hoofdtelefoon amp en natural crossfeed

Started by hifiman, November 6, 2005, 14:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een niet te dure oplossing om op de slaapkamer voor het slapen gaan af en toe via de koptelefoon een cd'tje te kunnen luisteren. Het mag niet veel kosten en het hoeft ook niet net zo goed te zijn als de huiskamer set, maar het mag ook geen troep zijn en moet wel gewoon "goed" klinken.

Aangezien er al een philips dvd speler op de slaapkamer staat wil ik deze gebruiken als cd speler en het enige wat er dus nog nodig is, is een headphone amp.

Toen ik nog op school zat bouwde ik regelmatig zelf wat, maar het is al gauw 15 jaar geleden dat ik daar serieus iets aan gedaan heb (o.a. omdat kant en klaar vaak beter , simpeler en ook niet veel duurder was..). Maar voor dit projectje lijkt het me wel leuk om weer eens zelf wat te bouwen. Daarbij spelen de volgende afwegingen:
- het hoeft er niet super uit te zien (ik ben niet zo goed in de afwerking)
- het is als het goed is goedkoper dan kant en klaar kopen
- de lol van het weer eens zelf wat in elkaar prutsen :-)

Mijn oog is gevallen op de PIMETA amp.  http://tangentsoft.net/audio/pimeta/
Simpel te bouwen, geen high end, maar beter dan de meeste instap ampjes schat ik zo in.

Ik zit nog wel te twijfelen over wel of geen natural crossfeed circuit erbij. Wat is jullie ervaring met crossfeed? Toegevoegde waarde of klinkt het misschien erg kunstmatig?

Afijn ik denk dat ik volgende maand hier eens mee ga beginnen.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Is er dan niemand die een mening heeft over natural crossfeed?

HJ

mss niet wat jij zoekt maar ik gebruik een mp3speler met een beyer koptelefoon.klinkt best lekker en je hebt gelijk veel muziek..

Scheu Premier2

Hoi

ik heb een meyer koptelefoon versterker met crossfeed mogelijkheid.
Ik vind het waardevolle toevoeging aan de amp. Ik krijg normaalgesproken na een uur geen zin meer om te luisteren naar super stereo. Als ik met crossfeed luister heb ik daar geen last van, dan kan ik uren genieten van de muziek.

Mijn advies wil je veel luisteren voor langere periodes dan is het extra crossfeed bordje wel aan te raden. het kost ook niet ontzettend veek meer als ik het me goed kan herinneren.

kijk voor meer info op.

http://www.headfi.com/

Groet,
Rick
Copland cda-288, Scheu Premier 2, Copland, CTA 301, Car 805C en Milestones in aanbouw.

hifiman

Quote from: Scheu Premier2 on November 18, 2005, 12:52:41
Hoi

ik heb een meyer koptelefoon versterker met crossfeed mogelijkheid.
Ik vind het waardevolle toevoeging aan de amp. Ik krijg normaalgesproken na een uur geen zin meer om te luisteren naar super stereo. Als ik met crossfeed luister heb ik daar geen last van, dan kan ik uren genieten van de muziek.

Mijn advies wil je veel luisteren voor langere periodes dan is het extra crossfeed bordje wel aan te raden. het kost ook niet ontzettend veek meer als ik het me goed kan herinneren.

kijk voor meer info op.

http://www.headfi.com/

Groet,
Rick

Kijk daar hebben we wat aan  :D

Bedankt voor de info Rick! Blijkbaar echt een aanrader dus dat crossfeed  ;D