leuke namiddag bij blackball 147

Started by lieven, October 31, 2005, 20:54:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lieven

Ik heb een namiddagje mogen genieten van een zeer mooie set bij Blackball 147  O0

Hij woont in een mooie, rustige omgeving. De straat was wat moeilijker te vinden, maar eens aangekomen stapte ik, genietend van de late zonnestralen,  de oprit op.
Daar werd ik verwelkomd door zijn vrouw. Meteen kreeg ik een cola waarna we ons begaven naar de HT-kamer. Hij heeft namelijk het geluk een aparte kamer te nuttigen om te kunnen genieten van filmavondjes.

De set bestond uit een  epson TW10H - philips pronto RU940 - pioneer VSX-909 RDS-G - philips 963SA - 4*B&W 601s3 - LRC60 - Apogee Wyde Eye  - QED silver anniversary - QED Qunex 2 subwooferinterlink - Rocket UFW-10 sub.

Het is de eerste maal dat ik deze B&W speakers hoorde spelen. Ik vond ze warm klinken en er werd veel detail weergegeven. (De speakerkabel zal hier ook wel voor een gedeelte tussenzitten.)  We bekenen de scene uit finding nemo waar een pelikaan de vader van nemo in zijn bek neemt en ermee wegvliegt. Ondertussen hoor je de boten die lichtjes botsen tegen de kade, alsook het lichte getik telkens er een meeuw landt op een kabel van een boot.
Ik heb die film al verschillende malen bekeken maar nog nooit heb ik dit gehoord. Dat was dus een openbaring.
Ik heb QED kabels ook gekocht en hoop dat dit al meer detail zal weergeven.

Verschillende films passeerden de revue en telke malen werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Het klonk fantastisch en de laagweergave van de sub was adembenemend. Dit was duidelijk merkbaar bij een scene uit The Haunting alsook jurassic park & finding nemo ( de visbak scene)

De projector gaf een mooi beeld. Het zogenaamde "vertical banding" zag ik niet totdat hij me erop wees. Als je je hierop echt focust dan kan je het zien. Maar als je het niet weet/kent dan zal je het niet echt merken. Althans dit is mijn ervaring hiermee.

Ik vond het boeiend om eens een andere set te beluisteren. Nu pas kan ik het vergelijken met de mijne.
De belangrijkste conclusie die ik mij kan maken is dat ik mijn set beter moet afstellen en plaatsen. Vooral mijn subwoofer komt niet volledig tot zijn recht.
Tevens ga ik mijn sub op een granieten steen plaatsen met rubbers onder.

Spijtig genoeg moet ik nog een halfjaartje wachten om alles te installeren wegens de verbouwingen.

Als alles af is, zal ik dit zeker nog posten.

Thanks!
Lieven


Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

robbiedobbie

altijd leuk om zulke bezoek verslagen te lezen
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

blackball147

ja, vind ik ook   ;D

het was idd een gezellige laat-namiddag. het is dan ook eens interessant om ander materiaal te zien die door de bezoeker wordt verzorgd om dat eens op mijn set te zien. ik heb natuurlijk eigen materiaal dat ik volledig van buiten ken, maar het is ook eens interessant om iets anders aan het werk te zien dat de bezoeker goed kent om nog maar eens en goed vergelijk te maken. ander materiaal was oa live dvd van phil collins, top gun, twister.

ik vind het leuk om te zien hoe men onder de indruk is van de toch wel kleine subwoofer en wat die teweeg kan brengen in de kamer.

al bij al weerom eens leuk om het gezicht achter de nickname te zien!

as vrijdag middag krijg ik bezoek van Irtimit en vriendin, en tomvbug.

ben benieuwd.

kippekop

Quote from: lieven on October 31, 2005, 20:54:31
Ik heb een namiddagje mogen genieten van een zeer mooie set bij Blackball 147  O0

Hij woont in een mooie, rustige omgeving. De straat was wat moeilijker te vinden, maar eens aangekomen stapte ik, genietend van de late zonnestralen,  de oprit op.
Daar werd ik verwelkomd door zijn vrouw. Meteen kreeg ik een cola waarna we ons begaven naar de HT-kamer. Hij heeft namelijk het geluk een aparte kamer te nuttigen om te kunnen genieten van filmavondjes.

De set bestond uit een  epson TW10H - philips pronto RU940 - pioneer VSX-909 RDS-G - philips 963SA - 4*B&W 601s3 - LRC60 - Apogee Wyde Eye  - QED silver anniversary - QED Qunex 2 subwooferinterlink - Rocket UFW-10 sub.

Het is de eerste maal dat ik deze B&W speakers hoorde spelen. Ik vond ze warm klinken en er werd veel detail weergegeven. (De speakerkabel zal hier ook wel voor een gedeelte tussenzitten.)  We bekenen de scene uit finding nemo waar een pelikaan de vader van nemo in zijn bek neemt en ermee wegvliegt. Ondertussen hoor je de boten die lichtjes botsen tegen de kade, alsook het lichte getik telkens er een meeuw landt op een kabel van een boot.
Ik heb die film al verschillende malen bekeken maar nog nooit heb ik dit gehoord. Dat was dus een openbaring.
Ik heb QED kabels ook gekocht en hoop dat dit al meer detail zal weergeven.

Verschillende films passeerden de revue en telke malen werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Het klonk fantastisch en de laagweergave van de sub was adembenemend. Dit was duidelijk merkbaar bij een scene uit The Haunting alsook jurassic park & finding nemo ( de visbak scene)

De projector gaf een mooi beeld. Het zogenaamde "vertical banding" zag ik niet totdat hij me erop wees. Als je je hierop echt focust dan kan je het zien. Maar als je het niet weet/kent dan zal je het niet echt merken. Althans dit is mijn ervaring hiermee.

Ik vond het boeiend om eens een andere set te beluisteren. Nu pas kan ik het vergelijken met de mijne.
De belangrijkste conclusie die ik mij kan maken is dat ik mijn set beter moet afstellen en plaatsen. Vooral mijn subwoofer komt niet volledig tot zijn recht.
Tevens ga ik mijn sub op een granieten steen plaatsen met rubbers onder.

Spijtig genoeg moet ik nog een halfjaartje wachten om alles te installeren wegens de verbouwingen.

Als alles af is, zal ik dit zeker nog posten.

Thanks!
Lieven

Leuk verhaal :)

Ik kan me, ondanks de homogene set van blackball niet voorstellen dat dit beter klonk dan bij jou thuis, is je opstelling niet goed of ligt het aan de speakers? Je hebt in principe natuurlijk veel mooier materiaal als ik dat zo lees!?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

irtimit

Ik ben eens benieuwd...
Vrijdag is het mijn beurt om te komen luisteren.
Ik ga eens luisteren in hoeverre een HT scoort bij stereo  ;D
En natuurlijk voor de HT belevenis!
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

blackball147

Quote from: kippekop on November  1, 2005, 22:51:30
Leuk verhaal :)

Ik kan me, ondanks de homogene set van blackball niet voorstellen dat dit beter klonk dan bij jou thuis, is je opstelling niet goed of ligt het aan de speakers? Je hebt in principe natuurlijk veel mooier materiaal als ik dat zo lees!?

op papier is het materiaal van lieven idd recenter en beter. M&K ken ik niet qua geluid, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. nu denk ik ook wel dat HT geintegreerd in een leefruimte of in een aparte kamer toch nog een andere beleving met zich mee brengt. naar mijn gevoel brengt een aparte kamer nog iets meer bioscoopgevoel, en brengt het alles nog naar een iets hoger niveau.

waar lieven vooral van schrok was van het geluid/gevoel van de sub. zoiets had hij blijkbaar nog niet ervaren, en zeker niet met de sub die bij zijn set hoort. nu ben ik er voor mijzelf heilig van overtuigd dat een goeie sub, zeker naar HT toe, essentieel is voor een goeie beleving van film.

bovendien is het ook het samenspel van alle kleine details dat alles naar een hoger niveau brengt: gebruik van granieten tegels voor stabiliteit, alles bijna tot op de mm juist geplaatst en gecallibreerd, een goeie match van LSkabel en reveiver, het vervangen van de originele koperen brugjes door QED SA jumpers.  en uiteindelijk heb ik nog een lange weg te gaan, zeker naar akoustiek toe van de kamer en stroomvoorziening.

blackball147

Quote from: irtimit on November  2, 2005, 09:26:58
Ik ben eens benieuwd...
Vrijdag is het mijn beurt om te komen luisteren.
Ik ga eens luisteren in hoeverre een HT scoort bij stereo  ;D
En natuurlijk voor de HT belevenis!

wat stereo betreft loop ik ver achter, daar ben ik me weldegelijk van bewust. uiteindelijk is het set ook samengesteld, puur voor HT. in een later stadium ga ik vermoedelijk een apart stereo set voorzien in de living.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

irtimit

Het is me gekend door dit forum dat stereo minder goed scoort op een HT set.
Maar ik heb dit nog niet gehoord en dit wil ik dan wel eens horen als dat mogelijk is.
Je set is idd samengesteld voor HT dus verwacht ik geen wonderen op stereo gebied.
Laat die films maar komen dus...
Nu ben ik erg benieuwd naar de prestaties van je sub door de positieve reacties!
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

B.J.


irtimit

Zo, mijn luisternamiddag tesamen met mijn vriendin zit er ook op.
Ik was zeer aangenaam verrast van de prestaties op ht gebied.
De kleine rocket is zijn geld zeker waard! Met de scene uit finding Nemo (visbokaal) werd dit meer
dan duidelijk. Ook Jurasic Parc was zeer de moeite om eens te beluisteren.
Het was de eerste keer dat ik eens deftig een ht kon beluisteren en wat mij betreft is een groot scherm
gecombineerd met een goede sub al meer dan de helft van de film belevenis waard.

Bij deze wil ik dan ook blackball bedanken voor het openstellen van zijn ht. Ik hoop dat er wat meer belgen
het zien zitten om dat eens te doen. Bij deze is blackball en Tom (ook Roeland) al uitgenodigd bij mij thuis
om eens te komen luisteren. Een datum volgt nog...

Nogmaals bedankt blackball!

Tot de volgende luistersessie of op de high fidelity beurs te Brussel.
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

blackball147

das graag gedaan!

zoals ik zelf verteld heb, doe ik dit ook omdat ik uit ervaring weet hoeveel ik eraan heb gehad in mijn zoektocht naar 'mijn' geluid, zodoende.... bovendien kan ik op deze manier andermans ervaring delen met mijn HT en zo ook eens gewezen worden op eventuele minpunten, zaken die ik zelf door gewoonte mss niet echt hoor of zie.

ik weet waar de beperkingen liggen, maar het is interessant wanneer iemand anders nog andere zaken opvalt die achteraf blijken terecht te zijn, zo kan ik terug aan het tweaken slaan  ;D

ik kijk al uit naar het bezoek aan jullie, data worden nog later vast gelegd, enne....nog eens bedankt voor de fles wijn!!

dat laatste geldt trouwens ook voor lieven die ook een lekker flesje bijhad bij zijn bezoek ( ben ik maar pas later te weten gekomen toen mijn vrouw het vertelde  :-[

;D

lieven

Mijn pc is gecrasht!!

Heb dus al een tijdje het forum niet kunnen bekijken.
Normaal heb ik binnen enkele dagen mijn pc terug.

Ik ben zeer tevreden van mijn installatie maar ik heb het nooit deftig opgesteld. Dat zal volgens mij een grote verandering teweeg brengen. Ik ga dan alles ook eens goed afstellen.

Ik kan iedereen M&K aanraden hoor. Ik blijf het raar vinden dat niemand deze luidsprekers gebruikt.

Ik kijk er al naar uit om een aantal mensen uit te nodigen om mijn set eens te komen beluisteren.
O0

hopelijk is mijn pc snel terug want ik heb mijn dagelijkse dosis htforum nodig.

greetz
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

Arno P


Fransvis


Arno P



lieven

lach maar met mijn miserie!

Gelukkig bestaat er compudoc.
Die hebben alles in orde gebracht tegen een hele mooie prijs.
O0

Anders was ik gezien. :-[

Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

tomvbugg

#18
Hey Sabri,

Sorry voor het late berichtje....
Zijn ondertussen al 2 weken later.  :-\
Ik vond het een hele leuke namiddag!! Kletsen met mede ht-freaks is altijd gezellig.
Dit moet zeker nog gebeuren.  8)

Sabri is  iemand die zijn pad mooi uitgestippeld heeft en echt weet wat hij wil.
Je merkt dat bij hem gelet is homogeniteit en dat hoor je er ook eraan.
Die Rocket sub is zijn geld waard. Het allerlaagste haalt hij wel niet maar wat hij doet, doet hij heel goed.  ;)
Projector was qua kleuren en contrast mooi, behalve screendoor was toch wel duidelijk voor mij.

Ik kijk al uit naar de volgende bijeenkomst!!
Laat maar komen.

Groetjes,

Tom





irtimit

Mijn versterker is binnen en werkt nu muisstil.
Bij deze zal ik de komende dagen een voorstal doen voor een meet en greet bij mij thuis.

Mvg,
Dimitri
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

tomvbugg

Quote from: irtimit on November 23, 2005, 18:55:06
Mijn versterker is binnen en werkt nu muisstil.
Bij deze zal ik de komende dagen een voorstal doen voor een meet en greet bij mij thuis.

Mvg,
Dimitri

Tof  8)


irtimit

Ik heb ondertss al een nieuw topic geopend voor de meet en greet bij mij thuis  O0
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select