Mijn Marantz ervaring SR7400

Started by BernHardN, November 6, 2005, 22:39:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Quote from: fikszo on November 11, 2005, 13:48:55
Je bedoelt die zwarte defecte??

Nee, een zilveren staat op 370,00 nu, ik denk dat je die zelf moet ophalen uit Bonn

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

fikszo

Quote from: BernHardN on November 11, 2005, 14:40:02
Nee, een zilveren staat op 370,00 nu, ik denk dat je die zelf moet ophalen uit Bonn

Mijn reactie sloeg op het feit dat iemand aangaf dat de SR-7300 voor tussen de 200-300 euro te koop zou moeten zijn, waarop ik reageerde dat ik dat er graag voor over zou hebben.

Logisch dat een reciever op ebay, met nog dik 5 dagen te gaan voor 370 euro staat, maar dat zegt dus helemaal niks over de uiteindelijke prijs...

Ik zie ook voldoende Mark Levinson staan voor 1 euro, als de 10 dagen durende veiling nog 9 dagen,23 uur, en 59 minuten duurt !

Ga er maar van uit dat die 7400 uiteindelijk dik 500 op gaat brengen.
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

M.P.A. de Jong

De gele aansluitingen zijn voor composiet video. Dat is de minste kwaliteit die we kennen.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Elmo1234

Hee Bernhard,

Fijn dat de versterker je bevalt, het klinkt dus wel lekker met de kef's? Over je vraag over de component aansluiting kan ik je jammergenoeg weinig vertellen omdat ik dat allemaal nog nooit heb gebruikt :)

Nogmaals veel plezier ermee en nu maar een tandje harder doorwerken aan de surround speakers he :D

Mariusz

He gefeliciteerd Bernhard, hier nog een tevreden SR7400 gebruiker. Veel power, warmte en muzikaliteit, wat ook nog eens betaalbaar is.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

hifiman

Quote from: Mariusz on November 12, 2005, 10:04:36
He gefeliciteerd Bernhard, hier nog een tevreden SR7400 gebruiker. Veel power, warmte en muzikaliteit, wat ook nog eens betaalbaar is.
Ik heb ook een 7400. Ben er voor HT tevreden over, voor stereo bracht een aparte eindtrap echter nog een aanzienlijke verbetering. De AB vind ik fantastisch, een van de redenen dat ik de 7400 niet snel weg zal doen  ;D

Mariusz

Quote from: tingtong5 on November 12, 2005, 15:42:11
Ik heb ook een 7400. Ben er voor HT tevreden over, voor stereo bracht een aparte eindtrap echter nog een aanzienlijke verbetering. De AB vind ik fantastisch, een van de redenen dat ik de 7400 niet snel weg zal doen  ;D

Klopt, maar daar heb ik dan weer een andere set voor ;) Ik doe misschien binnenkort een upgrade naar een SR12S1 (puur multichannel), dus dan zal mijn 7400, hoe fijn ie ook is, een nieuw baasje moeten krijgen.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

BernHardN

iedereen positief,
deze receiver vereisd gewoon het opnieuw luisteren van alle CD's en bekijken van de DVD's
en die AB begin ik al aardig door te krijgen.
M'n dochter vind hem ook mooi, ze zegt steeds "mooi hoor papa goed gekocht"   (ze is 2)





Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

nwolsink

#33
Quote from: fikszo on November 11, 2005, 12:17:45
Waar koop je ze  voor dit bedrag.??
Daar lust ik ook wel een 7300 voor ter vervanging van mijn 5300.....

RAF, Correct, Stassen, daar hebben ze weleens demo's en / of inruilers.
Zo heb ik mijn SR4300, 5300, 6300  en mijn huidige SR7300 in de vingers gekregen  :D

Voor mijn laatste (SR7300)  heb ik serieus € 250 betaald, 2de hands weliswaar maar hij doet het natuurlijk nog prima!
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

rbormans

Quote from: BernHardN on November 11, 2005, 13:50:10
die gele in en die bovensten groen, blauw en rood uit  toch?
Wishful thinking :)

Die gele is composiet (analoog dus). De andere zijn component (ook analoog trouwens).
Zelfs al zou de SR7400 composiet omzetten naar component (en dat doet ie dus ook niet), begin je met een slechter signaal (composiet < RGB) en heb je een extra tussenstap (de receiver)

Aldus... gewoon RGB naar je TV gaan !

En verder genieten van deze dijk van een apparaat (en aan de reacties te zien ben ik niet de enige die er positief over is ;) )

WickedGame

Ik heb zelf ook de Marantz SR7400, en ben ook uitermate tevreden over deze machine. Alleen op het stereobeeld vind ik de Marantz en eigenlijk wel elke A/V Receiver wat inboeten op hun bas geluid. Zeker met de muziek die ik draai (Progressive voornamelijk) is dat heel duidelijk te merken. Verder heb ik geen commentaar op deze pracht machine.

Overigens om toch even dan op het stereobeeld in te haken, zijn er van jullie die dit opgelost hebben? Zo ja waarmee? Want wil dit toch een keer opgraden naar een set die op stereo ook goed presteert.

HooKiPa

Ik ben ook een tevreden SR7400 gebruiker.. Heb hem nu bijna een jaar.. Gekocht in Groningen, bij Hifi Corner voor 499 euro, nieuw  ;D >:D
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

grabje

Heb mogelijk een SR7400 te koop.

Zou je verder als advies geven de Kef's goed te bleuisteren, vond het in die prijsklasse zeker niet de betere speaker, de Dali suite 2.8 klinken naar mijn mening veel voller, sneller en gedetailleerder.