UPC: 52.500 digitale kijkers

Started by Marcel_T., November 14, 2005, 11:20:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.



Uit de kwartaalcijfers van Liberty Global (het moederbedrijf van UPC) blijkt dat aan het eind van het 3e kwartaal UPC 52.500 klanten voor digitale tv-kabeldiensten had, op een totaal van 2,195,500 analoge klanten. Eind van het 2e kwartaal waren er nog 54.500 digitale kijkers. UPC is bezig met 'digital for all' (D4A), het op grote schaal invoeren van digitale TV met nieuwe decoders . Daarom worden op dit moment bestaande klanten eerst voorzien van een nieuwe decoder, en worden weinig nieuwe klanten aangesloten.

Bij de cijfers over aantal analoge aansluitingen moet opgemerkt worden dat digitale klijkers niet meer meetellen bij de analoge klanten, ook al krijgen ze het analoge signaal nog wel.

"De operationele winst van Liberty (UPC) in Nederland daalde met 12 procent in het derde kwartaal van 2005, tot 88 miljoen euro. Over de eerste negen maanden samen bleef die operationele winst bijna gelijk, met 278 miljoen."

"Dit hoge winstcijfer betekent dat UPC op haar gewone activiteiten, aanbod van tv-kabel en internet en wat telefonie, hoge winsten behaalt. De marge is tot op heden in 2005 bijna 47 procent."


Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Shorty

Dus ze hebben 2000 digitale klanten verloren... gaat lekker zo.  ::) :P ;D

VrGr,

Bart J.

Kerstmanno

En terecht. Ik heb digitaal en de kwaliteit, het gebruikersgemak en eigenlijk ALLES is bedroevend..

Marcel_T.

Is het zo slecht bij UPC?

Ik heb TV Home van Essent maar dat is niet slecht. Ook niet perfect, er zijn zeker artifacts te zien als gevolg van de compressie. Mijn analoge ontvangst is matig, en dan is digitale ontvangst een uitkomst.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Kerstmanno

Voornaamste bronnen van frustratie:

- Artifacts
- Geluid a-synchroon met het beeld
- Regelmatig crashen van de digibox

Sinds kort heb ik een nieuwe digibox. Iets beter en minder crashes dan de oude, maar nog steeds dikke prut. Een wanproduct!

Lone Ranger

Ik denk dat ik dan nog maar even wacht.
Dit klinkt niet goed.

audionut

Ook bij mij in 's-Gravenzande is het huilen met de pet op. Hier is Caiway de provider. Door de compressie is alle detail in het donkere gebied nu helemaal weg. Iemand met zwart haar heeft bijvoorbeeld gewoon geen losse haren maar een zwart tapijt op het hoofd. 9om ff een duidelijk voorbeeld te geven). De digibox crasht om de haverklap. We balen er zo ontzettend van dat we de kanalen die we nog analoog binnenkrijgen gewoon analoog kijken.
De bediening van het kastje is eigenlijk best wel ok.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

ajbeefde

Ach, sinds 10 november heb ik dus ook de nwe box, met de oude box geen problemen gehad (geen crashes etc..), en deze nwe box doet ook precies wat het doen moet.  Wel een beter beeld dan de oude box.

Is de kwaliteit misschien een beetje regio gevoelig?


Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bartholdy

#8
Heb hem net binnen dat kastje van UPC. Ik moet zeggen dat het beeld toch over de hele linie wel zeer goed is.
Veel beter dan de Motorola reciever die ik een jaar of wat geleden een blauwe maandag had. Soms zie je inderdaad wat compressie en digitaal gehannes, maar het is absoluut een verbetering t.o.v. analoog. De kleuren zijn voller, ruis (anoloog) is weg, beeld is een stuk scherper en met meer contrast. Wel vreemd is dat je in het kastje kan instellen dat je een 16:9 tv hebt, maar dat hij dan alles oprekt. Stel je hem in op 4:3 dan gaat mijn tv netjes met anamorph beelden (ned 1,2,3 en Belg 1+2) naar 16:9. Ben er wel blij mee!

p.s. ik woon in Arnhem....

Shorty

Iedere UPC-klant krijgt binnenkort een gratis digitale tuner van UPC. Mag een half jaar uitgeprobeerd worden, daarna beslis je of je 'm houdt. Een digitaal abo gaat dan (voorlopig  >:D) € 2,50 extra per maand kosten.....
Zal wel even duren voordat iedereen aan de beurt is, want ze hebben 2,2 miljoen abonnees. Over de kwaliteit van de tuner hoeven we ons geen illusies te maken, lijkt me.... :-X

VrGr,

Bart J.

Kerstmanno

Quote from: Bartholdy on November 19, 2005, 16:16:55
Heb hem net binnen dat kastje van UPC. Ik moet zeggen dat het beeld toch over de hele linie wel zeer goed is.
Veel beter dan de Motorola reciever die ik een jaar of wat geleden een blauwe maandag had. Soms zie je inderdaad wat compressie en digitaal gehannes, maar het is absoluut een verbetering t.o.v. analoog. De kleuren zijn voller, ruis (anoloog) is weg, beeld is een stuk scherper en met meer contrast. Wel vreemd is dat je in het kastje kan instellen dat je een 16:9 tv hebt, maar dat hij dan alles oprekt. Stel je hem in op 4:3 dan gaat mijn tv netjes met anamorph beelden (ned 1,2,3 en Belg 1+2) naar 16:9. Ben er wel blij mee!

p.s. ik woon in Arnhem....

Hmmm.. ruis is inderdaad weg, maar of het beeld beter is? Ik vind het beeld maar een softe bedoening.

Shorty

UPC adverteert vandaag (23/12/05) groot in de dagbladen met hun gratis mediabox in combinatie met een half jaar lang gratis digitale TV (mits men al een analoog abo heeeft). Eerder kondigde het bedrijf aan dat het alle analoge abonnées gratis een mediabox ging leveren waarmee men 6 maanden gratis digitale tv kan proberen. Wie daarna geen digitale tv wil kan het ding weer inleveren.
In de advertentie van heden staat geen woord over dat inleveren na 6 maanden. Daarin staat alleen dat wie niet wil wachten op de distributie van die kastjes een gratis nummer kan bellen, of zich kan aanmelden via de website om de box "binnen 3 weken" in huis te krijgen.
Er lijkt een adder onder het gras te zitten: wie zich via de website wil aanmelden voor die snelle levering moet eerst akkoord gaan met een abonnement van 1 jaar. Dus wie denkt (zoals ik  >:D: )"half jaar voor nop kijken, kom maar op met dat ding, als het prut blijkt lever ik 'm zo weer in" lijkt toch mooi na dat halve jaar 12 maanden vast te zitten aan de extra kosten van een digitaal abo.
Ehhh, dacht het niet..... ik wacht wel....  ;D En ik hoop dat iedereen goed uitkijkt voordat hij/zij er misschien instinkt.

VrGr,

Bart J.   

Marcel_T.

Tja, het zal ook eens een eerlijk bedrijf worden...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

denoontje

ben benieuwd

gister een brief en dvd van upc gehad...nog even en u krijgt een decoder....
1 half jaar gratis kijken, kan 1 maand vooraf worden opgezegd....
Alleen waar laat ik dat ding nu weer, en kan ik 'm ook aan de projector hangen.
Weet iemand welke aansluitingen ie heeft?

Denoontje


Hoeksel

Zojuist, ongevraagd, de mediabox van UPC mogen ontvangen. Het kastje weegt net zoveel als een interlink, en het straalt een degelijkheid uit die mij doet denken aan een Trabant. Aansluitingen bestaan uit een SCART en een stereo cinch, ben dus wel benieuwd wat UPC bedoeld met "dolby digital" geluid en "digitale TV".

Maar goed.....ik heb vrij dus toch even kijken. BTW, ik woon in Eindhoven.

Tot mijn verbazing ben ik helemaal niet ontevreden. Installatie is een eitje, geen last van lipsync, goed geluid, handige programma gids en OK beeld.
Tevens erg veel nieuwe zenders erbij waaronder Cartoon Network !!!! (sommige mensen worden nooit volwassen). Het kastje kan nog niet lekker omgaan met breedbeeld (erg jammer, maar dat zal toch wel goed komen?) en ik heb toch wat moeite lang naar TV te kijken. Het beeld doet wat onrustig aan en is nogal "soft". Soft beeld op een 50" DLP en mijn slechte ogen is geen geweldige combinatie.

Maar na alle negatieve berichten vraag ik me toch af of ik geluk heb, of is er ondertussen een hoop verbetered?

Audiotwin

Quote from: Hoeksel on January  2, 2006, 17:18:31
Zojuist, ongevraagd, de mediabox van UPC mogen ontvangen. Het kastje weegt net zoveel als een interlink, en het straalt een degelijkheid uit die mij doet denken aan een Trabant. Aansluitingen bestaan uit een SCART en een stereo cinch, ben dus wel benieuwd wat UPC bedoeld met "dolby digital" geluid en "digitale TV".

Maar goed.....ik heb vrij dus toch even kijken. BTW, ik woon in Eindhoven.

Tot mijn verbazing ben ik helemaal niet ontevreden. Installatie is een eitje, geen last van lipsync, goed geluid, handige programma gids en OK beeld.
Tevens erg veel nieuwe zenders erbij waaronder Cartoon Network !!!! (sommige mensen worden nooit volwassen). Het kastje kan nog niet lekker omgaan met breedbeeld (erg jammer, maar dat zal toch wel goed komen?) en ik heb toch wat moeite lang naar TV te kijken. Het beeld doet wat onrustig aan en is nogal "soft". Soft beeld op een 50" DLP en mijn slechte ogen is geen geweldige combinatie.

Maar na alle negatieve berichten vraag ik me toch af of ik geluk heb, of is er ondertussen een hoop verbetered?

Er zit een digitale coax uitgang op,helaas nog niet in Dolby Digital maar PCM.
Bij mij is het kabelsignaal juist softer en digitaal scherper.Ik heb de decoder met de RGB-uitgang aangesloten op mijn tv.

Ar
Tevredenheid!!!

Hoeksel

Quote from: Ar on January  2, 2006, 18:32:54
Er zit een digitale coax uitgang op,helaas nog niet in Dolby Digital maar PCM.
Bij mij is het kabelsignaal juist softer en digitaal scherper.Ik heb de decoder met de RGB-uitgang aangesloten op mijn tv.

Ar

Ik had duidelijk teveel haast. Er zit inderdaad een digitale coax op. Thnx!

TheSpeedSkater

Ik ben ook tevreden over UPC..woon in Friesland.. Beeld is best ok en volgens mij ook nog iets beter dan met het oude Motorolololololo kastje :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje

Binnen en aangesloten (Wageningen)

Het valt mij op dat de ruis uit het beeld is verdwenen, maar ik krijg er nu digitaalblokjes voor terug.
Vooral bij snel wisselende beelden/bewegingen.

Geluid is helaas niet 5.1 (zeer gemiste kans), wellicht wel bij bestelfilms, maar dan vertrouw ik toch liever op mijn Denon 2900 en een dvd

Van het weekend eens kijken of hij de beamer kan aansturen en wat er dan gebeurd met het beeld.
Als het zo slecht blijft weet ik het nog niet...toch weer dikke 2 euri per maand extra.

Wel meer zenders en een programma gids (handig).

Wel langzaam in het zappen en ik krijg de codes (lerend) van de AB niet in mijn Denon AB (AVR3802)...blijf ik zitten met de upc ab.

We zitten in iedergeval 5 maanden uit......

Denoontje