Star Wars III is 'Ton-referenz' bij Areadvd

Started by Marcel_T., November 1, 2005, 13:52:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Bron: http://www.areadvd.de/dvd_reviews/2005/Star_Wars_3_DVD.shtml

"Auch "Episode III" erweist sich bereits von Anfang an wieder als eine kreative Spielwiese der Tontechniker des Lucasfilms-Imperiums. Beinahe selbstverständlich ist, dass auch diesmal wieder "Dolby Digital 5.1 EX" zum Einsatz kommt. Und da Dolby und Lucasfilms eine beinahe unzertrennliche Einheit bilden, gibt es auf dieser DVD auch keinen DTS-Track. Klang-Perfektionisten dürften sich auch etwas daran stören, dass der deutsche Dolby Digital-Audio-Track nur mit einer Bitrate von 384 kbps encoded wurde. Bedauerlicherweise gibt es zudem sehr harte User Prohibitions, die ein direktes Umschalten zwischen den Tonspuren und den Untertiteln unterbinden.

Soundtechnisch werden bei "Episode III" wieder sämtliche Register gezogen. Nur wenige Filme bieten so viele Effekte wie die Star Wars-Saga von George Lucas. In fast jeder Szene des Films ist immer irgendetwas aus den hinteren Kanälen zu hören und der obligatorische John Wiliams-Score bildet hierzu die perfekte räumliche Abrundung. Auch klanglich kann die DVD vollauf überzeugen. Dies gilt insbesondere für die brachiale Tiefbasswiedergabe. Selbst in ruhigen Szenen macht sich das sonore Grollen des Subwoofers immer wieder deutlich bemerkbar. Sofern er auch praktisch genutzt werden kann, sorgt der zusätzliche hintere Center mit seiner EX-Wiedergabe für ein nochmals nuancierteres Klangbild mit einer guten Aufteilung der Effekte auf die hinteren Lautsprecher."


Opm.: Het is (mij) niet helemaal duidelijk of het hier om de Duitse nasynchronisatie track gaat of om de Engelse.

Vanaf 16 november in Nederland verkrijgbaar.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

sander999

Het is mij sowieso niet duidelijk waar het om gaat :P

guitarman

gewoon vet geluid met goeie effecten en goed gebruik van 5.1
die moeten we dus hebben.
veel 5.1 soundtracks zijn toch heel erg "naar de fronts"gericht en wat tierelantijntjes over de surrounds?
blijkbaar deze dvd niet  :P
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Marcel_T.

Quote from: sander999 on November  1, 2005, 14:08:03
Het is mij sowieso niet duidelijk waar het om gaat :P

En ik dacht nog wel dat duits een verplicht vak was op de middelbare school...

;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

sander999

1 jaartje maar, en toen weer zo snel mogelijk laten vallen.

Al kwam het op de MTS weer terug :(

FrankB

Is er al iets bekend over een box met alle zes de films?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

guitarman

Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

borkaenjo@work

Ik vond op de NTSC release het 5.1 geluid wel erg zacht opgenomen.
Verder wel goed.

christian19

#9
Quote from: FrenkB on November  1, 2005, 15:25:12
Is er al iets bekend over een box met alle zes de films?

Ik hoop dat ze er wel iets speciaals van maken, en niet zo goedkoop als de triologie.

Ettepet

Ik lees net dat de Amerikaanse (R1) release geen 'ex'-vlag heeft.

R

De mijne is onderweg van play.com . Volgens mij een prima versie toch?

English - Dolby Digital 5.1 EX THX Mastered

Atrax

Quote from: FrenkB on November  1, 2005, 15:25:12
Is er al iets bekend over een box met alle zes de films?

Precies mijn vraag, kan die mooi naast de box met IV, V & VI  ;D
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

Atrax

Quote from: Ettepet on November  4, 2005, 16:13:41
Ik lees net dat de Amerikaanse (R1) release geen 'ex'-vlag heeft.

Volgens DVDCompare.net heeft ie wel DD EX......
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

Ettepet

Quote from: Atrax on November  7, 2005, 02:50:46
Volgens DVDCompare.net heeft ie wel DD EX......
Klopt, maar de "vlag" ontbreekt blijkbaar.  Om welke versie(s) het precies gaat en of ze allemaal het euvel hebben weet ik niet. ;)

FrankB

Quote from: Atrax on November  7, 2005, 02:48:10
Precies mijn vraag, kan die mooi naast de box met IV, V & VI  ;D

Dan heb je IV, V & VI dubbel toch?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

sander999

Waarom staat er geen DTS track op de DVD? Op wacht George daarmee totdat de deluxe 6 delen box uitkomt?

FrankB

Quote from: sander999 on November  7, 2005, 09:32:53
Waarom staat er geen DTS track op de DVD? Op wacht George daarmee totdat de deluxe 6 delen box uitkomt?

Wellicht, al hoeft het van mij niet. Liever meer beeldkwaliteit dan een extra DTS track van een gigabyte.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Ettepet

Quote from: sander999 on November  7, 2005, 09:32:53
Waarom staat er geen DTS track op de DVD? Op wacht George daarmee totdat de deluxe 6 delen box uitkomt?
DTS is het concurrerende formaat.  Het is maar de vraag of ze ooit DTS gaan voeren. :)

sander999

Is Dolby van Lucas dan?

Je hebt toch ook DTS THX (of is dat DTS EX?), of vergis ik me nou?

Marcel_T.

Je bedoelt ws. DTS-ES, de 6.1 concurrent van Dolby-EX. THX is een geluidsbewerking die zowel op Dolby als ook DTS kan worden toegepast.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Atrax

Quote from: FrenkB on November  7, 2005, 08:49:10
Dan heb je IV, V & VI dubbel toch?

Nope...IV, V & VI zijn de oude films, I, II & III zijn de nieuwe, en die zijn nog niet als box te rkijgen :)
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

FrankB

Quote from: Atrax on November  7, 2005, 17:37:05
Nope...IV, V & VI zijn de oude films, I, II & III zijn de nieuwe, en die zijn nog niet als box te rkijgen :)

I kneuwwwww, maar als de box met alle zes de films uitkomt heb je de drie oude films dubbel  ::)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Atrax

Quote from: FrenkB on November  7, 2005, 17:47:20
I kneuwwwww, maar als de box met alle zes de films uitkomt heb je de drie oude films dubbel  ::)

Oh....dan heb ik er een beetje overheen gelezen....my bad  :P

Maar een box met de laatste 3 delen (eigenlijk dus de eerste 3) vind ik dus interessant  O0
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

FrankB

Dat laatste zal ook wel als eerste gebeuren denk ik. Uitmelken tot en met natuurlijk ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12