test Marant DV7600 DVD audio/SACD speler

Started by Marcel_T., October 29, 2005, 13:09:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guitarman

volgens mij maakt het niets uit, Marantz mag het best niet leuk vinden, maar uiteindelijk gaat het hier om een dozenschuif actie. Op het moment dat een leverancier echt toegevoegde waarde biedt ben ik ook best bereid meer te betalen.
Als ik nog eens aan de projector ga, ga ik zeker bij Frank langs, want hij biedt duidelijke meerwaarde (en ik heb er geen ruk verstand van).
Je moest eens weten wat voor moeite ik moest doen om de SR8500 icm de B&W VM1s bij de vakhandel te beluisteren. Ik kon bij de ene de VM1s horen, bij de andere de sr8500. Uiteindelijk is het ook niet gelukt om de door mij gewenste setup in 1x te beluisteren. Als ik daarbij door 1 of andere snotaap te woord wordt gestaan die alleen maar in je straatje meekletst, nou dan heb ik het ook gehad ook hoor. Dan maar gewoon op zoek naar de goedkoopste, want de toegevoegde waarde zie ik zo ook niet.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

borkaenjo@work

Ik ben afgewerkt, dus evt PM's kunnen ook gewoon naar borkaenjo.

mradem

Correct verkoopt ze ook voor deze prijs.

Dit apparaat doet geen upscaling toch?

guitarman

Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

mradem

Hmm toch. Dan wordt deze wel ineens interessant.

DA BoSS

#30
Quote from: guitarman on November  1, 2005, 16:13:07
volgens mij maakt het niets uit, Marantz mag het best niet leuk vinden, maar uiteindelijk gaat het hier om een dozenschuif actie. Op het moment dat een leverancier echt toegevoegde waarde biedt ben ik ook best bereid meer te betalen.
Als ik nog eens aan de projector ga, ga ik zeker bij Frank langs, want hij biedt duidelijke meerwaarde (en ik heb er geen ruk verstand van).
Je moest eens weten wat voor moeite ik moest doen om de SR8500 icm de B&W VM1s bij de vakhandel te beluisteren. Ik kon bij de ene de VM1s horen, bij de andere de sr8500. Uiteindelijk is het ook niet gelukt om de door mij gewenste setup in 1x te beluisteren. Als ik daarbij door 1 of andere snotaap te woord wordt gestaan die alleen maar in je straatje meekletst, nou dan heb ik het ook gehad ook hoor. Dan maar gewoon op zoek naar de goedkoopste, want de toegevoegde waarde zie ik zo ook niet.
Dat ben ik wel met je eens.... ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FransDHT

Ik heb hem bij Frank gekocht en inderdaad meer betaald dan die 600. Maar ik hem hem wel regiovrij én Frank heeft gratis mijn TV opnieuw gecalibreerd. Dat doen die dozenschuivers niet.

Ik ben erg tevreden met het ding.

Ben nu aan het verhuizen en in het nieuwe huis komt een bioscoopje en daar is ie helemaal goed voor uitgerust.
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

MrG

Quote from: FransDHT on November  1, 2005, 20:15:15
Ik heb hem bij Frank gekocht en inderdaad meer betaald dan die 600. Maar ik hem hem wel regiovrij én Frank heeft gratis mijn TV opnieuw gecalibreerd. Dat doen die dozenschuivers niet.

Dat is natuurlijk ook een goede deal. Maar dan zul je wel bij frank in de buurt wonen.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jeroen_v

Quote from: FransDHT on November  1, 2005, 20:15:15
Ik heb hem bij Frank gekocht en inderdaad meer betaald dan die 600. Maar ik hem hem wel regiovrij én Frank heeft gratis mijn TV opnieuw gecalibreerd. Dat doen die dozenschuivers niet.

Ik ben erg tevreden met het ding.

Ben nu aan het verhuizen en in het nieuwe huis komt een bioscoopje en daar is ie helemaal goed voor uitgerust.

Regiovrij is zeer gemakkelijk zelf te doen : http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=7600&hits=50
Ik heb gezien bij één van de sponsors van dit forum dat ze ook deze link gebruikte om de regiohack uit te voeren. De speler speelt mijn regio 1 prima af, ook de RCE diskies. Regio 2 werkt uiteraard ook nog steeds ;D

Zeker goede service van Frank om ook je TV (opnieuw?) even onder handen te nemen 8)


Jeroen

Minguel

Voor de geínteresseerden, was vandaag in Arnhem. Was daar tijdens supersale te koop voor € 599.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

typhoon

Ik kon hem in Duitsland ook voor 599 € krijgen (ik denk in mei), aan huis geleverd in België!
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

guitarman

ik ga de mijne morgen ophalen (600 euro)
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

VincentS

Quote from: minguel on November  5, 2005, 20:27:22
Voor de geínteresseerden, was vandaag in Arnhem. Was daar tijdens supersale te koop voor € 599.

Dat klinkt interssant zo dichtbij, welke winkel was dit? Smits?

Marcel_T.

Ik denk dat het Hobo hifi was. Die hadden tenminste supersale.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Minguel

Dat was inderdaad HOBO. Heb zelf een "oud" type op de kop getikt, de DV6500.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

VincentS

Quote from: minguel on November 12, 2005, 21:39:14
Dat was inderdaad HOBO. Heb zelf een "oud" type op de kop getikt, de DV6500.

Voor welke prijs als ik vragen mag? En hadden ze er nog meer?

Durk

#41
Twee weken hadden ze er wel een stuk of 15 staan. In doos op een stapel in de winkel.
Maar toen nog voor 799,-

(7600 welteverstaan)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

VincentS

Quote from: Durk! on November 12, 2005, 23:04:41
Twee weken hadden ze er wel een stuk of 15 staan. In doos op een stapel in de winkel.
Maar toen nog voor 799,-

(7600 welteverstaan)


Sorry bedoelde de dv6500, maar toch bedankt!

Durk

dat zag ik later, vandaar dat ik het heb aangepast.
Je kunt toch ook gaan voor de dv6600 die is pas op de markt en heeft faroudja onboard.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

VincentS

Quote from: Durk! on November 12, 2005, 23:18:00
dat zag ik later, vandaar dat ik het heb aangepast.
Je kunt toch ook gaan voor de dv6600 die is pas op de markt en heeft faroudja onboard.

Ik ben nu 2x voor t nieuwste gegaan en elke x wordt paar maanden later alweer de nieuwe uitgebracht en is de waarde van jou product al weer met 40% gedaalt. Daarom hoef ik niet meer het nieuwste van het nieuwste, ga liever voor de aanbiedingen (ben ook pas 18). De Dv6500 staat voor 300 euro bij correct te koop en zou graag weten of die bij hobo goedkoper is. De dv7600 voor 600 euro blijft natuurlijk ook heel interessant, maar ook een hele hoop geld.

Minguel

De dv6500 heb ik voor € 249 gekocht bij HOBO tijdens supersale. Ik weet niet of deze nog te krijgen is voor deze prijs, proberen kan altijd. RAF heeft hem ook voor € 299 staan.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

WickedGame

Ik heb sinds een anderhalve week ook de DV7600 DVD-speler/SACD speler. Heb hem zelf alleen nog niet veel getest, en beluisterd maar de eerste indrukken zijn erg goed. Hij leest alles wat ik heb van DVD+ kopien tot de opnames van mijn pioneer dvd recorder. Dus dat is in iedergeval netjes.

En tja qua prijs kwam ik uit op 549,- na inruil van een kapotte in de garantie zittende Marantz DV4300. Die had ik 2 weken terug gehad van de reperatie, en heeft het nog geen week uitgehouden. Ben beetje pissed naar correct gegaan waar die gekocht was en gevraagd hoe dit op te lossen.

Uiteindelijk kwamen ze met een mooi inruil bedrag (150,-) en heb toen maar besloten de Marantz DV7600 te nemen. Ik zat uberhaupt wel in een dubio om een DVD-speler te nemen, want heb er al 1 namenlijk. Een Marantz DV6400 Vm. Alleen dat HDMI en de betere videodecoder deden het erom, omdat ik een LCD tv heb. En de Marantz DV6400 Vm voornamelijk (eigenlijk alleen maar) voor SACD en CD word gebruikt.

tiptop

Quote from: guitarman on November  1, 2005, 16:13:07
volgens mij maakt het niets uit, Marantz mag het best niet leuk vinden, maar uiteindelijk gaat het hier om een dozenschuif actie. Op het moment dat een leverancier echt toegevoegde waarde biedt ben ik ook best bereid meer te betalen.
Als ik nog eens aan de projector ga, ga ik zeker bij Frank langs, want hij biedt duidelijke meerwaarde (en ik heb er geen ruk verstand van).
Je moest eens weten wat voor moeite ik moest doen om de SR8500 icm de B&W VM1s bij de vakhandel te beluisteren. Ik kon bij de ene de VM1s horen, bij de andere de sr8500. Uiteindelijk is het ook niet gelukt om de door mij gewenste setup in 1x te beluisteren. Als ik daarbij door 1 of andere snotaap te woord wordt gestaan die alleen maar in je straatje meekletst, nou dan heb ik het ook gehad ook hoor. Dan maar gewoon op zoek naar de goedkoopste, want de toegevoegde waarde zie ik zo ook niet.

Had je al HOBO HIFI geprobeerd? Dealer van beide en volgens mij wel redelijke zaak met verstand van zaken.
gr.
fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Durk

Quote from: VincentS on November 13, 2005, 00:18:28
Ik ben nu 2x voor t nieuwste gegaan en elke x wordt paar maanden later alweer de nieuwe uitgebracht en is de waarde van jou product al weer met 40% gedaalt. Daarom hoef ik niet meer het nieuwste van het nieuwste, ga liever voor de aanbiedingen (ben ook pas 18). De Dv6500 staat voor 300 euro bij correct te koop en zou graag weten of die bij hobo goedkoper is. De dv7600 voor 600 euro blijft natuurlijk ook heel interessant, maar ook een hele hoop geld.

tjsa,
daar heb je gelijk in. ik heb een sr5500 fullprice gekocht. 1/2 jaar later 60% goedkoper. Ik doe daar niet meer aan mee..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

guitarman

Quote from: tiptop on November 21, 2005, 22:28:00
Had je al HOBO HIFI geprobeerd? Dealer van beide en volgens mij wel redelijke zaak met verstand van zaken.
gr.
fabian

Ja bij hobo in R'dam, Stond ook zo'n aap die maar met je mee stond te lullen. Ik was in de markt voor 4000 euro aan audio troep, maar blijkbaar is dat te weinig om serieus behandeld te worden, althans die indruk kreeg ik.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.