HTPC en sateliet

Started by marcl, December 4, 2002, 00:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcl

...even een korte vraag voordat ik veel tijd ga stoppen in iets dat niet kan.

Ik wil graag een Sateliet gebruiken om goede films binnen te halen met complete audio kwaliteit en die via mijn HTPC naar de projector (DVI) en decoder (Optical) te sturen.

Is dit mogelijk en is die kwaliteit dan ongeveer de kwaliteit die op een DVD wordt geleverd?

Wat heb ik daar voor nodig?

Thanks
Marc


J.A.F._Doorhof

Hi,

Ten eerste moet je een DVB kaart van bv Hauppage aanschaffen.
Hier zit software bij voor het opnemen op je Harddisk.

De afspeel eigenschappen van die kaart zijn echter matig, daarvoor gebruik je een TV kaart en Dscaler of WinDVD (je kunt de films als MPEG-2 opslaan).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marcl

waarom moet ik iets opnemen op mijn harddisk. Ik wil allen afspelen. Ik neem aan dat die DVB kaart de decoder is en dat die een goed signaal aflevert dat is te gebruiken door bijvoorbeeld Power DVD.

Waarom een TV kaart?

J.A.F._Doorhof

Ok,

Als je alleen wilt afspelen dan moet je gewoon een satelliet decoder kopen en die via D-scaler (TVkaart) op je projector aansluiten.

Als je gebruik wilt maken van de coole functies zoals timers en TiVo achtige oplossingen dan kun je het beste een DVB kaart gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marcl

sorry, maar ik heb nog een paar vragen:

- kan de decoder in de PC plaatsvinden, of is dat een aparte externe box?

- Wordt er eigenlijk ook al volledige filmkwaliteit aangeboden (5.1, DTS enz)?

- Wat is een goed merk schotel en decoder voor wat ik wil?

Thanks again
marc

J.A.F._Doorhof

Hi,

De schotel is op dit moment nog gewoon stereo, sommige DLD zenders hebben wel 5.1 DD maar dat is alleen de DLD track.

Voor goede schotel ontvangst heb je een decoder nodig en een schotel.
Kijk maar eens op www.schoteltechniek.nl voor prijzen.

De PC kan een scaler functie vervullen, maar als je interne scaler van je PJ goed is dan kun je deze net zo goed gebruiken, bij de moderne digitale projectoren zie je wel winst, maar of dat het allemaal waard is ?

Heb je meer vragen, stel ze gerust.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"