Advies welke afstandsbediening

Started by asterduc, November 12, 2005, 11:26:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

Inderdaad ergelijk. Met een gebrekkige verbinding zal ook een Pronto programmeren ergelijk zijn.

Gebruik je USB via een USB hub? Gebruik je ActiveSync?

Ejorne

#26
Ik gebruik nu zo'n twee jaar een sunwave src-9310.

Ik heb nog geen ir apparaat gehad die niet door de leerfunctie werd geaccepteerd.
Ik had zelfs minder last van de wisselwerking tussen mijn oude Sony tv en mijn oude philips dvd.
Met de orginele ab's zapte vrijwel continu de tv wanneer ik de menutoetsen van de dvdspeler bediende. Met de src-9310 gebeurde dit nog sporadisch.

Echter is de 9310 niet bijzonder klein en is het mogelijk ook lastig lezen zonder leesbril. (de letters zijn niet bijzonder klein, met een matige leesbril sterkte moet het nog wel zondr bril te lezen zijn.

De toetsen zijn vrijwel allemaal te voorzien van een macrofunctie. Ook zijn de functies en macros op tijd schakelbaar.

Zoals gezegd, gebruik ik deze ab nu zo'n twee jaar. Met zeer veel plezier en de ab is nog steed helemaal heel. (al een paar keer op de harde houten vloer gestuitert... maar klopklopklop... hij doet het nog steeds...

Ik heb echter op verschillende fora zowel negatieve als positieve ervaringen over deze goedkope ab gelezen... ik heb enkel positieve ervaringen...

plaatje:


asterduc

#27
Quote from: hillie on March  1, 2006, 23:14:40
Inderdaad ergelijk. Met een gebrekkige verbinding zal ook een Pronto programmeren ergelijk zijn.

Gebruik je USB via een USB hub? Gebruik je ActiveSync?

Communicatiestoornis gevonden, of tenminste met het probleem leren omgaan.
Bij het wijzigen in  de software op de PC en het updaten van de AB geeft hij een fout dat members.harmony.com niet kan gevonden worden.
Teruggaan en tot 3 x terug proberen, dan gaat hij door.

Op naar het volgende probleem.
De Beamer die opschakeld tijdens CD play. Heb ik gelijk het hele script eruit gegooid. Probleem tijdelijk van de baan.

Volgende punt:
Het versterker volume gaat met te grote stappen (15 db) en de gordijnen krijgen te lang signaal om te kunnen openen en sluiten.
De vertraging heb ik eerst van 3 naar 1 gezet. Dat was nog niet voldoende. Nu naar 0 gezet, update (na de tweede poging deed die het reeds).
Maar ook nu is het signaal nog te lang.

Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



hillie

@asterduck

Ik zou zeggen, bel Logitech in NL eens op en leg het probleem voor. Er zal best een logische verklaring voor zijn. Misschien is er een firmware beschikbaar. Kan het zijn dat de codes meerdere keren worden gestuurd?


asterduc

Quote from: hillie on March  2, 2006, 07:08:10
@asterduck
Ik zou zeggen, bel Logitech in NL eens op en leg het probleem voor. Er zal best een logische verklaring voor zijn. Misschien is er een firmware beschikbaar. Kan het zijn dat de codes meerdere keren worden gestuurd?

Hillie,

ik heb ze gisteren omtrent dit probleem gemailed, eerst maar eens afwachten welke oplossing ze gaan geven.
Er zijn nog wat andere zaken waar het vastloopt, dus die kan ik dan systematisch ook melden.

Meerdere malen versturen, denk ik niet, want de herhaling heb ik op nul gezet. De delay staat ook op nul.

Bedankt voor je support.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Ejorne

Quote from: asterduc on March  1, 2006, 23:56:33
Volgende punt:
Het versterker volume gaat met te grote stappen (15 db) en de gordijnen krijgen te lang signaal om te kunnen openen en sluiten.
De vertraging heb ik eerst van 3 naar 1 gezet. Dat was nog niet voldoende. Nu naar 0 gezet, update (na de tweede poging deed die het reeds).
Maar ook nu is het signaal nog te lang.

Bij dergelijke problemen met mijn sunwave heb ik dat opgelost door de leerfunctie niet helemaal zo te gebruiken alsin de handleiding staat berschreven. Wanneer ik een functie inleer, moet ik de betreffende knop op de orginele ab zo lang ingedrukt houden totdat de sunwave aangeeft dat het signaal goed is ontvangen.

Echter dan heb ik met bijvoorbeeld volume regeling ook last van te grote stappen. Ik heb toen de code daarvoor opnieuw ingeleert en heb toen niet de orginele ab lang ingerdrukt gehouden maar juist heel kort. Na enkele seconde zegt de sunwave dan alsnog dat de code goed is overgekomen... En de vulumeregeling werkte daarna perfect.

Misschien kun je de logitech ook zo herprogrammeren voor de probleemgevallen. Mogelijk werkt dit beter dan herhaal of delayfuncties...

asterduc

Quote from: Ejorne on March  2, 2006, 11:35:52

Misschien kun je de logitech ook zo herprogrammeren voor de probleemgevallen. Mogelijk werkt dit beter dan herhaal of delayfuncties...

zeer goede tip Ejorne,

Maar dan zou hij niet alleen de frekwentie maar ook de duur van het signaal overnemen?
Als dat op die manier bij jou lukt dan moet hier wel waarheid in zitten. Ik ga het deze avond eens proberen.

Hoe ziet zo'n IR signaal er eigenlijk uit.
Is dat een zuiver frekwentiesignaal, een digitale code, een code op een bepaalde golflengte?


Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Ejorne

#32
Quote from: asterduc on March  2, 2006, 13:25:02
zeer goede tip Ejorne,

Maar dan zou hij niet alleen de frekwentie maar ook de duur van het signaal overnemen?
Als dat op die manier bij jou lukt dan moet hier wel waarheid in zitten. Ik ga het deze avond eens proberen.

Hoe ziet zo'n IR signaal er eigenlijk uit.
Is dat een zuiver frekwentiesignaal, een digitale code, een code op een bepaalde golflengte?




Ik heb geen idee hoe de technische benaming van het signaal is. Je kunt het mi wel vergelijken met een digitaal signaal.
Ik heb ooit eens op tv iemand gezien die met een boormachine met daarop een schijf met gleufjes geknipt, de tv bediende met een constante ir lamp. Als de boormachine met de juiste snelheid voor de ir lamp draaide dan zou de tv moeten reageren. (dit mislukte helaas tijdens die tv uitzending... ) :P

Ik heb het idee dat mijn sunwave het binnenkomende signaal analiseert. Wanneer de betreffende ir code meermalen achtereenvolgend is binnengekomen dan zoekt hij uit hoe het orspronkelijke signaal opgebouwd is. Echter gebeurd het dus dat hij een dubbel of misschien zelfs 3x een signaal als 1 enkel signaal beschouwd.

De Logitech zou dit waarschijnlijk moeten kunnen "filteren" door die herhaling-optie. Echter misschien dat het signaal dat de logitech als basissignaal ziet al te lang is. Dan werkt die herhalingsoptie ook niet goed. Misschien werkt de methode die ik bij de sunwave gebruik dus ook voor jou logitech.

Succes iig...

asterduc

Quote from: hillie on March  1, 2006, 23:02:00

Ik denk dat je er goed aan doet om Logitech te bellen en het probleem voor te leggen. Ik geloof dat ze je goed helpen.

Of je bent een noob, of de logi is niet lekker. :-)

Geen van beide klopt.

Logitech heeft mij als reaktie op mijn email van 1 maart telefonisch gecontacteerd en we zijn samen door de programmatie gelopen.
Na 2 minuten was al klaar dat ik op 2 BUGS en een aantal beperkingen ben gestoten.

Toen is mij daarbovenop ook duidelijk gemaakt dat andere belangrijke instellingen niet door de gebruiker kunnen worden ingesteld. Bvb de keuze tussen HOLD en DRUK functies!!!
Na meer dan een uur samen herprogrammeren en testen is mij duidelijk geworden dat deze AB voor mij niet inzetbaar is.

Eindconclusie: deze AB hoort in mijn vuilnisbak thuis en niet in een kwalitatieve AV ruimte.

De bugs:
- Een activiteit starten om een CD te spelen kan niet zonder een kanaal van je prolector te activeren, waardoor de projector aangaat.
- Het is niet mogelijk om voor bepaalde stuursignalen een kort en een lang herhaalsignaal te geven. Bvb het volume met korte stappen verzetten of de pot meter door laten draaien.

Daarnaast vind ik het ook raar dat de update functie soms wel maar meestal niet werkt terwijl er wel communicatie is met het toestel. Via online lukt het dan weer beter, maar nog steeds niet altijd.

Dan de delay tijden, de keuze druk / hold, en een hoop andere functies waar je gewoon niet aan kunt.
Ik vroeg aan de helpdesk of dat bij de 885 wel mogelijk is, nee, hetzelfde verhaal.

Voor mij is dit een verloren investering en vooral veel verloren tijd.
10 uur in totaal heeft het mij gekost om uiteindelijk te moeten vaststellen dat ik deze AB niet kan gebruiken omwille van niet opgeloste bugs en (niet-gedokumenteerde) belangrijke beperkingen.


Kan ik hier dan niets positief over zeggen? jawel, de helpdesk is heel geduldig en behulpzaam.
En gelukiig voor Logitech dat ze niet elke klant meer als een uur moeten opbellen om geconfronteerd te worden met de gebreken en tekortkomingen van hun eigen product.



Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



hillie

Ik kan me de frustratie voorstellen.

Quote
De bugs:
- Een activiteit starten om een CD te spelen kan niet zonder een kanaal van je prolector te activeren, waardoor de projector aangaat.
- Het is niet mogelijk om voor bepaalde stuursignalen een kort en een lang herhaalsignaal te geven. Bvb het volume met korte stappen verzetten of de pot meter door laten draaien.

Hier heb ik met de 885 geen last van. Voor CD te luisteren zit de projector simpelweg niet in de activiteit en gaat dus niet aan als ik de CD kies. Daarbij kun je vertragingen voor de 885 instellen.

Gaeje

even een oud topic reviven... ik vond zo niks recenters...

ik heb ondertussen een pioneer plasma, een marantz blu ray speler en receiver, een digibox en een velodyne. ik vind het wel stilaan tijd voor een universal remote. Maar dewelke?

ik heb nog een oude marantz RC5000 (je klassieke pronto)

MAAR deze werkt enkel met een RS232 naar mini jack verbinding en mijn computers ondersteunen dit al lang niet meer. Tevens vond ik deze nooit echt 100% handig, vanwege het te grote gevaarte (niet ergonomisch) en te weinig hardkeys. (bvb de pijltjes enzo vind ik wel handig om te hebben in hard key.)
iphone met redeye zie ik om dezelfde reden niet zo zitten

Dus, wie helpt me verder?

Mario D

Quote from: Gaeje on January 18, 2012, 16:58:15
even een oud topic reviven... ik vond zo niks recenters...

ik heb ondertussen een pioneer plasma, een marantz blu ray speler en receiver, een digibox en een velodyne. ik vind het wel stilaan tijd voor een universal remote. Maar dewelke?

ik heb nog een oude marantz RC5000 (je klassieke pronto)

MAAR deze werkt enkel met een RS232 naar mini jack verbinding en mijn computers ondersteunen dit al lang niet meer. Tevens vond ik deze nooit echt 100% handig, vanwege het te grote gevaarte (niet ergonomisch) en te weinig hardkeys. (bvb de pijltjes enzo vind ik wel handig om te hebben in hard key.)
iphone met redeye zie ik om dezelfde reden niet zo zitten

Dus, wie helpt me verder?


Eventueel heb ik een Harmony one voor je.  ;)