Ai booster van ASUS

Started by ACQUA, November 21, 2005, 16:33:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Heeft er iemand ervaring met dit programma van ASUS en hoe werkt het eigenlijk?  Je kan N.O.S. gebruiken tot 120%, wat bedoelen ze hiermee?

ACQUA

B.J.

Heb je geen google?

  AI NOS™
Boost performance when you need it the most!
Applications such as 3D games and video editing demand a huge chunk of system resource.
Inject "nitrous oxide" into your CPU! The patented AI NOS™ (Non-delay Overclocking System) technology intelligently detects system load and automatically boosts performance for the most demanding tasks. Unlike other dynamic overclocking techniques, AI NOS™ reacts much faster to satisfy your unending need for speeds.

Je FSB zal wel verhoogd worden.

ACQUA

Ja eigelijk, niet aan gedacht  ;D

FrankB

Fijn, ben je aan het gamen freezed je pc omdat ie toch die 120% niet trok ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mradem

Dat ligt aan je koeling enzo. Je kan de booster aanzetten maar ook gewoon zelf je fsb verhogen. Nieuwe term voor overclocken denk ik ;D .

Loopt je pc onstabiel dan zal je de fsb iets moeten verlagen of je voltage gaan verhogen. Mja door het verhogen van de fsb verhoog je niet alleen de snelheid van de processor maar ook het geheugen en de videokaart. Deze lopen vaak eerder vast dan de processor. Die kan over het algemeen wel een stuk sneller lopen.

FrankB

Je kan ook gewoon een snellere processor kopen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mradem

Quote from: FrenkB on January 10, 2006, 11:18:07
Je kan ook gewoon een snellere processor kopen ;)

Niet altijd natuurlijk ;) . Niet alles past op elkaar :P .
Maargoed waarom betalen als je zo hetzelfde resultaat kan behalen ;D .

FrankB

Quote from: mradem on January 10, 2006, 12:58:53
Niet altijd natuurlijk ;) . Niet alles past op elkaar :P .
Maargoed waarom betalen als je zo hetzelfde resultaat kan behalen ;D .

Dat laatste vond ik ook altijd, totdat mijn pc toch nooit helemaal 100% stabiel was. Toen was ik het zat, gewoon terug naar de standaard clocksnelheid en alle problemen waren over.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tomaz

Heb zelf die AI booster ook op mijn mobo maar gebruik alleen de manual instellingen (200Mhz->250Mhz). Automatisch dat soort dingen regelen laat ik liever niet toe. Om je systeem te laten reageren op load hebben we PowerNow! wel voor.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

mradem

#9
Quote from: FrenkB on January 10, 2006, 14:07:50
Dat laatste vond ik ook altijd, totdat mijn pc toch nooit helemaal 100% stabiel was. Toen was ik het zat, gewoon terug naar de standaard clocksnelheid en alle problemen waren over.

Mijn vorige systeem draaide dik een jaar overclocked. Nooit problemen gehad. Nu draait alles standaard. Zie het nut nog niet ervan in om een 3.2ghz te overclocken (ook al mijn koelers draaien op low noise). Je moet wel een beetje weten wat je doet. Tweaken heeft een hoop te maken met stapje voor stapje en een kwestie van goed koelen. Onstabiel is vaak een warmte probleem of te weinig voltage.

Maar ontopic AI booster moet je zelf proberen om te zien of het stabiel blijft ;D .

FrankB

Quote from: mradem on January 10, 2006, 16:34:54
Mijn vorige systeem draaide dik een jaar overclocked. Nooit problemen gehad. Nu draait alles standaard. Zie het nut nog niet ervan in om een 3.2ghz te overclocken (ook al mijn koelers draaien op low noise). Je moet wel een beetje weten wat je doet. Tweaken heeft een hoop te maken met stapje voor stapje en een kwestie van goed koelen. Onstabiel is vaak een warmte probleem of te weinig voltage.

Met m'n AMD Duron 800mhz was het geen probleem op 1300mhz  8). Maar m'n PIV wilde echt niet, zelfs het kleinste stapje was al teveel. Gek genoeg wel urenlang 3Dmark draaien zonder problemen, maar dan in Ms word ineens freezen. Zette ik 'm terug op standaard ging het niet fout.

Quote from: mradem on January 10, 2006, 16:34:54
Maar ontopic AI booster moet je zelf proberen om te zien of het stabiel blijft ;D .

Inderdaad proberen of het werkt of niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12