Het grote The Lord of the Rings: The Complete Recordings topic

Gestart door Marcel_T., november 15, 2005, 13:12:40

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_T.

Product Description
An epic film score receives epic treatment with The Lord of The Rings: The Fellowship of The Ring The Complete Recordings. Released for the first time on CD, the complete score for the first film in the Lord of The Rings trilogy contains more than 180 minutes of music on three CDs plus a DVD-Audio disc of the entire score in Surround Sound. Breathtaking and majestic, the 2001 Oscar-and-Grammy- winning score composed by Howard Shore also includes Enya's Oscar-nominated "May it Be". For fans of any The Lord of The Rings films The Fellowship of The Ring The Complete Recordings is an essential experience.
The set also includes exclusive new artwork, luxury packaging and extensive liner notes taken from The Music of The Lord of The Rings Films, to be published in 2006.

What's New? Songs such as "May it Be" with all new selections of tracks that reflect the score, rather than the edited original soundtrack album.

Bron: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000BNI90O/qid%3D1131685266/026-9134733-0039607
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

ThomasBelgium

Ik heb 'm in huis. Uiteraard is vooral de 5.1 dvd-a track interessant.

Maartje

Marcel_T.

Citaat van: Maartje op maart 16, 2006, 16:40:02
komt er van deel 2 ook zo`n box ?

Is mij nog nix van bekend, maar er zijn idd nog 2 films dus...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nobody

Ik heb hem vorige week ook gekocht. Dit is echt een collectors item voor de liefhebbers van filmmuziek, een zéér mooie uitgave vind ik.
Hij is echter wel moeilijk te vinden in de winkelrekken, ik heb hem namelijk slechts in 1 winkel zien staan en daar heb ik hem dan ook gekocht.
Ik veronderstel dat er van TTT en ROTK ook wel zo'n set zal uitkomen, mocht dit niet zou zijn zou ik dat uitermate jammer vinden.

mvg

Maartje

als iemand niet gauw aanbied om m aan mij te verkopen zou ik dat ook uitermate jammer vinden   ;D

Lucky.L

Citaat van: Maartje op maart 16, 2006, 20:02:45
als iemand niet gauw aanbied om m aan mij te verkopen zou ik dat ook uitermate jammer vinden   ;D
Bij bol.com kan je hem gewoon bestellen ;)!!
Heb ik ook gedaan!!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

ThomasBelgium

Ik heb er vandaag in de Fnac vestiging in Gent nog twee op hetr schap zien liggen!

Nobody

Citaat van: ThomasBelgium op maart 17, 2006, 21:03:25
Ik heb er vandaag in de Fnac vestiging in Gent nog twee op hetr schap zien liggen!

Ja, daar liggen er inderdaad nog. Dat was dus die ene winkel waar ik ze zien liggen heb in de rekken :)

Maartje

tuurlijk kan je m overal bestellen voor minimaal 55 euro !!  :P

wil ik niet eens weten wat ie in de winkel kost  :-X

Nobody

Citaat van: Maartje op maart 18, 2006, 12:00:20
tuurlijk kan je m overal bestellen voor minimaal 55 euro !!  :P

wil ik niet eens weten wat ie in de winkel kost  :-X

56 Euro heb ik er voor betaald in de winkel ;D

Marcel_T.

dunedain

3 weken geleden 35 incl. BTW bij de makro in best.

Had hem al, maar als iemand hem nog zoekt. ;)
"Looks like you guys are going to be surrounded." "We're paratroopers, Lieutenant. We're supposed to be surrounded.

Marcel_T.

Citaat van: dunedain op maart 22, 2006, 23:30:05
3 weken geleden 35 incl. BTW bij de makro in best.

Had hem al, maar als iemand hem nog zoekt. ;)

En? Merk je veel verschil tussen de DVD-audio en de gewone cd's?

dunedain

Ben niet echt een expert daarop en heb geen geweldige HT. Heb er ook de ruimte niet voor :'(

Vindt wel dat het erg leuk in elkaar zit. Het menu en de achtergrond als de muziek afgespeelt word.

En als Lotr fan was het een must-have ;D
"Looks like you guys are going to be surrounded." "We're paratroopers, Lieutenant. We're supposed to be surrounded.

Maartje

squeek

ik heb em sinds vandaag ook in huis, voor 42 eurootjes gekocht bij mediamarkt.

kvind het wel erg goed, ik hoop zeker dat deel twee en drie ook zo verschijnen. ik vind voornamelijk de dvd-a erg aangenaam om te luisteren, alle speakertjes die mooi meewerken. ik heb zoiets nog niet eerder gehad en het klinkt erg mooi.

maar het mooiste is nog altijd het live optreden van the lord of the rings in het sportpaleis  :D als je zo'n groot orkest en koor deze muziek hoort en ziet brengen, kippevel krijgen hoor!!  ;D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nobody

Citaat van: Marcel_T. op maart 24, 2006, 01:13:14
En? Merk je veel verschil tussen de DVD-audio en de gewone cd's?

Qua klankkwaliteit merk ik slechts minimaal verschil, het klinkt iets zuiverder. Natuurlijk is het geluid wel verdeeld over alle speakers bij de dvd-a. De nadruk ligt vooral op de front-speakers, de surround-speakers zijn er om ruimtelijkheid te creëren. Het is niet zo dat er bepaalde instrumenten enkel en alleen in de surround-speakers te horen zijn. Ik heb echter ook weinig of geen ervaring met dvd-a's, dus een vergelijking met andere kan ik helaas niet echt maken...

Ik vind het wel leuk dat de volledige audiotrack er op dvd en cd inzit, de dvd voor op de home cinema, de cd's voor de stereo of voor de auto. ;)

mvg

squeek

Citaat van: Nobody op maart 25, 2006, 13:50:40
Qua klankkwaliteit merk ik slechts minimaal verschil, het klinkt iets zuiverder. Natuurlijk is het geluid wel verdeeld over alle speakers bij de dvd-a. De nadruk ligt vooral op de front-speakers, de surround-speakers zijn er om ruimtelijkheid te creëren. Het is niet zo dat er bepaalde instrumenten enkel en alleen in de surround-speakers te horen zijn. Ik heb echter ook weinig of geen ervaring met dvd-a's, dus een vergelijking met andere kan ik helaas niet echt maken...

Ik vind het wel leuk dat de volledige audiotrack er op dvd en cd inzit, de dvd voor op de home cinema, de cd's voor de stereo of voor de auto. ;)

mvg

helemaal mee eens dude :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Maartje

Citeermaar het mooiste is nog altijd het live optreden van the lord of the rings in het sportpaleis   als je zo'n groot orkest en koor deze muziek hoort en ziet brengen, kippevel krijgen hoor!! 

in levende lijve zoiets meemaken is echt een ervaring ja

inmiddels de box ook in mijn bezit en ja de muziek is nu niet meer ondergeschikt aan de acteurs en de filmgeluiden.

Nobody

Aan de complete recordings van The Two Towers wordt nog steeds gewerkt. Men is nu bezig met het nemen van beslissingen omtrent track breaks, disc breaks en track titels. De datum van de release zou reeds vastliggen en "zou" binnenkort moeten aangekondigd worden.

Met een beetje geluk ligt hij dus binnen een paar maanden in de winkelrekken :D

mvg

ThomasBelgium

Maartje

Haal je die info van de lotr fansite of zo ?

Kunnen we dat een beetje in de gaten houden  O0

Nobody

Citaat van: Maartje op juni 26, 2006, 10:42:10
Haal je die info van de lotr fansite of zo ?

Kunnen we dat een beetje in de gaten houden  O0

Doug Adams, een medewerker aan dit project (kijk maar achteraan in het boekje dat bij de set van FOTR zit) is lid van het forum van MovieMusic en deelt daar regelmatig de vorderingen mee en gaat daar ook in op vragen omtrent de muziek. Dus als je dit forum wat in de gaten houdt ben je altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes ;):

http://www.moviemusic.com/mb/Forum1/HTML/013609-14.html

mvg