Z4 vs AE900 (Projectorcentral.com)

Started by misteriks, October 16, 2005, 00:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misteriks

Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

Chester

Precies waar ik op zat te wachten!

Helaas blijft er nog 1 onduidelijk punt, wat alleen maar na een bepeelde tijd naar voren kan komen...en dat is het zogenaamde stof probleem op de ae 700. Nergens staat vermeld dat panasonic hun uiterste beste heeft gedaan om dit te verhelpen...of... zo'n leuk feature hebben ingebouwd als de Sanyo, waarbij je ze zelf kan schoonmaken.

Ik neig nog steeds naar de Sanyo.... en de beslissing valt voor eind November ...

Ik wil Sinterklaas zien op een 2,50 meter diagonaal scherm ja?!  ;D
Denon AVC-X4700H 4k/8k receiver, Pioneer BDP-LX54 Blu Ray,Tannoy Profiles 638, Tannoy Revolution RC1, Tannoy Mercury M1, SVS SB12-PLUS/2.
Zappiti One SE 4K, Epson TW9400 4K projector, Beamax 244 x 138.
Samsung UE40C7700 LED 3D TV, Samsung Blu Ray

chippius

Het zijn allebei goede projectoren. Na het lezen van de reviews zou ik ook neigen naar de Z4 maar ik heb wel het idee dat de Z4 meer calibratie behoeft dan de AE900. Anyway voor mij gaat het nog niet heb een tijdje terug de AE700 gekocht en ben daar zeer tevreden mee. De volgende generatie doe ik weer mee.. O0

misteriks

Voor mij zou het ook de Z4 worden, vooral vanwege het grotere lensshift bereik. Ik heb een hoog plafond en wil toch zo laag mogelijk kunnen projecteren.
Waar ik nog wel duidelijkheid over wil is de dynamische iris van de z4, deze schijnt in bepaalde standen nogal zichtbaar zijn werk te doen, dit schijnt bij de AE900 beter geregeld te zijn.
Ik hoop dat Frank binnenkort zijn review kan doen van de Z4 ook die van projectorreviews.com ben ik beniewd naar.
Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

bart_nl

naar mijn beleving is het sterke punt van beiden juist dat je ze niet aan het plafond hoeft te hangen. Dit was specifiek de reden dat ik de AE700 heb gekocht en de zoom is wat de Z4 daarom nu verbeterd heeft t.o.v. Z3 zodat het op panasonic nivo zit. Je kunt de beamer gewoon op een kast / plank zetten en dan is de zoom zodanig dat je op een bruikbaar formaat op de tegenoverliggende muur kunt projecteren. Bij de meeste andere beamers is je beeld op die afstand te groot en daarom moet je die dan 'halverwege' aan het plafond hangen.
Zelf denk ik ongezien dat ik het plaatje van de AE900 mooier vind. De sterke / zwakke punten in beiden denk ik dat ik de voordelen (iris, smoothscreen) van de AE900 voor mij zwaarder wegen dan de nadelen (minder scherpte en lens shift).

kuiperik

Quote from: misteriks on October 18, 2005, 17:43:00
Ik hoop dat Frank binnenkort zijn review kan doen van de Z4 ook die van projectorreviews.com ben ik beniewd naar.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Gaat Frank ook de Z4 leveren?

Komt er ook een shoot-out  ;D ;D ;D
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

J.A.F._Doorhof

We leveren alle merken behalve infocus :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

misteriks

Quote from: kuiperik on October 18, 2005, 21:44:58
Ben ik ook wel benieuwd naar. Gaat Frank ook de Z4 leveren?

Komt er ook een shoot-out  ;D ;D ;D

Een shootout ben ik zeer zeker bij, laat maar komen. :D
Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

RAD

Ik heb vorige week de AE900 gezien en hij ziet er erg goed uit, ik ben ook erg benieuwd
naar de shootout!
Ik wil me graag aansluiten bij Bart, die 2x optische zoom maakt het een stuk makkelijker
om een goed beeldvullend plaatje te krijgen. Voor de rest een Super strak plaatje!! ;D