Firefly (Joss Whedon)

Started by FrankL, September 22, 2002, 00:50:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankL

Jammer, want de serie is zo leuk. Daar moet je echt tijd voor maken!
Ik spreek je over een maandje of 2 wel weer  ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: Erik on September 15, 2004, 09:12:29
Grappig dat er ook mensen zijn die het een leuke serie vonden. Ik heb de pilot gezien en die vond ik zowel dom (combi sf en western ???) als slaapverwekkend. Was voor mij echt 10 x niks.
Je bedoelt dat je afl. 2 (The Train Job) op tv gezien hebt? Dus zonder de juiste karakter- en achtergrond introducties die in de echte pilot zaten? En lekker ge-pan-en-scand, met flinke stukken van het beeld erafgeknipt? En met continue reclame-onderbrekingen?
::)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Paul Landsmeer

Ik heb de serie 'Firefly' ook op DVD in huis gehaald - gebaseerd op de overal lovende kritieken - maar moet eveneens zeggen dat de serie me toch iets is tegengevallen. De afleveringen heb ik keurig vanaf het begin gekeken (dus inclusief de pilot) maar zelfs dan kon het me vaak maar matig boeien. Wel is me opgevallen dat naarmate je verder komt in de reeks, de afleveringen sterker worden, dus soms helpt het om even een paar episodes te skippen.

En om mijn kritiek ook enigszins te onderbouwen: de serie kon me niet altijd bekoren omdat ik (a) de acteurs over het algemeen niet erg aansprekend vond, (b) de interactie tussen de karakters niet erg dynamisch is, (c) de verhalen niet altijd even inspirerend zijn, en (d) de hele setting me uiteindelijk toch niet zo aansprak. Wel goed vond ik de SFX en de kwaliteit van beeld/geluid van de DVD, daar is wat mij betreft niet zoveel op aan te merken.

Kortom, sommige afleveringen zijn prima vermaak, maar over het geheel genomen zou ik het geen topserie willen noemen.

FrankL

Ach, smaken verschillen. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in je onderbouwing. Ik vind de karakters erg leuk en divers, en de interactie tussen de karakters is soms hilarisch. De scripts zijn geweldig, veel humor, spannend, op een intelligent publiek gericht. En de hele setting is erg leuk, lekker pionieren in de ruimte zonder aliens (voor zover we weten). En de 'replay-value' is erg groot: de tweede keer is de serie misschien nog wel leuker dan de eerste keer.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Hertog_Martin

Ik heb het op DVD gekocht meteen omdat ik vertrouwen heb in Joss Whedons shows en ik ben nu bigtime Firefly fan, echt geweldige afleveringen stuk voor stuk. Weer een geniaal stukje werk.

Film-achtige afleveringen als Out-of-Gas, Hilarische afleveringen als Jaynestown met een zeer leuk en pakkend nummer 'The man they call jayne!"

Goede humor strakkie aktie, mooie storytelling zoals altijd met joss whedon en zeer goede acteurs

kan niet wachten op de Serenity film, de acteurs zijn er zelf ook helemaal fan van, de actrice die Kaylee speelt is zelf zo enorm fan dat ze de film 5 keer in 1ste weekend en 5 keer in tweede weekend gaat zien, Adam Baldwin, bekend van films als Predator 2, The Patriot, Independence day en vele meer die Jayne speelt zegt constant dat ie nog nooit zo enorm enthousiast en gespannen over een film geweest is

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Quote from: FrankL on September 16, 2004, 00:50:10
..op een intelligent publiek gericht.



idd, das ook de reden waarom de show zo weinig kijkers kreeg  :-\
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

GENIAAL !!!!!
ronduit GENIAAL !!!!

Heb nu de eerste DVD gezien en de 1e aflevering van de 2e DVD en dit is echt fantastisch.
De humor is fantastisch subtiel, de karakters zijn zeer goed en de verhaal lijnen zijn.... geniaal :D.
Vooral de reavers geven een enorme boost aan sommige afleveringen.

Vooral bushwacked vind ik een zeer sterke aflevering (van de eerste 3), bij Star Trek the Borg, bij Firefly The Reavers.

I love it :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: Hertog_Martin on November 18, 2004, 16:05:20


idd, das ook de reden waarom de show zo weinig kijkers kreeg  :-\

Die intelligente kijkers hebben vast geen Nielsen kastje, dus worden ze niet gemeten.
Gelukkig heeft de serie wel een 'gemeten' publiek op DVD. Ik geloof dat er in de US in de eerste 4 maanden na uitkomst zo'n 200.000 exemplaren verkocht zijn van de DVD box.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2004, 22:16:02

Vooral bushwacked vind ik een zeer sterke aflevering (van de eerste 3), bij Star Trek the Borg, bij Firefly The Reavers.

I love it :D.


En van disc 2 zul je zeker enorm genieten van 2 superafleveringen: Our Mrs. Reynolds, en Jaynestown. Beide zijn erg grappig.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Janeystown :D
So THIS is how going crazy must feel like

HILARIOUS !!!!

echt genieten van elke aflevering.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

HELEMAAL te gek :D.
Heb net de laatste aflevering gezien.

Ik hoop dat Josh met de films wel een succes heeft dat hij verdient.
Die man is echt geniaal als het gaat om plots en humor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul Landsmeer

Ik hoop ook dat Joss succes heeft met zijn Firefly film Serenity, maar de voortekenen zijn helaas ongunstig, aangezien de studio recentelijk heeft besloten de film niet in het voorjaar uit te brengen maar pas in de loop van september (aka "blockbuster graveyard"). Binnen Amerikaanse bronnen wordt dit opgevat als een signaal dat de studio niet in de film gelooft, hetgeen dan een herhaling zou zijn van dagene dat de televisieserie is overkomen.

FrankL

Integendeel. Universal wil voorkomen dat de film ondergaat in het Star Wars geweld dit voorjaar. Ook Joss is wel positief over de verandering in het schema. En de acteurs zijn ook mokkend positief  ;D
Er is deze week een eerste testscreening geweest, met zeer enthousiaste reacties. Het lijkt een fantastisch sterke film te worden. Universal heeft Joss helemaal de vrije hand gegeven, een goed teken.
Zoals het er nu uitziet moet het gek lopen wil er geen Serenity trilogie komen.  8)

Tot die tijd maar regelmatig een DVDtje van de serie draaien.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Repeated viewing value heeft het ZEKER.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

QuoteRepeated viewing value heeft het ZEKER.
Sterker nog, ik vond het de tweede keer zelfs nog leuker dan de eerste keer. Ik ben ook erg benieuwd naar de film.

FrankL

Hier (AiCN) staat een reactie van iemand die voor de film nog nooit wat gezien had van Firefly, en zelfs nog nooit Buffy of Angel. Een echte Joss-maagd dus.

Een stukje uit de recensie (die geen echte spoilers bevat, dus die je gerust kan lezen):

As a movie fan I had read much hype online about Serenity from Aintitcool.com and Comingsoon.net and other movie news sites; so I was definitely excited to see what all the hype was about. While waiting in line I didn't know what to think. Witnessing such a fan following boosted confidence in my upcoming movie experience, but earlier during the drive to the theater DamnitGirlie had said that Firefly was better than Star Wars, and that is one heck of a high standard for me (I believe in the force - if that is any indication of my dedication to Star Wars).

So to be honest; I was skeptical. I would not believe for one second that a movie could actually be on par with, or be better than, Star Wars. I was WRONG.

I can't and won't say that Serenity was better than Star Wars, because they are way too different for me to compare them. But let me put it this way: All my life I've envied most adults for having had the experience of watching Star Wars in the theater before it was big. To have had that moment of "Oh my god, this is f**king amazing. Oh my god, this is gonna be huge!" Well, frankly I was jealous - until now. I now feel like I've had that kind of experience, and I'll be able to tell my children that I was at the first public screening (after which they will shoot me confused expressions and whisper "daddy's a geek" to each other).

Now what did I find so amazing about it? I think the winning factor for me was that it was character driven. Instead of an action packed movie with people, it was a movie about people and how the action affects them. I loved all the characters, and the actors who played the - wait a minute - forget that, I didn't even remember they were actors till it was brought to my attention afterwards. These characters were so real to me that I genuinely feared for their lives when danger came about. When the reavers came a'knockin I squeezed my girlfriend's arm tightly.

<knipje>

I think the true proof that this movie's characters can hold their own is that I loved this movie with barely any special effects done.

Oh yes, which brings me to a side note. Before the movies started, a focus group woman made a disclaimer speech to the audience about how many effects weren't done, etc. She actually used the words "When the movie actually comes out, it will be effects driven." She couldn't have been more wrong. I don't think she even knew what "effects driven" means. "Effects driven" would be something like The Matrix Revolutions where there is a 45 minute battle between all CG machines. Serenity is very much the opposite. Yes there are fights. Yes there is a space battle (and quite a fantastic one at that - even though we had to use our imagination for most of it because of unfinished effects). But the effects and action don't drive the movie; the characters do. I think that is Serenity's greatest triumph.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Paul Landsmeer

Als je AICN leest weet je vast ook wat dit betekent: PLANT. Daar lijkt deze review toch wel een klein beetje op, als ik eerlijk ben. Maar desondanks hoop ik van harte dat 'ie gelijk heeft, zelfs al vind ik de serie maar van een matig niveau.

En dat de studio uit de buurt van Revenge of the Sith wil blijven kan ik prima begrijpen, maar er zijn natuurlijk nog wel meer openingen dan september.

Erik

Quote from: FrankL on September 15, 2004, 11:23:03
Je bedoelt dat je afl. 2 (The Train Job) op tv gezien hebt? Dus zonder de juiste karakter- en achtergrond introducties die in de echte pilot zaten? En lekker ge-pan-en-scand, met flinke stukken van het beeld erafgeknipt? En met continue reclame-onderbrekingen?
::)
Yep, maar afgelopen week kreeg de hele serie dvds een nieuwe kans. Mede omdat jullie er zo enthousiast over waren, dacht ik vooruit dan maar, er moet dan toch iets leuk aan zijn. En hij is me nu wel bevallen, anders dan de meeste series en idd wel een leuke humor cq verhaalslijn. Voor het eerst ook maar eens de making of gekeken, om meer van het verhaal te achterhalen. Vooral als je elke dag 1 of 2 afleveringen kijkt, ga je er in groeien.

Groot nadeel van zo'n plotseling einde (de serie stopte helaas na 1 seizoen) is dat je met een heleboel vragen blijft zitten, wat mij toch een licht ontevreden gevoel gaf.
Zoals wat is toch de achtergrond van "Shepard" hij is duideijk geen gewone herder, maar wat is hij dan?
Wat gebeurt er verder met "Silver"?
Krijgt de doctor eindelijk Kaylee  ;D

Er zat ook wel wat meer "geweld" en "sex" in de serie, waardoor ze nooit net als een "voyager" om 19.00uur bij een NCRV konden worden uitgezonden. Daardoor dus minder potentiele klanten. Wellicht dat ook  iets te maken had met het vroegtijdig stoppen van de serie.

ps ze hadden de afleveringen wel mogen nummeren voor slimpies zoals ik ;D  Ik heb nu de afleveringen linksboven naar linksonder gekeken en toen rechtboven, rechtsonder en uit de "making" begreep ik dat het lb, lo, rb, ro was. Dat was vooral jammer omdat ik nu de laatste aflevering als één na laatste heb gekeken en omgekeerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankL

#44
Mooi dat je het nu wel leuk vond.
De volgorde in de menu's kan inderdaad verwarrend zijn. Voor slimpies als jij zijn er dan ook episode guides:

http://www.epguides.com/Firefly/

edit: maar in dit geval heb je daar niets aan, want die laat de foute 'uitzendvolgorde' zien.
Gelukkig staat op elke losse DVD (inlay) de juiste volgorde, in ieder geval bij mijn R1 discs.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Easy_V

Ik had alle afleveringen van het eerste seizoen (zijn er meerdere) op hard disk staan maar na het bekijken van 5 afleveringen bekroop mij het gevoel dat ik mijn tijd beter kon spenderen. Het is absoluut geen goeie serie imo omdat de acteurs geen gevoel overbrengen en de combinatie van Sci-Fi met western setting niet geslaagd is.
Ik heb op de hard disk plaats gemaakt voor andere software  ;D

J.A.F._Doorhof

TOch jammer je had beter door kunnen kijken, de eerste 2-3 deden bij mij ook niets, maar dat is bij BIJNA alle TV series zo, je moet eerst de mensen leren kennen, bij Buffy duurde dat bijna een heel seizoen maar nu ben ik helemaal fan :D.

Firefly is echt fantastisch maar je moet wel even wennen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul Landsmeer

Na het zien van de eerste paar afleveringen had ik dezelfde reactie als Easy_V, maar ik heb desondanks wel de hele reeks bekeken. Dat maakte echter weinig uit: aan het einde was mijn mening niet veranderd, ik vond het ook een zeer matige serie. Wat dat betreft zijn de reacties op Firefly nogal typisch zwart/wit: je vindt het geweldig of je vindt het niks, er is geen tussenweg. Geen wonder dat de show de ratings niet heeft overleefd.

FrankL

Ik ga zaterdag naar de voorpremiere van Serenity  :)  :)  8)  8)  8)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Hertog_Martin

En morgen ga je ook zie ik FrankL :)

Ik zou ook gaan, maar hoe graag ik de film ook wil zien, leek het me uiteindelijk toch helemaal niets om daar alleen heen te gaan.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1