Star Wars III op denon 3910 afspeelproblemen

Started by Rhodanos, November 18, 2005, 18:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rhodanos

Ik heb gisteren de dvd van Star Wars III binnengekregen. Mijn denonm 3910 kon na veel moeite de dvd disc 1 als dvd herkennen. Daarna bij afspelen slecht beeld en geluid, veel storingen. Op mijn Pioneer dvd-recorder geen probleem. Disc 2 heeft geen problemen op de denon. Vraag: zijn er andere denon 3910 bezitters waar de dvd 1 ook niet wil afspelen of goed wil afspelen.

Richi

Niet met deze DVD, maar ik heb al een paar keer gehad dat een DVD haperde (vooral DVD+RW), die vervolgens in de Sony DVD recorder zonder problemen afspeelde. De 3910 is erg kieskeurig als het op beschadigde of vuile DVD's aankomt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Throwratio

Denon dvd-A11 speelt disc 1 niet af.  >:(  >:(  >:(
Nieuw uit de winkel, gesealed en wel.

disc 2 wordt na enige hapering wel als dvd herkend.

Er zitten overal stickers op dat de dvd tegen copiëren beschermd is.
Kan het daar aan liggen?

Rhodanos

Dat van die kopieerbescherming is inderdaad een mogelijkheid. Ik heb de vraag ook gesteld in een dvd-forum, kijken of dit bij iemand een licht doet opgaan.

robbiedobbie

ik heb ook problemen met mijn denon 1920!

De dvd net nieuw gekocht bij de frs: vol met (grote) krassen. die is volgens mij echt al een keer verkocht aan iemand. Misschien omdat alle menu op de dvd in het frans zijn?

Het niet werken is in dit geval niet te wijten aan de denon denk ik, maar toch baal ik ervan

22 euro voor een dvd die dan niet goed werkt!

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Kjelt

Zijn er op de desbetreffende disc "ringen" te zien en dan doel ik niet op krassen maar bij de productie erop gezette 'lege" stukken?

Throwratio


Rhodanos

Bij mij waren er ook geen ringen te zien. De dvd is inmiddels retour leverancier. Zal hem binnenkort opnieuw kopen en kijken wat de nieuwe dvd doet.

Throwratio

ik heb bij hifiwinkel de "foute" dvd in een basic Denon-dvdspeler getest; geen probleem.
Daarna dvd in winkel geruild en thuis weer geprobeerd: nog steeds fout..

Zal wel een firmware upgrade worden, ben ik bang.
In VS geen probleem; daar kan je de nieuwe versie gewoon downloaden/branden/installeren; hier en in Duitsland is daar geen letter over te vinden.

Gaeje

Quote from: robbiedobbie on November 18, 2005, 23:43:17
De dvd net nieuw gekocht bij de frs: vol met (grote) krassen. die is volgens mij echt al een keer verkocht aan iemand.
in f.r.s mogen de werknemers de discs mee naar huis nemen savonds als ze dat willen, om die te bekijken. daarna worden ze gewoon verkocht. ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat las, maar het is blijkbaar echt waar. ik geloof dat het ook op de site van free record shop staat...

wiscel

Hetzelfde probleem met mijn Denon 2910, de disk al 2 keer omgeruild in de winkel en nog steeds problemen.
De firmware geupdate en de speler regio vrij gemaakt, helaas geen resultaat.

kris dens

ik heb net hetzelfde voor,al 3 keer geruild,op de dvd geen krasje te zien.
ik heb een pioneer dv-575a  :(

rijstfj

#12
Quote from: Gaetan on November 21, 2005, 00:52:49
in f.r.s mogen de werknemers de discs mee naar huis nemen savonds als ze dat willen, om die te bekijken. daarna worden ze gewoon verkocht. ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat las, maar het is blijkbaar echt waar. ik geloof dat het ook op de site van free record shop staat...

Misschien dat ze daarom in de bakken staan 3 voor € 15,00 >:(
Bedoel dus niet de Starwars dvd's  ;)


kris dens

#13
Quote from: kris dens on November 22, 2005, 16:59:06
ik heb net hetzelfde voor,al 3 keer geruild,op de dvd geen krasje te zien.
ik heb een pioneer dv-575a  :(
Ik heb een mail gestuurd naar pioneer benelux,met de klachten over deze dvd.En met de vraag of zij op de hoogte zijn.
dit is hun andwoord:

beste,

Deze DVD en nog andere worden niet weergegeven omdat de platenmaatschappij
deze door een copy protectie ongeschikt heeft gemaakt voor pc drives. Daar
Pioneer, en ook andere merken, deze drives ook in haar Home Producten
monteert gaan deze niet aanvaard worden.

We zijn op de hoogte van het gegeven, maar deze discs zijn spijtig genoeg
niet volgens de officiele norm geproduceerd. Gelieve de platenmaatschappij
om inlichtingen te vragen aub

Met vriendelijke groeten,

Johan Wouters

Kjelt

Quote from: kris dens on November 23, 2005, 17:48:22
We zijn op de hoogte van het gegeven, maar deze discs zijn spijtig genoeg
niet volgens de officiele norm geproduceerd.

Interessant! Dus net als bij de cd copy protectie waarbij ze niet aan de redbook standaard voldoen en dus ook niet het cd logo op de hoes mogen zetten zou hier ook niet het dvd logo op de hoes staan? Kun je dit checken? Als wel het dvd logo op de hoes staat heeft de desbetreffende maatschappij een groot probleem  ;D

kris dens

Quote from: Kjelt on November 23, 2005, 21:54:06
Interessant! Dus net als bij de cd copy protectie waarbij ze niet aan de redbook standaard voldoen en dus ook niet het cd logo op de hoes mogen zetten zou hier ook niet het dvd logo op de hoes staan? Kun je dit checken? Als wel het dvd logo op de hoes staat heeft de desbetreffende maatschappij een groot probleem  ;D
het dvd logo staat dus op de hoes van de dvd.  :-\

arie001

IK heb met mijn Pioneer 575-A maar een klein probleem. Hij pakt de disc wel, speelt 'm ook gewoon af, totdat hij in de buurt van de 60 minuten komt. Dan "bevriest" het beeld, je ziet 'm op het display druk zoeken/doorspelen maar met niets tot resultaat op het beeld. Als je via time search gewoon naar pak m beet 1 a 2 minuutjes verderop springt speelt hij als een zonnetje weer verder.

Het allervreemdste is nog dat ik hier de allereerste keer dat ik de DVD keek geen last van had. Toen speelde de hele film gewoon vlekkeloos. Die DVD is niet helemaal tof volgens mij  :-\
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

R

Quote from: arie001 on November 24, 2005, 14:30:44
IK heb met mijn Pioneer 575-A maar een klein probleem. Hij pakt de disc wel, speelt 'm ook gewoon af, totdat hij in de buurt van de 60 minuten komt. Dan "bevriest" het beeld, je ziet 'm op het display druk zoeken/doorspelen maar met niets tot resultaat op het beeld. Als je via time search gewoon naar pak m beet 1 a 2 minuutjes verderop springt speelt hij als een zonnetje weer verder.

Het allervreemdste is nog dat ik hier de allereerste keer dat ik de DVD keek geen last van had. Toen speelde de hele film gewoon vlekkeloos. Die DVD is niet helemaal tof volgens mij  :-\

Dat lijkt me meer op een kras of imperfectie dan geouwehoer met een beveiliging. Ik ben toch erg blij dat de mijne het zo goed doet. Die komt van play vandaan, zou dat ook nog schelen?

kris dens

Quote from: arie001 on November 24, 2005, 14:30:44
IK heb met mijn Pioneer 575-A maar een klein probleem. Hij pakt de disc wel, speelt 'm ook gewoon af, totdat hij in de buurt van de 60 minuten komt. Dan "bevriest" het beeld, je ziet 'm op het display druk zoeken/doorspelen maar met niets tot resultaat op het beeld. Als je via time search gewoon naar pak m beet 1 a 2 minuutjes verderop springt speelt hij als een zonnetje weer verder.

Het allervreemdste is nog dat ik hier de allereerste keer dat ik de DVD keek geen last van had. Toen speelde de hele film gewoon vlekkeloos. Die DVD is niet helemaal tof volgens mij  :-\
ik heb ook de 575-a en het zelfde probleem. lijkt mijn verhaal wel :-\

Jukie

Quote from: arie001 on November 24, 2005, 14:30:44
IK heb met mijn Pioneer 575-A maar een klein probleem. Hij pakt de disc wel, speelt 'm ook gewoon af, totdat hij in de buurt van de 60 minuten komt. Dan "bevriest" het beeld, je ziet 'm op het display druk zoeken/doorspelen maar met niets tot resultaat op het beeld. Als je via time search gewoon naar pak m beet 1 a 2 minuutjes verderop springt speelt hij als een zonnetje weer verder.

Het allervreemdste is nog dat ik hier de allereerste keer dat ik de DVD keek geen last van had. Toen speelde de hele film gewoon vlekkeloos. Die DVD is niet helemaal tof volgens mij  :-\

Dit klinkt mij meer als de overgang naar de 2e laag.

Daar heeft mijn Arcam altijd wel last van.

De ene keer staat het beeld 1/10 van een seconde stil, de andere keer doet ie er wel 2 seconden over. Je ziet echter altijd de overgang omdat alles even stopt.

Het is mij echter ook al 2 keer gebeurd dat de dvd daarop helemaal crashde, maar dit waren eenmalige, niet te reproduceren gevallen en na de dvd speler uit en aan te hebben gezet ging ie gewoon verder waar ie gebleven was.

Het oorspronkelijke probleem gemeld in dit topic lijkt mij inderdaad een copy protection probleem. Sommige spelers zijn hier erg gevoelig voor en voor zover ik weet zijn de producenten van de spelers hier niet verantwoordelijk voor.

Ik heb de dvd hier niet bij de hand, maar staat er achterop de dvd niet een zinsnede in de trand van "might not play on certain dvd-rom players". Net zoiets als bij cd's zeg maar?

Rhodanos

Het probleem en de oplossing. Citaat mail:
Geachte heer Kleine,
Sinds donderdag hoor ik van diverse kanten - en merken - klachten over Star Wars Episode 3.
Met een test-exemplaar blijkt, dat het middengat niet goed is afgewerkt waardoor de cd niet goed geladen wordt en gaat slingeren met alle gevolgen vandien.
De braampjes in het middengat of heel voorzichtig verwijderen of de dvd terugbrengen bij de leverancier.
Zie ook onderstaande reactie van een andere denon gebruiker:
quote -"Dat ik inmiddels ook geconstateerd, mijn eerst exemplaar had zelfs een kleine breuk midden en de 2e daar ben ik nooit achter gekomen. De doos waarin de eerste dvd zich bevindt is volgens ook niet helemaal goed. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen mmar de nipjes waarin de 2e dvd zich bevindt is beter, denk zelf dat de houder van dvd beschadigingen veroorzaakt. Ik heb vandaag bij rodisc in rotterdam mijn 3e exemplaar gekregen en jawel eindelijk een werkende versie. Mijn 3910 maakte geen lawaai en het inladen ging behoorlijk nu"- unquote.


Ik heb net de binnenkant van de binnenkant heel voorzichtig geschraapt met een scherp mesje en de dvd doet het nu perfect in de Denon.

Pieter

kris

dan moet het aan een oplage in Nederland liggen, kheb de dvd al vijf keer bekeken en geen problemen...
DVD-speler van dienst is de Esoteric DV50-S.

Groetjes de Kris uit Belgie
Tag Mclaren AV192R, Tag eindbakken etc...
http://my.hifi.nl/index.php?user=120

EdwinB

Na het lezen van dit bericht heb ik net even snel Star Wars III in mijn 3910 gestopt (nog geen tijd gehad om hem te kijken) maar ik zie gelukkig zo snel geen probleem met het afspelen. Het is de Benelux versie dus misschien is een bepaalde oplage niet helemaal goed of ligt het aan het firmware versie van de 3910.


Jep

#23
Hallo!

Van mijn buurman Star Wars III geleend. Mijn Denon 3800 had dus ook grote problemen met het inlezen van de DVD. Ik hoorde zelfs geluiden uit de speler komen waardoor ik dacht: hier is iets aan het beschadigen. En na een stuk of acht pogingen de disc er maar uit gehaald en gekeken hoe de schijf er uit zag: krassen. Het klonk alsof de lens van de laser i.o.d. tijdens het inlezen een paar keer langs de disc kraste. Uiteindelijk dus niet kunnen kijken en kan ik me dus zorgen maken over de toestand van de lens van de laser. Lijkt me niet echt gezond om langs een DVD te krassen...

Naar aanleiding van een post hierboven het gat van de schijf bestudeerd en idd zat er een soort braam. Dat de DVD daardoor uit balans raakt, kan ik me wel voorstellen.

Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

jan-rotterdam

Ook bij mij een probleem, echter pas aan het eind van de film bij hoofdstuk 43. Zit je lekker in de film en dat dit  >:(

Na besturing van het DVD schijfje ook hier geconstateerd dat er een soort "braam" aanwezig is. We gaan de DVD maar ruilen en een nieuwe poging wagen

Groeten Jan