Mrantz Dv8400, geen phantom-center bij dvd-a

Started by vibuthi, November 16, 2005, 11:11:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vibuthi

Hallo,

sinds enkele weken ben ik in het bezit van een marantz dv8400, het apparaat bevalt me heel erg goed maar......

Ik heb geen centerspeaker en bij de meeste schijfjes is dit geen enkel probleem. Bij DVD-a echter, kan de dv8400 geen phantom-center weergeven, en mixt ie alles terug naar stereo (het staat ook in de handleiding).
Nu lees ik dus op al mijn DVD-a's dat ze op elke dvd speler af te spelen zijn, een paar dvd-a's hebben een menu, met de optie om een dolby digital of DTS versie te kunnen luisteren, bij de meeste dvd-a's (die ik heb iig) ontbreekt deze optie.
Nu vroeg ik me dus af of er een manier is om toch meerkenaals dvd-a te luisteren zonder een centerspeaker.
Ik heb bijv. al geprobeerd om hem digitaal aan te sluiten op mijn Denon avc-a10se, maar die kan niks met het signaal van een dvd-a (ook niet als ik de speler op "downsample" zet. (maar wellicht dat ik iets aan de instellingen van de speler kan veranderen?)

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen tot ik centerspeaker vind die goed matcht met mijn fronts/rears?

Groejes, Vibuthi