Meest waardeloze extra's op een DVD.

Started by J.A.F._Doorhof, September 20, 2002, 21:38:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wat vinden jullie nu eigenlijk de meest waardeloze extra op een DVD ?

Voor mij zijn dat de making off's waarin de spelers keer op keer vertellen wie ze spelen en waar de film over gaat, dat is voor mij echt zonde van de ruimte op de DVD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Picture Books
Scratchbooks
Commentaar van personen
DVD-ROM(MEL)
Multiple-Angle
Teasers-preview van andere films
"Don't try this at home" clips (TFATF)
Franse/Duitse/Italiaanse..etc..etc...geluidstracks/ondertiteling

EdoE

Op zich vind ik dat voor de extra's hetzelfde geldt als voor de film: soms zit het mee, soms zit het tegen. Veelal vind ook ik fotoboekjes nogal zinloos, aan de andere kant kunnen deze, wanneer het werk van een goede fotograaf bevat, ook heel aardig zijn. Zelfde voor making of, commentaar, teasers...

De meest waardeloze extra's vind ik dus slecht gemaakte extra's.

Cheers,

Edo

garmtz

Ik vind de meeste DVD-ROM content behoorlijk waardeloos...

J.A.F._Doorhof

THX optimode.

Verknal uw perfect afgestelde set binnen 10 minuten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Shit! En ik het braaf elke keer uitvoeren.. vond het toch wel mooier na de Optimode...raar
(Komt waarschijnlijk door het afstellen van de kleuren door Spacebass Jr de 1ste voor de PS2  ;D )

patrick_vdb

De THX optimode ;D

Bij wijze van proef moet je eerst de tv afstellen met de optimode van de Star Wars dvd. Daarna controleren met die van bv The Terminator......je zou toch verwachten dat het gelijk blijft maar helaas, je kunt weer alles instellen ;D

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Dat vraag ik mij dus af.....
Zij zeggen zelf dat zij hiermee de crt/dlp...etc..afstellen zodat het qua kleur etc aagepast is die het beste past per film...of lees ik het verkeerd

patrick_vdb

Spacebass

Je leest het goed ;) De THX opti-mode laat je de weergever dusdanig instellen zodat het voor die specifieke film optimaal is. Dat betekend dus dat wanneer je een andere film gaat kijken de hele zaak weer anders kunt instellen met de THX opti-mode. Ik vind dit echter een zeer vreemd iets want wanneer je je weergever met een Avia (of Frank ;D) hebt afgesteld heb je de optimale instelling welke je niet elke keer hoeft te veranderen als je een andere film gaat bekijken.

mvrgr

Patrick

SiR-ROUND

Alles!

Geef mij die pure bandbreedte maar voor de film.


patrick_vdb

#10
Quote from: SiR-ROUND on September 26, 2002, 23:45:02
Alles!

Geef mij die pure bandbreedte maar voor de film.



Superbit-principe ::) ;D

Maar inderdaad liever de extra's eraf en de kwaliteit van beeld/geluid omhoog dan extra's waar je niets mee kunt/doet.

Mvrgr

Patrick

SiR-ROUND

Extra's op een EXTRA dvd zijn uiteraard wel welkom...

;D

christa

ik moet zelf zeggen dat ik die extra's bijna nooit kijk vind dit eigenlijk zonde van de ruimte geef mij daarvoor in de plaats maar verschillende geluiden zoals dts
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Özkan

De meest waardeloze extra´s zijn stukken waarin de acteurs vertellen hoeveel plezier ze wel niet gehad hebben op de set en hoed goed hun collega acteurs wel niet waren in deze film.

Wat ook zo erg is dat de acteur dan zegt dat de reggiseur het beste uit hem gehaald heeft. ¨He brought the film to a hole new level¨ * kwijl, kokhals, kots* ! :-X
gr. Özkan
[email protected]

J.A.F._Doorhof

Klopt, Dat is bijna net zo erg als die making off's waarbij je alleen maar clips uit de film ziet, en 5 man na elkaar precies gaan vertellen waar de film over gaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

De meest waardeloze extras zijn volgens mij de op Warner titels aanwezige "interactieve menu's". Hoe hadden ze die dingen anders gezien dan ? Dat de speler de keuze voor je maakt ? ("DVD-speler tegen gebruiker: "Vanavond ga jij de film in het Pools kijken, met Finse ondertitels. Veel plezier!")

MrPink

LOL! (ondertiteling: LÖL!)

Groetjes,
Oscar

B. Kuiper

THX optimizers
AudioCommentaar (nog niet overtuigd, luister het audiocommentaar op StarShip Troopers maar eens).
Fotoalbums
Audiotracks voor landen die uberhaupt niet binnen een regio zitten (bijvoorbeeld een russische track op ee regio2 dvd)

Sommige featurettes en sommige interviews voegen als extra wel degelijk wat toe maar zijn soms echt te erg voor woorden(de featurette met Heather Graham op de From Hell DVD zit m.i. vol met camera fouten, wat de dame kijkt voortdurend de verkeer richting op.)

Eigenlijk dus liever een DVD benutten met de volle bandbreedte voor beeld en geluid. Of extra's uitbrengen op een 2DVD SE(Braveheart, From Hell, Monsters Inc. etc etc)
"Always a little further"

The Foundation

een dubbel DVD met extras.. :-\

(ik kijk zelden/nooit naar de extras , behalve bloopers)

Scarp

Op being john malkovich zat een waardeloze extra. Slecht interview met de regisseur (die te zien is als beroerde danser in een Moby videoclip) waarin hij gaat zitten kotsen. Echt vaag. Grappig bedoeld maar vrij nutteloos.

Overigens, zijn 4:3 extra's ook waardeloos. Of deleted scenes van 20 seconden die je 1-voor-1 moet selecteren en starten, waarbij de dvd niet automatisch naar het volgende item springt.
Wat dat betreft, LOTR Directors Cut is perfect met de extra's. Alles kan je in 1 keer zien als je wilt, alles is 16:9.

Tig talen ondertiteling is ook beroerd (Wayne's World 1 & 2 van regio 1 hebben ongeveer 20 talen ofzo).

Van die hidden features zijn ook niet echt handig, zet dat er gewoon op in het menu.

Wat voor mij ook een irritante feature van veel dvd's is, is het ongelovelijk rotte menu. Het duurt soms eeuwen voordat je eindelijk de film kan starten (the matrix heeft dat ook). Ik wil dvd erin en dan film starten. Daarbij is het essentieel dat je gewoon van soundtrack kan wisselen, wat sommige dvd's ook niet toestaan.
Ik heb gelukkig weinig disney cartoon films (geen eigenlijk), want die hebben ook nog trailers die je niet kan overslaan voor de film.

Eigenlijk is het handig om je (eigen) dvd te rippen en op dvd+rw te branden, met user prohibitions uitgezet, macrovision eraf (en regiocode uit) en menus weggeript. Wil je de extra's zien dan gewoon het origineel erin :)

jurjen

Commentaar kan leuk zijn (zoals Blair Witch, Fight Club, Evil Dead) maar ik durf er vaak niet naar te luisteren want ik ben altijd bang dat ze verklappen hoe de truuk werkt. Dan is de magie eraf. Bijvoorbeeld bij Alien (de eerste): de "facehugger" bloedt op de grond, het bloed is zuur en bijt door de vloer heen. Zegt regisseur: "die vloer is van polystireen, we hielden er een gasbrander onder." Nou is voor mij de lol er af want elke keer als ik de Nostromos zie denk ik aan piepschuim.

Bij een leenfilm/huurfilm die ik wel geinig vond maar niet geweldig, wil ik nog wel eens extra's bekijken want dan is het niet zonde als ze de truuks verklappen. Het valt me op dat ik dan achteraf de film opeens toch interessant vind. Natuurlijk moet een film op zichzelf al interessant zijn, zonder ondersteuning van de extra's, maar een matige film kan er dus baat bij hebben.

Bij grootse films kan het ook leuk zijn, om de film in historische context te plaatsen. Bijvoorbeeld de casting opnames van The Godfather: geweldig hoe Al Pacino (beginnend acteur, die nog nooit eerder gefilmd was) door alle mannen werd afgewezen terwijl alle vrouwen niet in z'n ogen durfden kijken.

CD-ROM content: ik heb het een paar keer geprobeerd, maar telkens werd er stiekum adware geinstalleerd. Daar heb ik echt een pesthekel aan, dus ik installeer geen CD-ROM content meer.

Jurjen.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}