sat.receiver + harddisk + S-video uit

Started by Marc, September 19, 2002, 22:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marc

Ik had bijna de TopField TF4000 gekocht toen ik in de gaten kreeg dat hij geen S-video uitgang heeft. Na enig speurwerk bleek alleen de Micronik TV-Box 13.. hiermee uitgerust te zijn of vergis ik mij? Het verbaast me dat er veel receivers zijn met een S-video uitgang maar slechts 1 die ook een harddisk aan boord heeft. Heeft iemand ervaring met de Micronik?

J.A.F._Doorhof

Micronics is op zich een leuk merk maar wordt nogal geplaagd door bugs en overhittings problemen.

We hebben op dit moment een echte sat expert voor ons werken (www.schoteltechniek.nl) mischien dat hij iets weet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

In zijn assortiment zie ik niets zitten, maar ik heb hem de vraag gemaild. Toch raar dat dergelijke apparaten geen S-video uit hebben?

J.A.F._Doorhof

Mischien via de Scart.
Ik heb hier hetzelfde probleem, maar gelukkig kan ik binnenkort de RGBs gaan gebruiken, als de update van de Immersive er is.
Na ruim 3 jaar composite zou dat wel eens tijd worden lijkt me.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Inderdaad, de Hyundai HSS-820HCI , de Kathrein UFD 554 en de Technisat StreamStore 24 hebben S-video via de scart. Is het simpel om van zo'n scart naar een Y/C ingang te gaan?

J.A.F._Doorhof

ZEER simpel, je kunt gewoon scart connectoren kopen met een S-video female connector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Aha! Dat breidt mijn keuzemogelijkheden meteen uit! Bedankt voor de info Frank.

Marc

Op een ander forum meldt net iemand dat ie zo'n verloopstekkertje op de scart-uitgang van zijn Topfield gezet heeft. Volgens mij kan de scart-uitgang van de TopField alleen voor RGB ingesteld worden, maar niet voor S-video.

Marc

Wat voor beeld mag je verwachten als je een scart-uit RGB via een verloopstekker koppelt aan een S-video kabel? Heeft iemand ervaring en/of opmerkingen i.v.m. de Hyundai DCPVR02 dig. sat. receiver?

J.A.F._Doorhof

Op zich net zo goed als S-video.
Scart is multifunctioneel het kan ZOWEL RGBs als S-Video, als Composite ondersteunen. Alle vormen zijn optimaal aanwezig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Dat begrijp ik. Maar als in de specificaties van de TopField staat dat de scart geconfigureerd kan worden met RGB (maar niet S-video), en je koppelt dan via een verloopstekker naar een S-video ingang van een projector. Dan krijg je toch geen S-video kwaliteit?

J.A.F._Doorhof

Lijkt me dat je dan ZW beeld krijgt, maar mischien is het in een firmware upgrade wel geregelt ?

MvrGgr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb weinig ervaring met sat ontvanger maar het lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk dat een apparaat met een scart connector alleen RGB onderstuend. Ik neem aan dat ze alleen RGB vermelden omdat dit de bijzonderheid met sat ontvangers is. composiet en Y/C zullen er neem ik aan ook wel op zitten.

Maar mail anders naar de fabrikant, of probeer of ze een uitgebreide specificatie lijst on-line hebben staan.

Jaco

Marc

Toch is het zo Jaco. Er zijn zelfs apparaten bij met 2 scart aansluitingen (TV en recorder) en toch hebben ze uitsluitend composiet aan te bieden. Enkele hebben dus RGB mogelijkheid (TopField) en andere hebben S-video via die scarts (Hyundai, Kathrein) en slechts een enkele heeft een echte S-video uitgang (Micronik).

Pieter525

Ik ben vandaag op zoek geweest naar een ontvanger met s-video uit en hard disk. Bij Kramer in Amsterdam (www.kramer.nu) hebben ze de Fortecstar 5800HA voor 499 euro. S-video uit, en je kan er zelf een HD inzetten tot 80 Gb. Met 40 Gb HD ingebouwd kost ie 666 euro, met 80 Gb ingebouwd 888 euro. De verkoper was er erg enthousiast over. Kent iemand dit apparaat?

http://www.fortecstar.ca/estore/storefront/default.asp?ProductID=38&CategoryID=4

Groeten,

Pieter


Marc

Hallo Pieter. Dat ziet er (op papier) zeer goed uit. Ik ga een bekende leverancier eens vragen naar zijn indrukken. Als ik meer weet zal ik het melden.

Marc

Hallo Pieter, dit is wat ik vernomen heb:
Deze ontvanger heeft minimaal 1 probleem, tenzij je het geen probleem vindt. De teletext wordt door deze ontvanger zelf gegenereerd.
De resolutie die deze methode opleverd is te vergelijken met een EGA-monitor uit het jaar toebak. De betere ontvangers hebben teletext in VBI-modus zoale je bent gewend van TV-teletext. Trouwens , uit dezelfde fabriek ( Fortec ) , komen de Manhattan ontvangers. De Manhattan 7800 heeft betere specificaties dan de Fortec 5800 HA. Ook deze ontvangers hebben geen teletext in VBI mode.

Marc

De Fortec Star 5800 (identiek aan Manhattan) ziet er goed uit, en het teletekst probleem kan binnenkort via een software update opgelost worden. Vermoedelijk ga ik em morgen bestellen met 80 Gb HDD erin.

DB628II

heeft deze ook een 5.1 Digitale uitgang?

Marc

Inderdaad met digitale audio-uitgang. Alles werkt prima en de kwaliteit van het beeld is natuurlijk vele malen beter dan dat van de kabel, ook het opgenomen beeld is erg goed.

patrick1 van schijndel

Ik testte de Manhattan7800 met 40gb hd.
Goede s-vhs uitgang;maar de digitale spdif-uitgang is niet dolby digital/dts compatible.
uitzending van 16:9 van c+ kreeg ik niet op volle breedte...