Goedkope scaler voor consoles

Started by mr._Custard, March 24, 2002, 01:15:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mr._Custard

Ik wil mijn Playstation en Dreamcast op mijn computer beeldscherm gebruiken. Zijn er goedkope scalers die RGB of s-video in accepteren en VGA uitsturen? Oja, hij moet wel PAL/NTSC schakelbaar zijn. Ik heb wel (natuurlijk) wel een VGA box voor mijn Dreamcast, maar helaas werken niet alle spellen daarmee.

garmtz

#1
Het perfecte apparaat voor jou is de Zinwell PV-100 scaler, zie volgende topic:

http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=ITC;action=display;num=1015323733

jaco

#2
Ja die Zinwell is wel een zeer aardig ding, moet lukken met de SVHS input. Bij input via SVHS van mijn pioneer 747 zag het er allemaal heel netjes uit.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sum1

#3
Er zijn ook vga-boxjes voor de PS2... Ik heb wel ervaring met PS2, maar niet met die vga-adapters... Hoe kan het dat deze adapters niet voor alle spellen werken? Wordt het soort videosignaal dan software-matig bepaald?

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je bedoeld gekopieerde spellen ?

Sommige spelen zijn namelijk NTSC en sommige PAL, vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt.

Anders zou ik het ook niet weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#5
Heeft de X-Box ook een scaler nodig of kan deze rechtstreeks op de pc/scherm?

                                                m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

#6
Er is voor de XBOX een zgn HDTV kit.
Maar of dat voor een PC-monitor werkt weet ik niet.

Trouwens weet iemand of die HDTV kit ook voor de Europese markt te krijgen is, volgens verkopers niet, en ik heb nog geen tijd gehad om er echt in te duiken.
Er zit verschrikkelijk weinig marge op de X-Box en eigenlijk wil geen enkele leverancier/verkoper er meer aan doen dan dozenschuiven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

#7
QuoteIk denk dat je bedoeld gekopieerde spellen ?
Ik niet, als ik een spel goed vind koop ik het orgineel...

Maar volgens Mr. Custard werkte de vga-box voor de dreamcast niet bij alle spellen. Ik begrijp niet waarom dit zo is, vandaar m'n vraag.

Volgens mij kies je software-matig geen niet een ander soort video-signalen, dat hangt volgens mij alleen van de hardware af en die is voor alle spellen (op dezelfde console) gelijk...

QuoteSommige spelen zijn namelijk NTSC en sommige PAL, vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt.
Ah, dat zou best wel het geval kunnen zijn...

Klopt dit mr._Custard?

Wat betreft de x-box: ik hoef geen spelcomputer van micro$oft, die heeft al net als windows vage foutmeldingen en zo!  ;D

J.A.F._Doorhof

#8
Tja, Ik snap dat hele gedoe ook niet.

Kijk even onder HT-PC's zal daar zo een Xbox topic over starten, daar graag verder praten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

#9
Oeps! hele thread vergeten   :-[

De Dreamcast kan 3 kan drie signalen genereren: RGB, s-video en VGA. De programmeurs van de spellen moeten RGB en VGA echter handmatig activeren. Helaas zijn ze dit bij een aantal games vergeten te implementeren. Het schijnt dat je met een swap trick de DC voor de gek kunt houden, maar da's mij nooit gelukt. Het leuke van de VGA mode (640x480 60Hz) is dat de light guns gewoon werken!

Voor de XBOX is inmiddels ook een VGA adapter uit, maar volgens mij converteert deze het signaal in iets VGA compatibels... dus de kwaliteit zal wel om te grienen zijn.

Een waarschuwing:  het HD pack werkt niet op PAL XBoxen!

@Frank: er zit inderdaad weinig marge op consoles. Je wordt geacht de winst te maken door het verkopen van games. De lol gaat er snel vanaf, wanneer je moet  concurreren tegen de FRS en Bart Smit.

J.A.F._Doorhof

#10
Aha, duidelijk (over de programmering).

De marge moet inderdaad op de assessoires en games gemaakt worden, en inderdaad het concurreren met de FRS en Bart Smit maakt dat onmogelijk.

Vandaar dat ik toch denk dat de X-box een flop zal worden. Want de aspirant kopers zullen toch niet in Bart Smit een spelletje gaan kopen (FRS waarschijnlijk wel).

Heb toch maar besloten om de PC te blijven gebruiken, je kunt je games van Internet (DEMO's) halen, en als je het dan wat vindt (weet je al gauw) kun je alsnog de full-version halen. Maar om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk alleen maar met demo's bezig (toch geen tijd voor meer dan 1 level). En je weet zeker dat je elke resolutie kan uitsturen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sum1

#11
QuoteDe Dreamcast kan 3 kan drie signalen genereren: RGB, s-video en VGA. De programmeurs van de spellen moeten RGB en VGA echter handmatig activeren.
Ah, het probleem is duidelijk! Weer wat geleerd.

QuoteVoor de XBOX is inmiddels ook een VGA adapter uit, maar volgens mij converteert deze het signaal in iets VGA compatibels... dus de kwaliteit zal wel om te grienen zijn.
Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor die PS2 VGA adapters...

mr._Custard

#12
De Zinwell is niet zo'n goeie oplossing voor consoles:

Zie mijn postje:
http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=te_koop;action=display;num=1017769478;start=19