Descent

Started by redfox001, November 7, 2005, 19:00:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

redfox001

Wie heeft hem gezien, echt een top ervaring in de homebios, geweldig als achter je de tunnel instort en je dat ook echt van achter hoort komen. Top film maar niet voor de teerhartigen :) Je projector moet trouwens wel met donkere scenes kunnen omgaan maar daar hebben de crt beziters geen last van.

Korte samenvatting:

Een stel sportieve dames gaat samen op onderzoek in een onbekend grottenstelsel. Waarom zou er na al die jaren nog nooit iemand zijn naar wie die grotten genoemd zijn? :)

StrayDog

Ik heb hem op dvd liggen, maar hij zou in januari in de bios gaan draaien en daar wacht ik nog ff op :)
Schijnt idd zeer goed te zijn, van de regisseur van Dog Soldiers.

Grindtegel

Ik verwachyt hem morgen of overmorgen binnen te krijgen. Mijn verwachtingen van de film zijn zeer hoog, als je de recensiues erop na slaat moet ie echt fantastisch goed zijn.

En aangezien ik Dog Soldiers ook al geweldig vond lijkt me dit een toppertje te gaan worden!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

redfox001

Dan ga ik dog soldiers maar eens opzoeken :-)

Grindtegel

Hou er wel rekening mee dat Dog Soldiers niet al te serieus moet worden genomen. Er zit nogal wat humor in de film. Ik heb begrepen dat Descent bloedserieus is en dan kan Dog Soldiers nog wel eens tegenvallen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

StrayDog

ik heb de eerste 5 minuten van the Descent even bekeken, en daar zit al een hele aardige scene in :D

René4u

Ik heb de film gister bekeken. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar echt heel erg goed kon ik deze film toch niet vinden.  :-\ Het waarom kan ik niet echt verklaren...helaas.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

Dru

#7
Gisteren gekeken.

Ik heb een paar keer met een hart stilstand op de bank gezeten  >:D
Sommige scenes vond ik het allemaal even té, dat was wel jammer. maar verder wel een aardige film.

een 6 ½

redfox001

Ik geef toe dat je je na de film nou niet bepaald lekker voelt en het duurt een tijdje voor je weer bovengrond bent maar ik kon de film nergens mee vergelijken en alleen dat al vind ik goed.

Raymond187

ook gisteravodn gekeken geluid aan en lichen uit  8)

Paar irritante schrik momenten :[

Alleen die wezentjes maken het een btje onrealistisch jammer voor de rest een zeer leuke zaterdagavond film

Grindtegel

Ik heb de film inmiddels ook gezien en ik vond hem geweldig. Mijn hoge verwachtingen zijn helemaal waargemaakt, echt een toppertje. Voor  mij de beste horror van 2005.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Lone Ranger

Ik schrok me een paar keer helemaal de kolere.

En ik kreeg het soms helemaal benauwd van sommige scenes. ;)

Grindtegel

Ik ben een paar jaar geleden in Costa Rica met een kleine groep ook aan het cave exploring geweest (wel onder begeleiding hoor). Toen moesten we ons ook door van die hele kleine spleetjes wringen (waar ook nog eens water doorheen stroomde), het is maar goed dat ik deze film toen nog niet gezien had  ;D

Als je last hebt van claustrofobie is deze film helemaal top  >:D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

#13
Yep ik kan er over meepraten, durfde als kind ook nooit door buizen en kleine openingen te kruipen. Altijd als de dood geweeest dat ik kwam klem te zitten. Wat een zenuwenfilm, zeg ;D de spanning als iemand vast komt te zitten, het gevoel of je zelf klem zit. Dat fragment had niet langer moeten duren en alsof het nog niet erg genoeg is 2 mijl onder de grond leeft er ook nog "iets"
Heb halverwege de film even stopgezet om te forummen, kan mijn hart weer even bijkomen ;)
Zo direct maar aan de 2e helft beginnen. :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymen

Heb deze gisteren ook gekeken,en WOW lekker hoor.

Je moet zeker niet claustrofobies aangelegd zijn voor deze film.
;D
Hij is af en toe ook best lekker gore( :P >:D >:D)...


8/10
Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

J.A.F._Doorhof

Vandaag gezien, echt te gek :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Dat einde zeg, bizar. Soort open einde of toch niet? Kan helaas niet meer zeggen/vragen want ik zie geen spoiler commando om tekst hidden te maken en ik wil het niet voor anderen verpesten die hem nog moeten kijken. Maar dit was echt eens iets verfrissends op filmgebied.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Gebeurt wel vaker in horror dit soort eindes.
Maar het was leuk :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

redfox001

Ik heb dog soldiers maar eens aangeschaft (kon hem niet laten liggen voor 5 euro) en die was zeker lachen maar Descent was wel beter.

Erik

Dog soldiers is idd ook goed. Maar Descent was zelfs al eng te maken zonder dat "iets", laat staan met dat "iets". En ik ook erg goed gedaan vond, was dat je de verandering van de hoofdrolspelers ziet/beleefd door wat ze meemaken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dimi_v

ik heb hem gisteren ook gezien. Zag er veel belovend uit (recencies en verhaal). Viel mij toch tegen, ik heb het niet (meer) zo op horrors met 'monsters'. Het moet voor mij niet teveel fanta worden. Overigens vond ik de film wel te vergelijken... the cave soms al eens gezien?
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

Ed-S

Quote from: dimi_v on January 23, 2006, 19:30:21
ik heb hem gisteren ook gezien. Zag er veel belovend uit (recencies en verhaal). Viel mij toch tegen, ik heb het niet (meer) zo op horrors met 'monsters'. Het moet voor mij niet teveel fanta worden. Overigens vond ik de film wel te vergelijken... the cave soms al eens gezien?

Nee cave nog niet gezien, staat wel op mijn lijsje voor deze week (nu ik zeg bedoel ik eigenlijk zodadelijk).

Ik moet zeggen dat ik de decent wel een erg vermakelijke film vind, geen meesterwerk maar de vrouw is toch een aantal malen meerdere centimeters van haar bank af gekomen van de schrik  ;D. al met al een een erg leuke film.

ed
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Grindtegel

Als echte horrorliefhebber moet ik toch wel zeggen dat ik The Descent een van de meest meesterlijke horrorfilms van de laatste tien jaar vind (samen met enkele asian horrors, Shaun of the Dead en Haute Tension), en geloof me, ik heb ze allemaal gezien. Deze film had alles wat een horrorfilm dient te hebben, met daarbij als bonus ook nog eens een stel acteurs die geloofwaardig zijn (iets wat de meeste horrorfilms niet hebben).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Allure

Ik vond 'em wel vermakelijk, vooral de eerste keer dat je de (...) in beeld ziet. Ja, toen schrok ik me wel even de pleuris ja...  >:D
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Erik

ik kreeg het al benauwd toen ze door die smalle gangen kropen. Ik dacht wat nou als voor je het ophoud? Je kunt niet meer achteruit terug, alleen het idee al, brr.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill