Musical Fidelity Xcans V3

Started by Peerless Monster, November 9, 2005, 16:16:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Wie heeft er ervaring met de Musical Fidelity Xcans V3 hoofdtelefoonversterker.
Deze heeft namelijk buizen en die wil ik gaan gebruiken op mijn onderstaande set met een HD580 precision van Sennheiser.

Heeft misschien iemand ook foto's van de achterkant? Die kan ik namelijk ergens vinden.
WIe weet ook eentje te koop in Nederland?

Misschien heeft iemand nog andere ideeen voor een hoofdtelefoonversterker?
Het oog wil ook wat.

Thnx voor jullie reacties...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Gebruiker 003

De Xcans versie 3 staat heel hoog aangeschreven en wordt ook altijd beter getest dan zijn voorgangers. Het moet een hele goede hoofdtelefoonversterker zijn. Ik twijfel daar ook niet zozeer aan omdat de zaak waar ik altijd kom heel erg over deze te spreken is en ik weet uit (jarenlange) ervaring met hen dat het dan ook zo is.

Andere opties zijn de hoofdtelefoonversterkers van het merk Creek. Dit is ook een vergelijkbare prijsklasse. Ik meen dat de type nummers iets van OBH-15 is en dat er eventueel nog een losse voeding te verkrijgen is.

Bovenstaande presteert stukken beter dan de standaard uitgang op versterker of CD speler.

Wil je compromisloos gaan kijk dan bijvoorbeeld naar de HD-51 of HD-53 van het merk CEC. (zie www.clofis.nl). Ik zou dan ook gelijk gaan voor een HD 600 of HD 650. In Duitsland zijn die trouwens veel goedkoper. Kijk dan bijvoorbeeld eens op www.ebay.de.

Peerless Monster

Hoi Karma,

Thnx voor je input! Daar heb ik wat aan.
Ik ben niet van plan om van hoofdtelefoon te gaan switchen, aangezien het dan wel erg prijzig wordt.
Het moet wel leuk blijven.

De goedkoopste MF heb ik gezien voor 350 euro geloof ik (nieuw)...
Ik heb hem nog niet beluisterd, dus dat moet ik wel gaan doen...
Ik zal eens op de e-bay site gaan neuzen in ieder geval.
Bedankt voor je input!

Groetjes,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Gebruiker 003

350 euro is de gangbare prijs voor de MF in elke winkel.

Op ebay voor de senn's :

HD 600 ....ongeveer 169 Euro (ex verzend)

HD 650 ..... ongeveer 212 Euro (ex verzend)

De HD 650 kost in Nederland in de winkel 399 Euro ...... tel uit je winst.

Peerless Monster

Dat is idd nog wel te doen. een Senn voor 169 euro.
Ik heb een 580, maar dan moet ik die gaan verkopen...
Kan er bijna geen afstand van doen, zo lekker vind ik hem...

MF in Duitsland misschien goedkoper?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler