JBL XTI 100 Upgraden????

Started by Eric4, October 30, 2005, 12:21:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric4



Kan iemand mij advies geven over het volgende:

Ik heb op mijn Marantz SR 6300 receiver de JBL XTI 100 als front en de JBL XTI 10S als achter speakers staan.
De DVD speler Marantz DV 6400 en Cd speler Rotel RCD 02 zijn met van Hul en met Monitor kabels aangesloten.
De bekabeling van de speakers is ook Monitor de Joker 2x2,5 qmm.
Alleen IN de JBL speakers zit gewoon de grijze speaker kabel.

Nu komt mijn vraag: Heeft het zin om de kabels IN de speaker te vervangen door goede kabels en zo ja welke?
Kan of moet ik ook het filter vervangen zo ja welke.
En kan ik het gewicht van mijn front speakers verzwaren d.m.v. loodkorrels ik vind dat het zwaarte punt van de speakers erg hoog is ze vallen vrij makkelijk om.

Ik wacht in spanning af op reacties

Eric



PaulSQ

1 Ja, de bekabeling ín je speaker vervangen door betere heeft zin, loop eens bij een zelfbouwzaak binnen, keuze genoeg.

2 Ja, je kunt ook componenten uit het filter vervangen door betere, een betere condensator in het hoog (wel zelfde waarde) en een goede luchtspoel voor het woofertje zijn vaak een flinke vooruitgang. Dit is overigens nog wel afhankelijk van hoe het filter is opgebouwd, post anders een schema tje ofzo.

3. Nee, verzwaren met loodkorrels is geen goed idee omdat je daardoor de inhoud van de kast verkleint, de afstemming van de midlaag unit verandert hierdoor.
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS