MR. RIWI!!

Started by reza, November 15, 2005, 10:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Maandag 14 November 18.00 uur ;D

De reis gaat beginnen. Deze keer is hij niet zo lang als naar Fransvis (gelukkig)
Om 18.00 stap ik in de auto op weg naar Riwi. Ik tank nog even en rijd de rijksweg op. Ik kom al gelijk in de file, shit denk ik bijmezelf ik hoop dat ik op tijd ben :P

Mijn reis gaat deze keer naar Noord Brabant. Das een 54 km bij mij vandaan, dus lekker aan te rijden ;D
Eenmaal in noord brabant is bijna het hele dorp opengebroken. Waardoor ik niks meer heb aan mijn uitdraai van de routeplanner. Maar ga op gevoel verder. Ik hoef het maar 1 keer te vragen, en ik ben nog in de buurt ook, zo blijkt het. ik parkeer mijn auto naast het huis van Riwi. ik loop naar de deur en zie Riwi al staan.
het was niet de eerste keer dat ik Richard zie, want hij is al een keer bij mij geweest ook.

ik kom de kamer binnengelopen :P en zie allerlei apparatuur staan/hangen. ik heb me jas nog niet uit. Of ik overspoel Riwi met vragen. Over HD,DvD,apparatuur,beeldlijnen,zijn mooie B&W set-up O0 en natuurlijk de Snazio.
We maken een praatje bij de tafel, en Riwi bied me wat te drinken aan. nadat ik mijn hele ADHD 5 min heb gehad word ik wat rustiger. Wat mij gelijk opvalt is de Enorme Center sjonge wat is die groot.de HTM1, was me niet opgevallen bij Fransvis omdat alles daar groot is ;D

Ook laat Riwi mij de achterkant zien van zijn apparatuur. Sjonge zoveel kabels heb ik nog niet eens zien liggen bij de Correct. Als Riwi het niet heeft vergeet het dan maar ;)

De tijd is gekomen om te gaan beginnen. Ik wil eerst de beamer naturel zien zonder HD, even vergelijken met mijn Pana. Riwi verteld mij dat de Benq is gecalibreert en er een rode folie voor de lens zit (voor nog beter rood)
We beginnen met Revenge of the Sith. Een goeie film met goeie kleuren. En het beeld is top. Dit is nu de tweede keer dat ik het RBE niet zie(gelukkig) Na nog wat stukjes te hebben gezien schakelen we over op de Snazio.
Die ziet er ook uit als een Snazio ::) ;D op het eerste oog ziet dat ding er uit als of hij bij de Kijkshop is gekocht.

Maar daar kom ik heel snel van terug ;) dat ding speelt namelijk alles wat je er in doet. Volgens mij als je er een boterham in doet komt er nog een tosti uit ook. er word van alles uit de com getoverd van een Matrix tot een demo filmpje voor Amerikanen die naar Europa willen ::) ook ik heb wat bij me wat het niet doet bij mij thuis(jammer)
Een leuke vrouw vriendelijke film op 720P nou op de Snazio doet hij het wel, en geeft zoals het bedoelt is een mooi plaatje. Het word wat later en Riwi bied me een biertje aan, ik ga op zijn aanbod in.

Tijdens het filmkijken schiet Riwi omhoog en zegt tegen mij ik moet je nog even wat laten zien.
Hij duikt zijn kast in en komt met een groot zwart ding aangelopen. Ik denk Riwi trekt een Bourka aan!!
Maar nee, het zijn zelfgemaakte gordijnen. die met een handig systeem boven en onder aan het scherm worden opgehangen. Om er nog meer diepte in te maken. Het is leuk om te zien dat iemand zo met zijn hobby bezig is ;)

Ik ben erg onder de indruk van zijn beamer en de Snazio. Ze leveren allebei puik werk.
Ook vraag ik Riwi nog even om de B&W,s even te laten spreken, er komt na wat gezoek een CD van Bob dylan.
Iets van een MAN IN A COAT ??? ??? ;D ik doe even mijn ogen dicht en heb een private optreden van Bob die bij Riwi in de huiskamer staat te zingen. Een heel mooi geluid komt er uit deze speakers, ze zijn een stuk muzikaler als dat ik had verwacht. het word al wat laat en het is tijd om te gaan.

Richard harstikke bedankt voor de gastvrijheid en de gezelligheid. en het was weer harstikke leerzaam voor me Bedankt. ;D

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fransvis

Leuk verslag, reza. Hopelijk rijd jij diesel met al die tripjes her en der... ;D

reza

Quote from: Fransvis on November 15, 2005, 10:47:11
Leuk verslag, reza. Hopelijk rijd jij diesel met al die tripjes her en der... ;D
Bedankt Frans. Nee helaas ik moet het Volle pond betalen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Durk

QuoteVolgens mij als je er een boterham in doet komt er nog een tosti uit ook
;D grappig verslag..!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

B.J.

Leuk en enthousiast verslag!

sander999

Leuk verslag! Altijd leuk om te lezen hoe de ervaring bij andere HT`s is :)

Audiofiel

Leuk en vrolijk verslag. En ook nog zonder de gevreesde uitroeptekens. Petje af. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

#7
Quote from: Audiofiel on November 15, 2005, 11:27:33
Leuk en vrolijk verslag. En ook nog zonder de gevreesde uitroeptekens. Petje af. ;D

QuoteTopic: MR. RIWI!!
 
:D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reza

Dank jullie voor jullie leuke reacties ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Starred

QuoteIk wil eerst de beamer naturel zien zonder HD, even vergelijken met mijn Pana.

En?

riwi

Leuk verslag Reza.
Altijd gezellig om een beetje over HT te kleppen en anderen nog wat meer te besmetten met het HT virus  :D
Ik heb de Snazio nu optimaal ingesteld vind ik op DVI (gewoon met een DVE DVD, brightness, contrast + kleur en tint). Hij doet het nu prima en ik heb ook geen klachten meer over gebrek aan detail in het donker tgv de DVI interface van de snazio.

Richard 

Fransvis

is er een foto van dat tosti apparaat ?  >:D

riwi

#13
Quote from: Fransvis on November 15, 2005, 16:12:50
is er een foto van dat tosti apparaat ?  >:D

De foto's op mijn site dateren nog van voor de Snazio -tosti- maker  ;)
Ik zal er vanavond eentje schieten.  :-*
Anders moet je even kijken in de Snazio Hardware review van Robert & Starred

<edit>


Thx, Reza ;)

reza

Quote from: Starred on November 15, 2005, 13:57:09
En?
ik vond de Benq wel iets beter, maar deze is gecalibreert en er zit een rood filter voor de lens.
Maar het ontloopt elkaar niet zo veel. Ik vind dat de Pana fellere kleuren heeft!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kippekop

Foto's?? :)

Leuk verslag, die brabo's komen nog eens bij elkaar over de vloer...das weer eens anders dan hier in de randstad
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

reza

Quote from: kippekop on November 16, 2005, 16:24:40
Foto's?? :)

Leuk verslag, die brabo's komen nog eens bij elkaar over de vloer...das weer eens anders dan hier in de randstad
Je bent welkom bij mij thuis hoor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

searcher

Quote from: riwi on November 15, 2005, 15:46:43
Leuk verslag Reza.
Altijd gezellig om een beetje over HT te kleppen en anderen nog wat meer te besmetten met het HT virus  :D
Ik heb de Snazio nu optimaal ingesteld vind ik op DVI (gewoon met een DVE DVD, brightness, contrast + kleur en tint). Hij doet het nu prima en ik heb ook geen klachten meer over gebrek aan detail in het donker tgv de DVI interface van de snazio.

Richard 

Altijd gezellig bij Riwi ;D

Ik mis iets in het verslag ,....... de high tech koffie machine  ^-^ .
Mooi Richard dat je het voor elkaar hebt gekregen op DVI.

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat omdat DVI op de BenQ nog niet je van het was.

Ik stuur je een e-mail voor afspraak bij mij.

                                                                                                              mvg Searcher



reza

ja ik drink geen koffie... Maar ik heb hem wel horen pruttelen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: searcher on November 17, 2005, 08:45:19
Altijd gezellig bij Riwi ;D

Ik mis iets in het verslag ,....... de high tech koffie machine  ^-^ .
Mooi Richard dat je het voor elkaar hebt gekregen op DVI.

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat omdat DVI op de BenQ nog niet je van het was.

Ik stuur je een e-mail voor afspraak bij mij.

                                                                                                              mvg Searcher

En de airco niet te vergeten ;D

searcher

Quote from: kermit on November 17, 2005, 16:14:42
En de airco niet te vergeten ;D

;D

                                                                                             mvg Searcher



riwi

De airco staat inmiddels weer op zolder, die verwacht ik de komende paar maanden minder vaak nodig te hebben  :)

De koffiemachine staat nooit stil, maar Reza wou geen koffie  ::) Weet niet wat die mist die jongen  ;)

reza

#22
Volgens mij heb ik een overheerlijk bakje koffie gemist ;)

Maar de rest gelukkig niet >:D Anders had mijn reis voor niks geweest. ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GerritZ

Quote from: searcher on November 17, 2005, 08:45:19
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat omdat DVI op de BenQ nog niet je van het was.

Hoe gaat het eigenlijk op DVI, heb zelf mijn eigen Benq bij Frank op de PEP gezien
en daar ging het toch mooier op RGB, zaten af en toe toch nog wat lichte schokjes in het beeld.



Gerrit

riwi

Pans gaan op component ietsje vloeiender op 720p. 720p/50 werkt nog niet op DVI in de Snazio. Maar als je de Snazio op DVI/720p/60 zet  dan is er met 720p/60 materiaal amper wat aan op te merken. Als je hem 720p/50 of 1080i/50 materiaal geeft dan zie je natuurlijk schokjes vanwege de omzetting van 50 naar 60 Hz dat kan niet anders.

De BenQ 8700 heeft voornamelijk moeite met DVI/720p/50 en dat kan de Snazio dus nog niet uitsturen.

DVI is wel veel scherper/strakker met de Snazio dan component dus daar kan je eigenlijk maar 1 keuze maken : DVI .