[Xbox360] Welke HDTV?

Started by Atmoz, November 8, 2005, 20:21:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheJudge

Ik heb in verschillende winkels even vlug naar wat plasma's en LCD's gekeken, en moet eerlijk zeggen dat ik een plasma stukken beter vond om naar een film te kijken.
Je zit op zijn minst een paar meter van het scherm, en dan was plasma's zeker niet minder scherp dan LCD, integendeel soms!
In een winkel sta je al vlug van heel dichtbij te kijken, terwijl je in de woonkamer een stuk verder zit.

In ieder geval waren de nieuwe sony plasma's en LCD's van de V serie heel scherp en mooi! Ik geloof dat de S versie de "budget" versie is...
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

rtoonen

Quote from: Randal on November 17, 2005, 16:52:22
Als iemand speciaal een beeldweergever zoekt, met als hoofddoel er op te gamen.

=> En dan voor een plasma kiezen....  :o  :o


Ok, als je af en toe een kort spelletje speelt.
Maar meestal duurt een spel één of meerdere uren.

In een spel zitten vaak meerdere vaste beeldelementen (zoals de eerder genoemde scorebalken), dan kan je mij niet wijs maken dat je scherm niet binnen de kortste keren zal inbranden (ook al heb je een nieuw model en staat je contrast aan de lage kant)....

Hoe goed je beeldkwaliteit ook is, het lijkt mij géén slimme keuze.
Het is te hopen voor je dat de loewe een beetje bestendig is, maar ik heb mijn twijfels...





Ik heb echt wééééken Final Fantasy 10 op mijn 42" Panasonic plasma gespeeld, geen enkel probleem. De eerste 200 uren wel uitkijken.

Djang

Wacht maar wat langer, over een paar jaar (mischien wel maanden) piepen jullie wel anders over geen inbranden >:D
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Tomaz

Quote from: Djang on November 20, 2005, 02:01:46
Wacht maar wat langer, over een paar jaar (mischien wel maanden) piepen jullie wel anders over geen inbranden >:D
Eerste paar weken gewoon op de juiste manier gebruiken (RTFM), dan heb je daarna niet tot nauwelijks last van inbranden.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

rtoonen

Quote from: Djang on November 20, 2005, 02:01:46
Wacht maar wat langer, over een paar jaar (mischien wel maanden) piepen jullie wel anders over geen inbranden >:D

De Panasonic is nu 3 jaar oud. Kraakhelder beeld en geen spoor van inbranden. Met de nieuwe pio 506 ben ik wel wat voorzichtiger (pas 300 draaiuren).

Erik

#55
Quote from: Tomaz on November 20, 2005, 10:07:20
Eerste paar weken gewoon op de juiste manier gebruiken (RTFM), dan heb je daarna niet tot nauwelijks last van inbranden.
Dus als iemand hem toch goed gebruikt maar toch last van inbranden krijgt, dan betaal jij voor hem/haar een nieuwe? Als hij echt niet inbrand kun je dat makkelijk toezeggen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Atmoz


Wat bedoelen jullie met "goed" behandelen? Ik neem aan dat je niet meer dan x uur naar dezelfde zender (met logo) moet kijken. En niet steeds hetzelfde Xbox360 spel erop spelen. Maar welke waarde heeft x dan?

1 uur? 2 uur? 3 uur?

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik

Quote from: atmoz on November 20, 2005, 19:37:00
Wat bedoelen jullie met "goed" behandelen? Ik neem aan dat je niet meer dan x uur naar dezelfde zender (met logo) moet kijken. En niet steeds hetzelfde Xbox360 spel erop spelen. Maar welke waarde heeft x dan?

1 uur? 2 uur? 3 uur?


Is afhankelijk van div settings zoals brigness, contrast. Is het logo fel wit of gelig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tomaz

Quote from: Erik on November 20, 2005, 19:29:27
Dus als iemand hem toch goed gebruikt maar toch last van inbranden krijgt, dan betaal jij voor hem/haar een nieuwe? Als hij echt niet inbrand kun je dat makkelijk toezeggen.
Wat is dat nou voor domme opmerking, Erik? Zit je iets dwars ofzo?? Overigens zeg ik ook niet dat hij dan nooit in zal branden, ik zeg "niet tot nauwelijks".


Een plasma is heel gevoelig voor instellingen en gebruik (met name in de eerste weken/maanden) omtrend inbranden. Als het apparaat in de eerst paar weken goed gebruikt wordt (de borders staan bij heel veel plasma's niet voor niets standaard op grijs) zal het na verloop van tijd veel minder last hebben van inbranden dan de meeste mensen doen vermoeden.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Atmoz


Ik heb mijn plasma dus pas nieuw. Kan iemand mij eens vertellen hoe ik hem nu het beste kan behandelen?

Hoe lang kan ik naar één bepaalde zender kijken? Of hoe lang mag ik een XBox spel achter elkaar spelen?
Het hangt van een aantal factoren af, maarja de TV is nog gewoon standaard ingesteld. Dus de instellingen weet ik zo niet.

Moet ik misschien de brightness omlaag draaien? Of kan ik gerust 2 uur lang naar dezelfde zender kijken?

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

EdwinB

Quote from: atmoz on November 22, 2005, 09:35:46
Ik heb mijn plasma dus pas nieuw. Kan iemand mij eens vertellen hoe ik hem nu het beste kan behandelen?

Hoe lang kan ik naar één bepaalde zender kijken? Of hoe lang mag ik een XBox spel achter elkaar spelen?
Het hangt van een aantal factoren af, maarja de TV is nog gewoon standaard ingesteld. Dus de instellingen weet ik zo niet.

Moet ik misschien de brightness omlaag draaien? Of kan ik gerust 2 uur lang naar dezelfde zender kijken?



Ik heb nu ruim 3 jaar een plasma (Panasonic) en met gewoon tv kijken heb ik nog nooit rekening gehouden met de mogelijkheid van inbranden (en ook niet ondervonden). Alleen bij het spelen van spelletjes heb ik wat last van een soort van "inbranden" wanneer ik uren lang en dagen lang het zelfde spel speel, bij PGR2 bijvoorbeeld is de kilometerteller wit en dit wit zie je dan afsteken tegen een witte achtergrond. Bij gewoon tv kijken valt dit totaal niet op en na een paar uur ander spel te hebben gespeeld of gewoon tv/dvd te hebben gekeken is het weer geheel verdwenen dus van echt inbranden is geen sprake.

Lijkt me niet onverstandig om de eerste 200 uur of zo fullscreen tv/dvd te kijken en niet uren lang het zelfde spel te spelen, better safe than sorry.  ;)


Edwin