pronto TSU-3000

Started by jaco, September 22, 2002, 15:47:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Naar aanleiding van een tip van Rob D. kwam ik terecht op remotecentral. Daar staan wat dingen over de nieuwe pronto's die uitgaan komen.
Als eerste een TSU-3000 die de 2000 gaat vervangen. Is wel mooier, met 16 grijstinten, en meer hardkeys.
Er is wat detail te vinden op: http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=449

Verder staat er ook nog wel wat over de ipronto, dat is een samenwerking met intel: Philips voor de software, en intel voor de processor. http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-pronto/thread.cgi?20574

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

De prijs van de ipronto zal wel :-[ zijn.
Maar misschien dat de 3000 consument vriendelijk geprijsd is ;)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

Wow! die 3000 is een mooi speelgoedje!!
Groeten, Peter

Robert

#4
Een goede opvolger van de SBC RU 940!

Alleen al om deze 3 punten:

- 3.8" monochrome LCD with 320x240 pixels, 16 gray scales and digital contrast control
- 4 MB of non-volatile flash memory
- Free programmable cursor plus 15 hard buttons

Nu nog hopen dat de prijs net zo gelikt is als de AB zelf ;D.


MvrGr.
Robert


TheM@x

Die IPronto lijkt me helemaal top, precies wat ik altijd al had willen hebben, dit wordt de toekomst (voicegestuurd).

Gewoon een apparaat waar je alles mee kan.

Als ik breedband internet in dit dorp kon krijgen, dan leek het me zeker wat.

Alleen de prijs,  in de US $1700,-  :(

Een Panja/AMX of Creston lijkt me ook wel wat.

Iemand daar ervaringen mee ?

Groet,
Max

TheM@x

Die IPronto lijkt me helemaal top, precies wat ik altijd al had willen hebben, dit wordt de toekomst (voicegestuurd).

Gewoon een apparaat waar je alles mee kan.

Als ik breedband internet in dit dorp kon krijgen, dan leek het me zeker wat.

Alleen de prijs,  in de US $1700,-  :(

Een Panja/AMX of Creston lijkt me ook wel wat.

Iemand daar ervaringen mee ?

Groet,
Max

Erik van Voorst (in memoriam)

Goeiemorgen,

Wie is er zo vriendelijk om mij een directe link te geven waar ik Pronto-edit kan downloaden "idiotproof"
Ik zoek mij namelijk een slag in de rondte op remote central.  :(
Ik wil graag alvast "spelen" met de afstandbediening
Philips Pronto 940. Zodat ik hem met de kerst al een beetje snap.  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Quote from: Erik van Voorst on October 14, 2002, 09:49:12
Goeiemorgen,

Wie is er zo vriendelijk om mij een directe link te geven waar ik Pronto-edit kan downloaden "idiotproof"
Ik zoek mij namelijk een slag in de rondte op remote central.  :(
Ik wil graag alvast "spelen" met de afstandbediening
Philips Pronto 940. Zodat ik hem met de kerst al een beetje snap.  ;D

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto&db=other&br=programs&dv=philipsprontoseries&fc=
of
http://www.pronto.philips.com en dan bij downloads kijken
Groeten, Peter

Robert

Quote from: Erik van Voorst on October 14, 2002, 09:49:12
Goeiemorgen,

Wie is er zo vriendelijk om mij een directe link te geven waar ik Pronto-edit kan downloaden "idiotproof"
Ik zoek mij namelijk een slag in de rondte op remote central.  :(
Ik wil graag alvast "spelen" met de afstandbediening
Philips Pronto 940. Zodat ik hem met de kerst al een beetje snap.  ;D
Erik,

Zo heb ik dat ook gedaan.
Ik had mijn configuratie al half klaar toen ik de Pronto in huis haalde ;D.


MvrGr.
Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Ik ben al aan het spelen, ik vul de Emulator met knoppies ed
leuk werk.  :D

Dus als ik de ware heb kan ik alles overschieten...spannend.

Wie legt mij fff uit hoe ik iets kan ophalen van het net en kan plaatsen in die emulator want ik ben echt een computer nono
:-[

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Erik,
Wat mij goed bevalt is een complete ccf file opzoeken met daarin 1 of meer van je apparaten.
Deze laad je als enige in je prontoedit.
Dan delete je alle devices, macros  en homepages die je niet wil hebben. Je laat dus alleen de device staan die je hebben wilt. Dit save je vervolgens onder de naam van je apparaat.
Als je zo al je apparaten gevonden en als enige gesaved hebt, kun je je uiteindelijke versie gaan maken.
Je opent een nieuwe - en vervolgens haal je al je losse apparaten naar binnen, je moet dan voor "merge" kiezen.

Nadeel van deze methode is dat vet kans hebt voor elk apparaat verschillende knoppen te hebben.

Wat ik daarom meestal doe is aan de macro kant (links) al dat soort apparaten plaats (het zijn wel geen macro's maar je kunt er ook gewoon apparaten aanmaken)
Aan de device kant maak ik dan een layout die ik mooi vindt. Hier zitten lang niet alle knoppen van de afstandbediening op, maar alleen die je vaak nodig hebt.
Ook is de layout gelijk voor de meeste devices, voor zover mogelijk natuurlijk.
In die nette schermpjes verwijs je dan naar een knop die aan de linker kant onder de macro's staat.

Dus de functie video rechts wijst bij mij naar een specifiek apparaat: jvc HR7000 aan de macrokant.
Als ik nu een video wissel, dan plop ik een nieuwe file aan de linker kant erin met alle knoppen, en vervolgens wijs ik vanuit  de rechter kant even opnieuw naar al die toetsen die ik vaak gebruik.

Als je wilt zien hoe dat werkt moet je de ccf file van Guy Kyo eens downloaden en bekijken. (staat op remotecentral)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

Zo doe ik het ook.. onder macro alle functies zetten en niet op layout letten en onder devices een mooie layout met de door mij veel gebruikte functies
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

wie geeft mij fff een link waar ik de x10.ccf compleet voor 16 devices kan downloaden met ir code erachter, ik zoek te veel

groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Ik heb je net een mail gestuurd met van alles er in.
Misschien een tip om niet te lang te hoeven zoeken.

Op remotecentral moet je natuurlijk ten eerste in de pronto sectie kijken: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto

als je dan iets specifieks zoekt, kun je het beste kijken in de sectie: Component Configuration Files. Hier kun je domweg je merk aanklikken, en krijgt dan een lijst met alles wat op remotecentral staat voor dat merk. X-10 heeft ook zijn eigen stukje, en bevat op dit moment (20:03) 9 entry's: via nog een click kom je dan bij lighting terecht: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto&db=devices&br=x10&dv=lighting&fc=

Echt lang zoeken hoef je zo dus niet, maar je moet het even weten te vinden

Veel plezier ermee.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Jaco,

Hardstikke bedankt maar na veel gezoek had ik ze zelf al aan de hand van je aanwijzingen gevonden
op het net. Ook slaagde ik erin om ze te downloaden op mijn bureau.
Maar na veel geknoei ben ik de draad kwijt geraakt en krijg mijn emulator niet aan de praat met een van die ccf's.
Kan jij een paar stappen prijsgeven, om pronto-edit te starten (ook op mijn bureaublad) en dan zo een ccf in mijn emulator te krijgen.
Ik dacht open config maar ik krijg alleen de panels te zien maar niet de emulator....eigenlijk ook niet meer zonder ccf...aan de gang.

Erik
PS. Wat een werk is dat geweest met die Avia integratie!!!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robert

#16
Erik,

Om een configuratie in de emulator te zien moet je eerst een config openen, dit doe je door File -> Open Configuration (open een configuratie) en dan staat er onder macro group een Pronto symbool (met als tekst "emulate" als je de muiscursor erop laat staan).
Daar moet je op klikken om de config in de emulator te bekijken.

Of als je een config hebt geopend doe je Ctrl+R, dan start de emulator namelijk ook op.


MvrGr.
Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongen Jongen wat fantastisch dat speelgoed Ik heb al panelen aangemaakt en Devices met talloze symbooltjes onder Pronto-Edit.

Vandaag ga ik een makro proberen, ben wel een beetje bang dat ik mijn bestaande spulletjes weer verziekt.

Wie zou mij in een paar stappies fff een Macro aan kunnen laten maken.

Aan de device kant heb ik al Lights aangemaakt met wat panelen Zolder Gang Kamer....nu wil ik ze onder een macro bv. All off en All on.

Sorry voor de Off-Topic....hoewel het gaat hier om de Ts2000
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robert

#18
Oké, daar gaan we weer ;D.
Altijd leuk om te zien dat mensen het mooi speelgoed vinden ;D.

Maak onder Macro Groups een macro group aan.

Dit doe je door op Macro Groups te gaan staan in de boomstructuur en klik er met de rechtermuisknop op en kies de optie Add Macro Group.
Nu word er een Macro Group aangemaakt onder Macro Groups
Klik met de rechtermuisknop op group onder Macro Groups en kies de optie Add Panel.

Nu heb je een Panel aangemaakt waar je macro's in kunt maken.

In het Panel zie je 5 lege buttons.
Dubbelklik op één van de buttons. Je hebt nu het tabblad Action voor je staan en dan klik je op Alias en uit de boomstructuur onder Devices selecteer je de button die de actie bevat die je wilt hebben (bv. DVD speler On).
Dubbelklik erop en hij komt in het rijtje te staan. NU kun je nog delays tussen de verschillende commando's zetten zodat er geen commando wordt gemist door het apparatuur omdat het bv. met opwarmen.

Bij Jump kun je aangeven naar welke Panel hij moet springen (bv. Panel Lights) als alle commando's van de macro zijn uitgevoerd.
Klik op Toepassen en OK.

Ga op de knop staan (die inmiddels niet meer grijs is, maar zwart omdat er commando's onder staan) en klik er met de rechtermuisknop op, kies de optie Rename en geef de macro een naam (bv. All Lights On).

En klaar is je macro ;) :D.


MvrGr.
Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

Robert,

Hardstikke bedankt DIT IS WAAR HET FORUM VOOR IS :D

Ik heb zojuist mijn eerste makrootje gemaakt...watch DVD......... 8)

Ik ben apetrots en kan niet wachten om de programmatuur gemaakt onder Pronto-edit 4.0 over te blazen naar mijn hardware TSU-2000 (krijg ik met de kerst)

Pronto is echt een MUST voor de HT'er :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Erik,
Surf eens naar de volgende URL, en print die uit. Heb je weer wat om te lezen dit weekeinde..

http://www.remotecentral.com/pronto/pfaq.htm

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robert

#21
Om weer in de on-topic sfeer te komen ;D.

Op remotecentral.com staat een filmpje van de CEDIA 2002 en je ziet o.a. de Pronto TSU-3000 en de iPronto voorbij komen.
Check it out!

Er zijn 2 versies:

Small (8.6mb)
320x240, 384Kbps

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/dl.cgi?file=RC-CEDIA02-384.wmv&video=1


Large (36.3mb)
640x480, 1500Kbps

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/dl.cgi?file=RC-CEDIA02-1500.wmv&video=1


MvrGr.
Robert