tips gezocht

Started by MrPink, March 12, 2002, 17:20:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrPink

Hallo mensen, ik ben een enorme beginner en leek op het gebied van HT. Het duizelt me nu al van termen gebezigd op dit forum :o Hoe dan ook, mijn huidige systeempje ziet er als volgt uit:

TV: Sony Wega 28FX65
DVD: Onkyo 535 - aangesloten via S-Video en Coax
Receiver: Onkyo 575
Front: Dali Suite 2.5
Center: Dali Suite 2.5
Rear: B&W DM110
Sub: Rel Q100E

Ik ben er eigenlijk heel tevreden mee (ik weet niet beter ;) ) Zijn er dingen die ik (op eenvoudige manier) kan tweaken of verbeteren in deze opzet? Ik ben al bezig met een ISF Calibratie te regelen :)

Oscar

Roland

#1
De DVD-speler aansluiten op de TV met scartkabel en dan RGB instellen.

garmtz

Welkom op dit forum MrPink (Reservoir Dogs heerst! :)). je hebt al een eerste heel goede stap gezet door hier te komen, je zult nog veel leren hoop ik. Hier mijn lijst met tips (kijk trouwens ook eens op het tips en tweaks gedeelte van dit forum):
  • De rears vervangen door Dali Suite 2.5 of ander model uit dezelfde serie.
  • Een geluidsdrukmeter kopen en de geluidsdruk op all kanalen exact gelijkzetten (calibreren). Als je dit gedaan hebt, kun je eens gaan spelen met bass-management, dus bijvoorbeeld eens je speakers op small of juist large zetten en kijken hoe het klinkt.
  • Flink met de sub plaatsing experimenteren. Zet hem eens richting hoek (maar minstens 20-30 cm van iedere muur af).
  • Experimenteer met kabels (interlinks tussen je DVD-speler en versterker) en tussen versterker en speakers.

cinepaulis

#3
Hallo MrPink,

Welkom op het forum!

Mischien heb iets aan onderstaande tips:
* Speakers op spikes zetten
* Experimenteren met plaatsing van je fronts
* Experimenteren met plaatsing van je rears
* Experimenteer met het meer/minder naar elkaar toe laten wijzen van je speakers.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis