cabasse adriatis project?

Started by valium, October 26, 2005, 23:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

valium

na deze speker gehoord te hebben op vad 2000 (?) bekroop mij reeds lange tijd de gedachte hier een zelfbouwproject van te gaan maken. Deze gedachte bleef een jaar of wat in de koker (vele google actie's en verschalingen verder, infomatie is moeilijk verkrijgbaar).
Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken; een mail naar de importeur gestuurd. Dit project valt of staat met de verkrijgbaarheid van de coaxiale units (TC21 of 22). De kast moet voor een ras-dhz-er als ikzelf geen probleem zijn..

wellicht wordt dit dus een "dooie_mus_project", de verkrijgbaarheid van de drivers zijn m.i. de bottleneck.

Ik houd jullie op de hoogte van eventuele vorderingen!



mocht er iemand nog tips en info hebben.. laat het me weten. ;D

cambridge audio azur 540R | primare V25 | epson tw10 |VIFA zelfbouw all the way..

Kronzilla

Ik heb deze speakers gehoord bij een high-end show,en vond ze verschrikkelijk klinken,een walgelijk gedreun en gekreun van alles die losstond in de nabije omgeving,en het hoog was snerpend hoofdpijnverwekkend  ??? zal wel aan de ingebouwde versterkers gelegen hebben...
Ze imponeren wel qua grootte en gedreun, precies veredelde discotheekluidsprekers  >:D
Denk idd dat de importeur die drivers niet zal leveren, en indien wel,denk ik dat de prijs wel stevig zal zijn...
Maar een goeie dhz zal wellicht met een beter resultaat komen dan de originele hopeljk  :)

voodooless

#2
Quote from: Kronzilla on October 27, 2005, 02:09:35
Ik heb deze speakers gehoord bij een high-end show,en vond ze verschrikkelijk klinken,een walgelijk gedreun en gekreun van alles die losstond in de nabije omgeving,en het hoog was snerpend hoofdpijnverwekkend  ??? zal wel aan de ingebouwde versterkers gelegen hebben...

Vind ik niet gek, het is immers een bandpass kast  :(

Wat die bol betreft: die kun je wel gewoon los kopen:



Echt onder de indruk ben ik van het geheel niet (ook al heb ik het nog nooit gehoort)

fgroen

Mocht de unit niet te leveren zijn en is een puntbron jouw ding is dit misschien ook nog wel een optie:



Dit is de Thiel SC3 (van de Amerikaanse Thiel luidsprekers, zie o.a. de SCS-3) dual-concentric unit waarmee Hobby-Hifi al een ontwerp gemaakt heeft. (de Cumulus)

Prijzige unit, maar schijnt erg goed te zijn. Goed (actief  ;D) laagsysteem erbij en je hebt alles in huis voor een topsysteem.

Onder andere hier te verkrijgen.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

voodooless

Quote from: fgroen on October 27, 2005, 11:06:42
unit waarmee Hobby-Hifi al een ontwerp gemaakt heeft. (de Cumulus)

Ook de Klang+Ton is er ondertussen mee bezig geweest. Het blijkt idd een heel goed unit te zijn :)