nieuwe dvd-speler (in aantocht)

Started by albert, September 24, 2002, 12:35:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

albert

Nu heb ik zo'n 3 weken geleden de Marantz DV-8300 besteld. Na veel revieuws en bladen lezen heb ik toch maar de gok genomen. Eerder had ik de Marantz SR-8200 gekocht. Deze had ik al na 4 dagen.(wat ik een goede levertijd vind) Maar wat blijkt nu na 3 weken? Ik moet nog zo'n 5 weken op die dvd-speler wachten! er werd mij verteld dat er nog maar minder dan 10 spelers in Nederland waren, en dan de 2e partij van deze spelers dus over een aantal weken zouden arriveren. Dit vind ik toch wel wat waardeloos. Breng je een nieuw product op de markt, kan ie niet geleverd worden. Wat vinden jullie nou hiervan?

Rob_Dingen

Hoi Albert

Geduld is een schone zaak

Rob

_ego

Troost je Albert, ik heb zo'n zes maanden moeten wachten op mijn sr 8200. En geloof me ik heb daar geen moment spijt van gehad!

Jouw toekomstige combinatie lijkt me een hele puike. Ik gebruik nu een LD spelertje en ben af aan het wachten tot de prijzen voor combinatie spelers wat gaan zakken. ( dv 8300 kost mij veel te veel :o)

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen en ervaringen met deze combinatie.

Wat gebruik je overigens voor boxen? Bekabeling?

Groet,

Ego

Vincent

Trust me Albert het is het wachten waard. Moet zelf ook nog even wachten op de benodigde Doekoe :)

Greetz

Vincent

albert

hoi _ego. Ik heb er ook nog geen spijt van gehad dat ik deze reciever gekocht heb. Maar ja, ik wou de Dv-8300 dus ik heb em besteld. Ik vind als je iets wil en je kan het doen, wat moet je tegenhouden. En ja de prijs, is wel duur, maar ik koop em dan ook niet voor de adviesprijs.(2050) verder speel ik met de Quadral Shogun. Ik zou nog wel graag eens de Quadral Vulkan willen horen spelen. maar dat is alweer een stadium verder. bekabeling is nog niet zo bijzonder. Aan de luidsprekers heb ik hele standaard koper bekabeling en Interlink heb ik een v/d Hull. Ik denk dat ik binnenkort maar es die Eichmann bekabeling ga proberen, iedereen schijnt daar nogal verliefd op te wezen.

groet,

Albert

blue-eyes

hier is nog een persoon die al tijden zit te wachten............. :(

een week geleden, wat? Meer dan een week al dat het spul geleverd zou worden..... Keer op keer niet nagekomen. Als hij zijn afspraak nu wel nakomt, zou ie over 10 minuten tot maximaal een half uur bij mij op de stoep moeten staan.... En nu maar duimen.

Iig, succes met wachten, en das moeilijk idd :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ego

Hoi Albert,

Ik gebruik ook Eichmann in combinatie met de sr 8200. Het geluid wat ik uit mijn KEF eitjes krijg is onwaarschijnlijk.
Ik ben geen expert maar ik weet wel wat ik hoor! Nu is dit met elke configuratie weer anders natuurlijk. Wat ik je adviseer is om bij Frank de Eichmann kabel voor je fronts te bestellen en hiermee te gaan testen. Als de kabel je niet aanstaat kun je ze weer terugsturen, als het wel bevalt (zeer waarschijnlijk) kun je investeren in de kabel voor je andere speakers.

Succes en houd ons op de hoogte!

Ego
... the beauty lies in the eye of the beholder

blue-eyes

net zoals de vorige afspraken........... WEER niet geleverd :(

Nu had ie zwarte versies binnengekregen, ipv champagne........ Ach ja, wachten is een schone zaak!

Over de speakerkabels: Kan alleen je verhaal bevestigen, erg mooi geluid, mooie verandering tov mijn 4mm2 speakerkabels! De investering bij Frank is meer dan 100% te rechtvaardigen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

albert

blue-eyes, ik kan me voorstellen dat jij je inmiddels behoorlijk begint te ergeren. En die speakerkabel ga ik dan ook zeker eens proberen.

groet

Albert

blue-eyes

hij heeft mij ondertussen al tig beloofd dat ze er zouden zijn..........

ik zit wel in een dillemma, zit een beetje vast zeg maar. Heb een vriend geholpen door mijn DTS receiver aan hem te verkopen, en de oude receiver van hem gekregen om op de nieuwe set in te ruilen. Niets mis mee, maar ja, wat als ik de koop niet door laat gaan?

Verder is de dealer erg goedkoop, goede service (behalve het afleveren), is ie aardig, goed gesprek, neemt de tijd etc, kortom, een audiofiele gek, gedreven maar een organisatorisch newbie. O ja, geeft ook nog eens veel inruil. Samengevat: Nog maar even meer geduld hebben :) :)

p.s. HEb voor de timebeing een setje van hem thuis staan, Yamaha, krijg die bi-wire kabels van Eichmann er maar net in! Overigens zonder banana's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Darkman

#10
Haha wat komt mij dit bekend voor. Tja als een product nog niet leverbaar is kan hij ook niet geleverd worden he ? Ik zelf bestelde aan het einde van 2001 een sr 7200 en afgezien van het showmodel die dus champagne was ( ik wilde een zwarte) moest ik daar dus 3 weken op wachten. Ik bestelde ook een Mordaunt-Short THX select set. Dit zou mits niet op voorraad bij de leverancie ongeveer 3 weken duren, dus ik dacht ach die gok neem ik. De set is pas eind juni !!! geleverd, omdat ze simpelweg de fabriek niet uitrolden( gebrek aan onderdelen of zo ) Tegen die tijd besloot ik de sr 7200 maar door te verkopen ( die ik gelukkig dankzij de service van mijn leverancier wel heb kunnen gebruiken in stereo ( Driade leenspeakers) aan een vriend en kocht een Harman kardon avr 7000, maar ik zou ook liever een 8200/9200 bezitten. ( liefste nog Pioneer VSX-ax10 ).

Een medewerker van mijn dealer zei altijd ( als de speakers weer niet binnen bleken te zijn) " Het begin van het bezit, is het einde van het vermaak" Goh hij moest eens weten hoe ver hij er naast zat ;D

Houd ons op de hoogte van de prestaties van de dv 8300 aub, ben er zeer benieuwd naar.

mvgr,

Darkman
Knowledge is not power, knowledge applied is power.