CANAL+ breidt aanbod uit en gaat verder als Film1 en Sport1

Started by Marcel_T., November 8, 2005, 16:15:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Bron: http://www.canalplus.nl/default.asp?id=675

CANAL+ breidt aanbod uit en gaat verder als Film1 en Sport1

Amsterdam, 7 november 2005 - chellomedia, de nieuwe eigenaar van CANAL+ in Nederland, kondigt nieuwe uitbreidingsplannen van het digitale televisie-aanbod aan. De zender breidt de drie huidige kanalen uit naar vier premium filmkanalen en een non-stop premium sportkanaal met zeven aanvullende windows (kijkmogelijkheden), allen onder nieuwe merknamen. In de loop van het eerste kwartaal van 2006 herlanceert chellomedia de filmzender onder de naam Film1 en gaat de sportzender verder als Sport1. Uit een aantal namen, die werden getest in de Nederlandse markt, kwamen Film1 en Sport1 duidelijk als favoriet uit de bus. Volgens de respondenten geven deze namen de kern van het premium aanbod van CANAL+ het beste weer.

Dit betekent dat abonnees in de loop van het eerste kwartaal van 2006 toegang hebben tot nog meer topfilms en topsport. De premium filmservice Film1 wordt uitgebreid naar vier aparte multiplex filmkanalen. Dankzij chellomedia's exclusieve distributie-overeenkomsten met grote Hollywood studio's als Warner Bros., Universal, Fox, Paramount, Dreamworks en een aantal lokale distributeurs, kunnen abonnees genieten van een breed aanbod aan internationale blockbusters en lokale kwaliteitsfilms. Het komend aanbod bevat films als "Bridget Jones: The Edge of Reason", "The Terminal", "Collateral", "I Robot", "Catwoman", "Vet Hard" en "Amazones".


Met Sport1 kunnen sportliefhebbers nu 24 uur per dag, 7 dagen per week een geheel aan sport gewijd kanaal ontvangen met zeven aanvullende windows. Sport1 biedt een live en exclusief sportaanbod met o.a.:

- Internationaal topvoetbal uit het seizoen 2005/06 met live verslag van alle UEFA Champions Leaugue en 370 Barclays English Premier League wedstrijden, zowel als de wedstrijden uit de Italiaanse, Braziliaanse, Duitse, Spaanse, Franse, Schotse en Portugese competities met als climax van het voetbalseizoen de wereldkampioenschappen in Duitsland.

- Basketbal met live verslag van de Amerikaanse NBA, de Europese ULEB Cup en de Nederlandse FEB competitie.

- Tennis met de Australian Open en Roland Garros, de Davis Cup en ATP Masters Series, European Tour Golf en live de vier grootste golf toernooien, Major League Baseball en live de Rabo Hoofdklasse hockey.

- De Olympische Winterspelen 2006 in samenwerking met NOS
Het is de bedoeling om abonnees in de loop van het eerste kwartaal van 2006 de optie te bieden zich ofwel te abonneren op de aparte premium sport- en filmdiensten ofwel op de gecombineerde diensten.


Ontwikkeling van de nieuwe look
chellomedia werkt momenteel aan de nieuwe logo's en branding voor zowel Film1 als voor Sport1. Dit project wordt gerealiseerd in samenwerking met een aantal gerenommeerde bureaus, waaronder het award-winnende televisie design bureau Bruce Dunlop & Associates (U.K.), aangesteld om de nieuwe on- en off-air brand look te ontwikkelen. Branded Ltd. (U.K.), wereldwijd één van de belangrijkste adviesbureaus binnen de TV industrie, assisteert chellomedia bij de gehele re-branding strategie en uitbreiding van het aanbod. Tegelijkertijd werkt het Nederlandse reclamebureau Selmore aan de creatieve strategie en de aankomende advertentiecampagne. Het consumentenonderzoek werd uitgevoerd door het Nederlandse marktonderzoekbureau Ithaka marktanalisten.


Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Hanky Panky

Geldt dit ook voor de schotelkijkers? Zie er niets van terug op Canaldigital  ???
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dvd-fan

 ???kreeg vandaag bericht dat canal+ stopt met doorgeven analoog signaal en we moeten overstappen op digitaal per januari. Krijgen wel gratis kastje via essent(home). Ben benieuwd of ik het ook krijg want ik heb per april 2006 opgezegd.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Kale

Quote from: Marcel_T. on November  8, 2005, 16:15:52

Ontwikkeling van de nieuwe look
chellomedia werkt momenteel aan de nieuwe logo's en branding voor zowel Film1 als voor Sport1.

Zal wel aan mij liggen of zijn die nieuwe logo's zo achtelijk idioot groot,...?
Ze zijn deze week gewijzigd volgens mij, ik vind ze in ieder geval veels te groot en dominant aanwezig.
erger me er dood aan,..

zijn er nog meer die dat opvalt?

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Moony

Gisteren I-Robot zitten kijken bij een vriend van me die Canal+ heeft en ik ergerde me idd ook aan het veel te grote logo rechts bovenin beeld.
Verder moet ik zeggen dat Canal+ wel leuke films uitzend en ik ga er eens over nadenken om het erbij te nemen als ik over een aantal maanden digi tv ga aanschaffen. Kost 15 euro per maand extra dus bij 4 films kijken in een maand heb je het eruit in vergelijking met huren bij de videotheek.
Jammer dat ze niet digitaal uitzenden mbt. het geluid (geen DD/DTS).
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Moony

Hoe zit het eigenlijk met het beeld bij Film1? Is dit anamorphic widescreen? 
En zijn de logo's nog steeds zo irritant groot?

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Job

Logo's zijn wel groot, maar dunner en wit, dus minder opvallend.
Beeld is veelal letterboxed widescreen, nooit anamorphic.

Ik kijk via UPC digital, en alle zenders die daaruit komen zijn aan de onderkant gecropt op safe action, dus op mijn TV zie ik overal een klein zwart balkje onder in beeld. Snapten de helpdesk noch de monteur iets van, maar is natuurlijk gewoon geen compleet PAL-broadcastsignaal.
Omdat ik UPC digital enkel gebruik voor Film 1, en dat meestal in widescreen uitzendt, heb ik er niet zoveel last van.
Wel moet ik die decoder minstens eens per dag herstarten, omdat-ie hangt.

Moony

Okay, beeld is dus wel widescreen dus geen "afgeknipte zijkanten, zwarte balken erboven/-onder dus nep widescreen" beeld zoals bij Net5, Veronica en een hoop andere commerciele zenders.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Job

Het is maar wat je nep noemt. Letterboxed, i.t.t. anamorphic.

Moony

Het is iig het volledige beeld zonder afgeknipte zijkanten, daar ging het mij om. :)
Thanks.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

koffieleut

Het is trouwens wel belachelijk dat je bij alle kabelaars, je apart kan abonneren op de Film1 en Sport1, alleen bij Canal Digitaal ben je verplicht beide zenders af te nemen. Je krijgt ook nog het minste aantal zenders bij Canal Digitaal overigens.


Bengbeng

Quote from: koffieleut on August  9, 2006, 14:47:21
Het is trouwens wel belachelijk dat je bij alle kabelaars, je apart kan abonneren op de Film1 en Sport1, alleen bij Canal Digitaal ben je verplicht beide zenders af te nemen. Je krijgt ook nog het minste aantal zenders bij Canal Digitaal overigens.

Nog een leuke; de kabelproviders (op UPC na) vertonen op Film1 al behoorlijk wat films in HD, Canal Digitaal niet. Canal Digitaal begint
zich meer en meer te profileren als een "camping provider", leuk voor tante Miep die 's zomers 10 weken op de Veluwe zit in
haar sta-caravan, minder leuk voor iemand die op zoek is naar kwaliteit.  :D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox