zelfbouw surround-set

Started by huut, November 1, 2005, 09:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

huut

Weet iemand een goed zelfbouw surround-set. Het gaat mij om 5 speakers, 2x front, 2x rear en 1x center.
Sub komt, wanneer nodig, later.
Budget is circa 3000,-

Graag reacties.

Huut

bmateijsen

Ga eens bij Speakeland kijken... ik denk dat je er daar best uit kan komen..

Jean Pierre

Quote from: bmateijsen on November  1, 2005, 09:23:04
Ga eens bij Speakeland kijken... ik denk dat je er daar best uit kan komen..

Of bij speaker en co en kijk dan eens naar de scirocco, heb hem zelf ook prachtige speaker  280 p/s en dan het hout edg nog!

Hanz71

Kijk eerst eens op hun site rond (Speaker en co).
Ik vond de Reference+ (695 ps zonder MDF) heel mooi, ook de Vox200 (615 ps zonder MDF) kon mij erg bekoren. Dat vond ik verrassend eigenlijk, had ik (puur subjectief zonder onderbouwing) niet direct verwacht. Van de VOX200 kan je natuurlijk ook mooi een center maken zonder de side-woofer.
Met de reference+ kan je bijvoorbeeld voor surround en center Scan-Speak Reference Monitor bouwen. Dan heb je echt een mega-set! Volgens mij bouwt Wowly die monitors op het moment.
Daar luisteren kan heel wat verduidelijking geven!

PaulSQ

Vergeet niet dat als je de speaker écht mooi wilt afwerken je wel iets meer kwijt bent dan het houtpakket en speaker&filter...

Desondanks is er voor 3000 euro heel veel moois te bouwen. Je zou ook iets kunnen doen met de Vifa premium reeks, hier heb ik zelf goede ervaringen mee!

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Willie666

Hoi,

Ik ben zelf op het moment een surround-set aan het bouwen. Ik heb net de satelieten afgemaakt.

5x Seas Koharenz (IT bouwpakket)
1x Peerless XXLS 12 Subwoofer + Hypex versterker.

MOet de sub nog bouwen maar vind de satelieten erg mooi klinken, 5 puntbronnen geven in totaal een erg mooi ruimtelijk geluid.

Seas maakt ook andere coax-luidsprekers die alle zeer geschikt zijn voor surround. Tony Gee heeft op zijn website ook een ontwerp met een 18 cm Coax. Ook heeft Speaker en Co een ontwerp, Trapezium, met een seas coax.

Ik was ongeveer 900 euro kwijt aan mijn satelieten incl. hout, met de sub komt het totaal op 1500 uit.

Success!

Sander Sassen

Huut,

QuoteSub komt, wanneer nodig, later.

Een sub heb je altijd nodig bij een surround set, da's waar de .1 voor staat in 5.1 bijvoorbeeld. Ik heb zelf de Silverado luidspreker ontworpen specifiek voor surround, dus 5.1, DTS, SACD, DVDA. Maar uiteraard doen deze luidsprekers het in een stereo opstelling (zonder sub) ook uitstekend:

The Silverado, a small d'Appolito loudspeaker
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1815/

Bijbehorende subwoofer met twee stuks XLS12:

De Stampede, dual XLS12 subwoofer
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1208

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Roksan

Hallo,

Ik heb momenteel een Visaton VOX 252 te koop met couplet als center speaker. Misschien interesse?

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mluyben

Vox serie van Visaton zijn best leuke speakers en de prijs die prison vraagt is ook niet veel, zie zijn advertentie maar in 'de markt'.
En de couplet serie past goed bij deze Vox. Hier zijn dus ook rear spaekers van te bouwen.

En blijft er nog genoeg over om een monster sub te bouwen.. ;D

voodooless


Roksan

Dat is zeker weten een zeer indrukwekkende subwoofer. Een keer mogen horen in een wat grotere luisterruimte. Voor in een normale woonkamer een beetje overdone. Gaat extreem laag en is een aanslag op je ingewanden  ;)


Op deze website www.mrwoofa.de is een Duitser die er eentje in zijn woonkamer heeft staan.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Arno P

Vifa set speakerland...aanrader  ;)

Walter_PPK

"The TL-SUB subwoofer is a special system for reproducing lowest-range bass frequencies accurately at subsonic levels." Hmmm dat lijkt me nu net niet de bedoeling 8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

napstar

nu als je van plan hem zelf te maken zou ik www.speakerstore.nl aan raden en neem daar ens een kijkje bij constructies maar als je een "bouwpaket" zoekt kan ik je niet verder helpen.