CRASH, wat een topfilm

Started by dvd-fan, November 2, 2005, 08:47:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

Gistereren gezien. Echt een topper die van de eerste tot de laatste minuut boeit. De overgangen tussen de verschillende plots zijn echt top.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

relax

goed en slecht of was slecht nou goed? ;)
HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...

Erik

#2
Ik hoop dat er wel meer in de film zat dan overgangen ;D
Waar gaat de film eigenlijk over want hij zegt me niets.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

relax

Je moet de film hebben gezien om het te snappen... het gaat eigenlijk vooral over de overgangen ;).
Het is een soort paradoxale multi-angle... niet dat ik dan precies weet wat ikzelf bedoel, maar goed en/of kwaad wordt op een hele mooie manier vanuit verschillende angles bekeken. Maar het goed is niet echt goed en kwaad ook niet echt kwaad....

Tja hoe wormvormig aanhangsel ik me hier weer uit...


Serieus: je moet m zien.
HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...

Erik

Klinkt wel leuk, ik hou hem in de gaten :)

Is het eigenlijk dvd of bios?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

)p(

Quote from: Erik on November  2, 2005, 23:35:22
Klinkt wel leuk, ik hou hem in de gaten :)

Is het eigenlijk dvd of bios?

Beiden...Film draait nu in de bios hier, maar de dvd is in de vs al uit.

Ik vond de film wel ok. Het racisme thema vond ik een beetje overdone en stereotype uitgewerkt...daar staat tegenover dat er wel vaart in zit en de indviduele verhalen mooi verwoven zijn, een beetje vergelijkbaar met het imho veel betere short cuts van Altman.

peter

Jordis

Wel iets te veel drama hier en daar maar dat zal gedeeltelijk ook persoonlijk zijn, verder wel erg de moeite waard in ieder geval.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

astrobart

Je die crash is echt een topper.
Vooroordelen worden zo mooi in beeld gezet, echt een aanrader.

FrankB

Ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden. Die wil ik weleens zien :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

aMUSEd


dvd-fan

Ik denk dat ie in het genre "drama"zal vallen. Het zijn verschillende losse verhalen die door een of ander gebeurtenis met elkaar verweven zijn.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Mark S

Quote from: aMUSEd on November  3, 2005, 12:53:07
genre?
heel kort door de bocht: Magnolia meets Amores Perros meets 21 Grams.

Erik

#12
Ik heb hem eergisteren gezien. Op zich een mooie film die de spelers elk goed in beeld brengt en wat ze meemaken. Maar tegelijketijd moet ik zeggen, wat een verschrikkelijk deprimerende film. Je zit alleen maar de nare dingen in het leven die ze meemaken.

Die scene met die agent die die vrouw wil redden die hij eerder heeft aangerand was wel heel bijzonder gevonden. En die verzekering die niet wilde uitkeren door te doen alsof die zieke man helemaal geen ernstige prostaat ziekte had en adviezen van dokters buiten hun netwerk niet onvankelijk te stellen. Moest meteen denken gaat dat met ons nieuwe zorgstelsel over 10 jaar ook zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Atrax

Ik vond het een topfilm met vooral een erg goede acteerprestatie van opkomend acteur Terrence Howard, die voor deze film vooral in de wat "mindere" films speelde.

gr.
luuk
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

brtram

Uitstekende film.

Bad or good? tja, kan zomaar omslaan  O0

kit-kat

Hele goede film.
Ik heb hem gisteren in het filmhuis gezien, maar hij zou naar mijn mening ook goed in een gewone bioscoop kunnen draaien.

Ik vond hem echt heel mooi, vooral omdat het een beetje is blijven hangen en ik ook de dagen erna eraan terug moest denken, en dat vind ik een goed teken.

Minpunten:

Veel overgangen, scenes volgen elkaar erg snel op. Heeft de snelheid van zo'n soapserie. Heel weinig rust punten. Het tegenovergestelde van saai, een beetje hyper....

met zoveel onderlinge verbanden dat ik het op een gegeven moment niet geloofwaardig meer vond.

Het was erg zwart/wit, met veel extremen en uitersten kwa karakter eigenschappen.

Soms vraag ik me af, of het er ook echt zo aan toe gaat in Amerika......bijna zeker niet...maar is het 10 of 100 maal uitvergroot voor de film?

Pluspunten:

Zwart/witheid.....in de samenleving en binnen de individu...dat snap je pas als je de film hebt gezien.

Lekkere muziek, vooral aan het einde. Ik heb nu twee nummers van de cd gedownload van itunes: van stereophonics en van Bird York-in the deep


Hele treffende mooie camerawerk...ondanks het feit dat ik me niet zo verbonden voelde met de personages...werd ik toch knap geraakt door twee vluchtige scenes..ondanks het feit dat ze zo kort waren.

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

astrobart

#16
Quote from: Erik on November 18, 2005, 16:24:08
Ik heb hem eergisteren gezien. Op zich een mooie film die de spelers elk goed in beeld brengt en wat ze meemaken. Maar tegelijketijd moet ik zeggen, wat een verschrikkelijk deprimerende film. Je zit alleen maar de nare dingen in het leven die ze meemaken.

Die scene met die agent die die vrouw wil redden die hij eerder heeft aangerand was wel heel bijzonder gevonden. En die verzekering die niet wilde uitkeren door te doen alsof die zieke man helemaal geen ernstige prostaat ziekte had en adviezen van dokters buiten hun netwerk niet onvankelijk te stellen. Moest meteen denken gaat dat met ons nieuwe zorgstelsel over 10 jaar ook zo.

nou de film is nu dus het kijken niet meer waard, alles al verklapt :o :P

Erik

Geloof me er is nog zoveel meer en iedereen ziet het weer anders.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Pim

in 1 woord: geweldig

in tijden niet zo'n goede film gezien. Niet teveel over praten, gewoon kijken.

Pim
denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

aMUSEd

Beter dan gemiddelde film.. van genoten!

astrobart

nou we zijn niet de enige die deze film weten te waarderen blijkt na vannacht :D :D

and the winner is..............

Robbo

Crash verdient die Oscar !

De favoriet voor deze Oscar, Brokeback Mountain heb nog niet gezien.  Het zal best een goede film zijn, maar het feit dat die genomineerd was voor beste film, heeft echt alleen te maken met de hype over het homoliefde verhaal.   Prik daardoorheen en je hebt enkel een liefdesdrama....  gaaaap.

Wat dat betreft lopen ze in de USA toch wel een stuk achter op NL.

Gaeje

#22
Quote from: Robbo on March  6, 2006, 09:50:25
...Brokeback Mountain heb nog niet gezien.  Het zal best een goede film zijn, maar het feit dat die genomineerd was voor beste film, heeft echt alleen te maken met de hype over het homoliefde verhaal....

man... je hebt een film nog niet gezien en je noemt het een feit dat hij genomineerd was omdat het over homo's gaat, en als dusdanig vooruitstrevend zou zijn. Ga toch eerst eens kijken dan, alleen al om een eerlijk vergelijk te maken
ik heb hem gezien, en ik heb crash ook gezien en Brokeback vond ik een betere film dan crash. waarom? consequentere en beter uitgewerkte personages, de emotionele betrokkenheid van de kijker is veel hoger bij brokeback dan bij crash, omdat je veel meer in die wereld getrokken word. Crash is (voor mij) niet iets dat lang blijft hangen. Daarvoor is de visie (zoals eerder aangehaald) te kortzichtig. alleen een paar sterke scènes blijven me bij...

Rody

Gisteren gehuurd en gekeken.
Vond het wel een aardige film.. niet een absolute topper. De film duurde niet echt heel lang, de karakters hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden.
Wel absoluut de moeite waard om is te kijken :)

Arno P

TOPPER !!!!!!!!!!!!!!!! Gisteren gezien