Preview Sony Ruby (VPL-VW100) -Cine4Home

Started by Starred, November 3, 2005, 12:47:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


jantje112

Zo,

Als ik die screenshots bekijk.. erg indrukwekkend :) ik begrijp waarom deze sony in vele CRT vs. Digitaal threads word genoemd.

Starred

Quote from: jantje112 on November  3, 2005, 13:36:31
Zo,

Als ik die screenshots bekijk.. erg indrukwekkend :) ik begrijp waarom deze sony in vele CRT vs. Digitaal threads word genoemd.


Let wel, zeer terecht staat erbij in het artikel dat screenshots niet zoveel zeggen  ::)

jaco

Inderdaad een test die interessant is om te lezen. Bedankt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Hij komt hij komt :D
Zo rond de st klaas gaan we er een demo dag mee geven.
Het kan al eerder maar mijn eigen schema is zo mutvol dat ik hem 2 weken later probeer in te plannen zodat ik rustig de tijd kan nemen voor de demo's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Als je er een JVC 2K bij regelt ben ik er bij! Anders regel ik hem wel voor je... ;)

J.A.F._Doorhof

Ik wacht even op de Meridian projector lijkt me intressanter :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2005, 19:49:09
Ik wacht even op de Meridian projector lijkt me intressanter :D.

Ik heb hem zoals gezegd al 2x gezien en was niet echt onder de indruk. Goed, maar niet zijn prijs waard.

Lees even het review van de HLD-2K: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/JVC-HD2K/HD2KTest.htm
Een gemeten contrast van 2200:1 na calibratie vind ik niet verkeerd. Trouwens ook de andere parameters niet...

J.A.F._Doorhof

als je hem kan regelen neem maar mee dan :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


jaco

Quote from: garmtz on November  3, 2005, 19:52:30
Ik heb hem zoals gezegd al 2x gezien en was niet echt onder de indruk. Goed, maar niet zijn prijs waard.
Dat is dezelfde engine van JVC volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

#11
Quote from: jaco on November  4, 2005, 09:15:03
Dat is dezelfde engine van JVC volgens mij.

Die Meridian/Faroudja is toch een 3-chip DLP??

EDIT: inderdaad, 1080p D-ILA...  ::)  Was dit ook de projector die te zien was op de VAD?

bmateijsen

Quote from: garmtz on November  4, 2005, 10:17:38
Die Meridian/Faroudja is toch een 3-chip DLP??

EDIT: inderdaad, 1080p D-ILA...  ::)  Was dit ook de projector die te zien was op de VAD?

Yep...

ThomasBelgium

#13
Ik heb de Sony Ruby al gezien, evenals de JVC HD2K en de Meridian/Faroudja projector en eerlijk gezegd ben ik van geen van die drie toestellen echt kapot. De JVC en de Meridian zijn op zich uitstekende projectoren, maar de zwartweergave is een zwak punt. Op dat vlak vind ik de 3-chip DLP machines echt beter.
De Sony Ruby heb ik maar vrij oppervlakkig kunnen zien met een hdtv bron erop. Op het eerste gezicht in de verste verte niet te vergelijken met de Qualia, maar dat had mogelijk ook te maken met de kwaliteit van het bronsignaal.

Ik hoop dus dat de zwartweergave van de D-ILA's er gevoelig op vooruitgaat en dat de Sony Ruby beter is dan ik denk omdat ik een slechte demo gezien heb... En intussen natuurlijk uikijken naar de eerste 3-chip DLP-projectoren met 1080p chips...  :P

jaco

Quote from: ThomasBelgium on November  4, 2005, 10:56:05
En intussen natuurlijk uikijken naar de eerste 3-chip DLP-projectoren met 1080p chips...  :P
Vandaag de 3 chip sim ook zien staan. (720P) Daar was het zwart wel redelijk van, maar om nou te zeggen straatlengtes voor op de Ruby, nee. Maar het beeld was wel imposant op 4 meter breed. Als je zo groot wilt projecteren dan is dit wel een optie lijkt me.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred


Ik snap er geen zak van dat sommige bedrijven waardeloos materiaal gebruiken op niet goed afgestelde projectors in soms niet eens verduisterde ruimtes.  :-\

Wil je nou verkopen of niet?  >:D

RuudG

#16
QuoteWil je nou verkopen of niet?
Er was vandaag ook een Fujitsu demo. We kregen van de demonstrant na vragen van onze kant niet te horen welk model het was. Een beetje vaag gemompel over een aangepast demomodel. Maar waar deze op gebaseerd is of wat de bedoeling is van dat model, daar kregen we mooi geen antwoord op. Lekker handig als je geinteresseerd zou zijn en geen idee hebt wat je ziet.

Tevens werd er zo'n suffe HD demo geschoten in HD video gedraaid met veel kleurrijke bloembollenvelden en dames met fleurige kleuding en bijpassende hoedjes. Bijna een diapresentatie met veel zuurstokkleurtjes. Toen FrankL nadrukkelijk vroeg naar wat representatiever filmmateriaal,  bleek dit niet mogelijk en werden we verder genegeerd.

Kortom een bedrijf wat blijkbaar niet wil verkopen.

misteriks

Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

jaco

Laatste deel van de review lijkt er nu ook te staan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Durk

ziet er toch wel indrukwekkend uit.
lekker dat instellen met een netwerkkabeltje... :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Starred

Zowel Greg Rogers van WSR als Ekkehart Schmitt van Cine4Home zwaar onder de indruk.

Hebbuh hebbuh hebbuh!   8)

Durk

nou...10.000 euro is voor mij nog altijd 'onbetaalbaar'...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Quote from: Starred on November 12, 2005, 12:28:20
Zowel Greg Rogers van WSR als Ekkehart Schmitt van Cine4Home zwaar onder de indruk.

Hebbuh hebbuh hebbuh!   8)
Moet je snel bestellen, zouden wel eens erg moeilijk leverbaar kunnen zijn de eerste tijd.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Hij maakt alles waar wat geclaimed wordt door Sony. Een klapper! 8)

Rob_Dingen

Hoi

Niet te snel enthousiast worden jongens.
Lees eens goed het review van Greg Rogers daar zijn nog een paar zaken een probleem wat ook Cine4home schrijft over clipping met gebruik van dynamic iris.
Een punt wat ik uit het review haal is na juiste afstelling dat de lichtopbrengst nog maar zo'n 200 lumen bedraagt wat weer erg weinig is.
Dus zeker voor DLP liefhebbers die in de regel meer licht gewenst zijn moeten eerst goed gaan kijken hetzelfde geld ook voor CRT bezitters.

Rob