CRASH, wat een topfilm

Started by dvd-fan, November 2, 2005, 08:47:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Overigens wordt hij nu gepost in de newsgroep a.b.hdtv in 1080i
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MovieMax

#26
Crash heeft de Oscar gekregen omdat Amerika nogal homofobisch is. Anders was Brokeback Mountain wel met de eer wezen strijken. Crash is nogal overtrokken en laat nogal wat loose ends open. Geeft je een onvoldaan gevoel als de film is afgelopen, maar dat waarschijnlijk ook de bedoeling. Als een film wat de levensloop van mensen volgt vond ik "New Jack City" stukken beter.

Mooi camerawerk en acteerwerk. Ik loop wel mij te ergeren aan Don Cheadle (Graham). Als inspecteur is hij volkomen onrealistisch, steekt in de openingsscene doodleuk een sigaret op midden op de plaats delict. Bij de Mercedes shootout scene raakt hij zonder reden de Mercedes van het slachtoffer aan om het kogelgat in deur te inspecteren, opent de portierdeur zonder plastic handschoenen en raapt pro forma het pistool in de auto met een pen op.....duhh...

Sinds The Return of the King is er geen Oscar uitreiking met een echte kaskraker meer als favoriet. Toch knap dat een no-budget film met de Oscar wegloopt.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Alex Cremers

Ik vond Crash (eigenlijk een remake van Grand Canyon) best wel entertainment maar als film met diepzinnige boodschap was het een heuse flop. Het ligt het er te vingerdik op. Alle gebeurtenissen en karakters zijn zodanig uitvergroot zodat alle Amerikanen het wel moeten snappen. Ik kan er weinig waarde aan hechten. **/****

Alex

Del member

Vond de film niet zo speciaal. Deed me denken aan Grand Canyon (1991), gelijkaardige plot.

Een betere film waar verhaallijnen in mekaar vloeien was Lantana.

Stefan S.

Quote from: Alex Cremers on April  7, 2006, 12:52:47
Ik vond Crash (eigenlijk een remake van Grand Canyon) best wel entertainment maar als film met diepzinnige boodschap was het een heuse flop. Het ligt het er te vingerdik op. Alle gebeurtenissen en karakters zijn zodanig uitvergroot zodat alle Amerikanen het wel moeten snappen. Ik kan er weinig waarde aan hechten. **/****

Alex

Ik kan me ook helemaal vinden in je reply.

Stefan S.

Oh ja, aangezien we met meedere personen de film hebben gekeken zijn we nu op het punt belandt:
"Wat is nu het moraal van het verhaal"???
't wordt een lange avond  ;)

Alex Cremers

Quote from: dtune_stefan on April 16, 2006, 00:07:51
Oh ja, aangezien we met meedere personen de film hebben gekeken zijn we nu op het punt belandt:
"Wat is nu het moraal van het verhaal"???
't wordt een lange avond  ;)

Dat Tony Danza een zwaar onderschat acteur is?  ;)

kippekop

Ik kan echt niet snappen dat je deze film niet goed vind, waarschijnlijk kijk je teveel naar de randzaken dan een filmpje lekker zelf kijken... gewoon een prima uitgewerkte film: goede sfeer opgezet, goede muziek, goede hoofdrolspelers (in mijn ogen) en niet de overduidelijke boodschap van "discriminatie is slecht" het zet je zelf een beetje aan het denken, tja de amerikaanse saus eroverheen is ook niet helemaal mijn ding maar zeker wel een erg "vermakelijke", diepere film dan de average flop uit hollywood.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Mark S

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom men hier termen gebruikt als geflopte diepzinnigheid, moralistisch, te zeer aangedikte boodschap, amerikaanse saus enz.
Volgens mij gaat het ook niet echt om de diepgewortelde discriminatie an sich.
Ik zie het meer als een schets van een samenleving die door 9-11 van alle kanten onder zware druk is komen te staan, waarin wantrouwen, angst en xenofobie bepalen hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat. Waarin mensen niet meer een heldere kijk op zichzelf of de ander hebben, en waar geen plaats meer is voor nuance. Vervreemd van zichzelf en de ander.  Waardoor men eigenlijk alleen nog maar primair en emotioneel op elkaar kan reageren. En emotie, daar staat deze film bol van. En mede daarom vond ik het een ijzersterke en menselijke film.

typhoon

Heb 'm gezien op een vliegtuig richting Canada en later nog eens gehuurd. Onderhoudende film met wat boodschappen maar meer ook niet.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

DrAce

Klinkt als een film die ik moet zien.

Past het tussen "Do the right thing" en "La haine"?

Del member

Quote from: typhoon on April 17, 2006, 13:23:43
Heb 'm gezien op een vliegtuig richting Canada en later nog eens gehuurd. Onderhoudende film met wat boodschappen maar meer ook niet.

Het grappige eraan is : ik heb grand canyon in mijn puberteit gezien en toen ik crash zag moest ik dus aan grand canyon denken, pas nu via dit forum vernemende dat het een remake is.

Er zijn voldoende films waar X aantal verhaallijnen in mekaar passen, het probleem is dat je dan in 2 uur tijd pakweg 4 a 5 verhalen probeert te steken, waardoor er uiteindelijk niks over schiet, je krijgt wel een film met van alles wat ja.

Crash is niet anders

Grindtegel

De stijl van de film deed me denken aan Traffic en Magnolia, maar die vond ik wel beter dan Crash.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Mark S

Quote from: DrAce on April 22, 2006, 17:50:36

Past het tussen "Do the right thing" en "La haine"?

Neen. Qua sfeer niet, qua vertelling niet, en ook qua sociale context niet.
La Haine vind ik trouwens nog steeds een sterke film die na 10 jaar nog steeds niets aan kracht en actualiteit heeft ingeboet. En dat laatste is zeker geen compliment aan de Franse regering.

DrAce

Gisteren eindelijk eens bekeken. Ik vind het een van de betere films van de afgelopen tijd.
Dat het qua sfeer en vertelling niet tussen Do the right thing en La haine hoort, okay. Maar qua sociale context zie ik wel degelijk raakvlakken, zeker met Do the right thing.

Uitstekende rol van Sandra Bullshit, ook!


Quote from: MovieMax on March 24, 2006, 21:14:51Crash is nogal overtrokken en laat nogal wat loose ends open.
Daar voor zijn het loose ends ;D

Quote from: Alex Cremers on April  7, 2006, 12:52:47
Ik vond Crash (eigenlijk een remake van Grand Canyon) best wel entertainment maar als film met diepzinnige boodschap was het een heuse flop. Het ligt het er te vingerdik op. Alle gebeurtenissen en karakters zijn zodanig uitvergroot zodat alle Amerikanen het wel moeten snappen. Ik kan er weinig waarde aan hechten. **/****
Alex
Je bedoelt ze hadden het beter moeten verpakken zodat de man-in-the-street er geen touw aan vast kan knopen en z'n geld gaat terugvragen?

grid8400

Mooie film, met sterke momenten. Soms wat erg amerikaans, maar hey, onze maatschappij gaat langzaam ook die kant op dusseh... wen er maar vast aan  O0

Toch wel 1 van de betere films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Zeker een aanrader wederom.
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

LexiconLogan

Ha gister voor het eerst gezien; wat een TOP film is dit zeg!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

astrobart

Quote from: MovieMax on March 24, 2006, 21:14:51
Crash heeft de Oscar gekregen omdat Amerika nogal homofobisch is. Anders was Brokeback Mountain wel met de eer wezen strijken. Crash is nogal overtrokken en laat nogal wat loose ends open. Geeft je een onvoldaan gevoel als de film is afgelopen, maar dat waarschijnlijk ook de bedoeling. Als een film wat de levensloop van mensen volgt vond ik "New Jack City" stukken beter.

Mooi camerawerk en acteerwerk. Ik loop wel mij te ergeren aan Don Cheadle (Graham). Als inspecteur is hij volkomen onrealistisch, steekt in de openingsscene doodleuk een sigaret op midden op de plaats delict. Bij de Mercedes shootout scene raakt hij zonder reden de Mercedes van het slachtoffer aan om het kogelgat in deur te inspecteren, opent de portierdeur zonder plastic handschoenen en raapt pro forma het pistool in de auto met een pen op.....duhh...

Sinds The Return of the King is er geen Oscar uitreiking met een echte kaskraker meer als favoriet. Toch knap dat een no-budget film met de Oscar wegloopt.
dat geeft gewoon aan dat hij eigenlijk heel onverschillig is en met zijn hoofd ergens anders is.

Sonic Circle

Quote from: LexiconLogan on February 11, 2009, 11:10:55
Ha gister voor het eerst gezien; wat een TOP film is dit zeg!

Zeker, tijd om deze binnnekort weer eens op te duiken. Prachtfilm.

Sol

Ben nu toch ook wel ontzettend nieuwsgierig geworden, ik heb overigens geprobeerd zo min mogelijk erover te lezen. Ik wil de film me laten verrassen. 8)
Meteen maar HD torrent opgezocht. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Bart_M

Quote from: Alex Cremers on April  7, 2006, 12:52:47
Ik vond Crash (eigenlijk een remake van Grand Canyon) best wel entertainment maar als film met diepzinnige boodschap was het een heuse flop. Het ligt het er te vingerdik op. Alle gebeurtenissen en karakters zijn zodanig uitvergroot zodat alle Amerikanen het wel moeten snappen. Ik kan er weinig waarde aan hechten. **/****

Alex

Ik kan het alleen maar met Alex eens zijn...
Geen moeite is gespaard om het verhaal aan te dikken....

astrobart

ik ben u wel nieuwsgierig naar de grand canyon ::)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

LittleNinja

Ook nog nooit gezien.. behalve de laatste minuut tijdens het zappen die avond...

Snel maar eens kijken dan!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"