebabbeld te hebben ging de 2e (voor mij eerste) film in de speler, het was "Desperado" een film waarvan ik aleen gehoord heb maar zelf nooit gezien had.
Het licht ging uit.. en ja dan komt het, je kijkt naar CRT en dat is echt een geweldige belevenis, zwart is ZWART  8) en wat mij in het begin opviel was de lichtsterkte die was laag, in het begin moest ik er even aan wennen, maar al gauw was ik dat vergeten en zat ik midden in de film. het geluidsweergave was ook zeer goed, en samen met dat geweldige beeld zat ik werkelijk midden in de film.

er zijn 2 rijen stoellen voor 3 stoellen en achter een loveseat, die ik helemaal voor mijzelf had O0 en ondanks dat ik op de achterste rij zat heb ik niks gemist ook niet kwa geluidsbelevenis. toen aan de film een einde kwam, zijn we d'r even uit gereden voor een snelle hap.


Eenmaal weer bij Chris thuis gingen we voor de derde film ( voor mij 2e  ;D ) Chris vroeg mij of ik dit maal op een van de vóórstoellen wou plaatsnemen, maar dat vond ik niet nodig, ik zat erg lekker en kwa geluidsbeeld was het ook perfect.  "Enemy of the State" werd het, een film die ik al kende maar zeker de moeite waard om nog eens te kijken, en wederom werd ik weer geconfronteerd met dat prachtige beeld van CRT, Toen wederom het eind van de film in zicht kwam (inmiddels al 22:00uur) deed Chris de spotjes aan en werd ook zijn pracht HT weer zichtbaar, nog even lekker nagepraat en vervolgens naar beneden gegaan daar ook nog even na gebabbeld, toen de klok de 22:30 aantikte kwam deze avond ten einde, ik gaf Paul en Koos een hand die vertrokken weer richting Eindhoven, en Chris was zo aardig mij even naar de tram te brengen zodat ik met mijn enkel niet hoefde te lopen. eenmaal bij de tram aangekomen gaf ik Chris een hand en bedankte hem voor deze gezellige en vooral leerzame dag.

Ben met de tram naar station Utrecht CS gegaan en vanuit daar de trein naar Amersfoort CS gepakt, ik woon vlak achter het station en heb het laatste stukje moeten lopen. eenmaal thuis was het 00:15uur lang leven het OV met de auto ging het in een half uur ::)


Chris nogmaals bedankt voor de voor mij onvergetelijke middag/avond! ik vind het en dat mag nogmaal gezegt worden echt dood en dood zonde dat je je HT "kwijtraakt" deels verkoop je je HT boedel, en deels blijft het achter, je hebt het werkelijk prachtig gemaakt  8) en eenmaal in je nieuwe situatie kom ik ook graag weer eens langs  :)


Groet, Sjors

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

FrankB

Leuk verslag Sjors.

Maar wat ik me afvraag: hoeveel handen heb je nog over, nadat je er zoveel hebt weggegeven?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Fransvis

Ja...en hoeveel bekerhouders heeft Chris nog over..?  ;D

Fransvis

Alle gekheid op een stokje....interessant verslag. Als je het zo leest, krijg je ook echt zin om te gaan kijken.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

@Molle,FransVis,Reza,FrenkB:  Bedankt allemaal  :)




Quote from: FrenkB on November 22, 2005, 08:03:35


Maar wat ik me afvraag: hoeveel handen heb je nog over, nadat je er zoveel hebt weggegeven?


Ik vat hem niet  :-[ bedoel je bekerhouders ;D


QuoteAlle gekheid op een stokje....interessant verslag. Als je het zo leest, krijg je ook echt zin om te gaan kijken.

Moet je heel snel zijn Frans, dit was eigenlijk de laatste film die er gedraait werd,   :'(


Heb tevens even de fouten verbeterd.




Groet, Sjors

FrankB

#7
Quote from: Sjors on November 22, 2005, 00:23:38
Daar gind de deur open Chris een hand gegeven,

Quote from: Sjors on November 22, 2005, 00:23:38
ik gaf Paul en Koos een hand die vertrokken weer richting Eindhoven

Quote from: Sjors on November 22, 2005, 00:23:38
eenmaal bij de tram aangekomen gaf ik Chris een hand

;D

Quote from: Sjors on November 22, 2005, 10:31:43
Ik vat hem niet  :-[

Nu wel >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sjors


Fransvis

Quote from: Sjors on November 22, 2005, 10:31:43

Moet je heel snel zijn Frans, dit was eigenlijk de laatste film die er gedraait werd,   :'(

Groet, Sjors

Ahhh..ok...helaas..dan gaat het over...

Quote from: Sjors on November 22, 2005, 10:31:43

....die er gedraait werd,   :'(

Heb tevens even de fouten verbeterd.


Die t was je nog vergeten, Sjors. Moet een 'd' zijn ;)

Audiofiel

Leuk verslag, Sjors. Maar wat ik niet begrijp: de titel zegt "tevens Final visit". Maar ik lees niets terug over Final???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Movievault

Hij stopt ermee/ Final . gedaan, finito ; slot ....
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rappie

Veel handjes geschud zeg zo'n dag ;D Maar de verslagen worden al beter Sjors, nu nog een keer hier langs komen zodra mijn setup compleet is ... Dan worden je verslag skills steeds beter he ;)

Verder weinig diepgang op de apparatuur in je verslag meer op het reizen ...

Maargoed, ziet er uit als een gezellig dagje HTs bezoeken
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Quote from: Rappie on November 22, 2005, 18:59:31
Veel handjes geschud zeg zo'n dag ;D Maar de verslagen worden al beter Sjors, nu nog een keer hier langs komen zodra mijn setup compleet is ... Dan worden je verslag skills steeds beter he ;)

Verder weinig diepgang op de apparatuur in je verslag meer op het reizen ...

Maargoed, ziet er uit als een gezellig dagje HTs bezoeken


Jep, ik moet zeker eens bij je langs komen Paul!

Achja blijkt maar weer dat  OV ook niet alles is ::)   


Groet, Sjors