Denk je iets te weten....

Started by Selmar_Cleef, May 3, 2002, 01:22:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Selmar_Cleef

Vandaag eens een audiozaak binnen geweest om even te orienteren wat er allemaal is op receiver en separates. Na ongeveer anderhalf jaar op fora rond te hangen en bladen te lezen had ik verwacht wel voldoende te weten om gerichter te zoeken. Niet dus. Ik zei nog tegen de verkoper dat ik aan het orienteren was, betekent nog niet een bepaalde keuze hebben. Welke speakers ik had, nou geen. Welke wil ik kopen? Een merk wist ik wel, maar die hadden zij zelf weer niet ::) Schiet dus lekker op zo. Mijn eigen fout ook wel weer.
Na een half uur binnen te zijn geweest liep ik weer met een aantal brochures de deur uit. En niets wijzer dan dat ik al was voordat ik naar binnen liep. Thuis had ik al een stapel brochures liggen van speakers en receivers en separates en het stapeltje is inmiddels een stapel aan het worden.
Moraal van dit alles? Zit er misschien in maar ik wilde dit toch even kwijt. Lucht best op ;D
Iemand gelijke ervaring of ben ik de enige beginneling met dit "probleem"? En bedankt voor het lezen ;)

J.A.F._Doorhof

#1
Bekend probleem.

Je moet gewoon ERGENS een start maken.
Beslis eerst voor jezelf wat voor sound je wilt, wil je het laidback engelse geluid of het opwindende US geluid.

Persoonlijk vindt ik de japanse merken geen optie (met Denon als uitzondering).

Als je die keuze hebt gemaakt, dan kun je beslissen wat voor speakers daar goed bij passen.

Maar om eerlijk te zijn geloof ik het meest in turnkey oplossingen, maw een vertrouwd concept dat gebalanceerd is en bewezen. Wij zijn echt JAREN bezig geweest met bekabelingen, speakers en versterkers totdat we DE balans gevonden hebben. Als je dat zelf moet doen dan ben je arm  ;D. Probeer dus zo iets in een bedrijf te vinden, en ga niet zelf opzoek naar de gouden combinatie, want geloof me die vindt je niet in één keer.

Kom anders een keer bij ons luisteren om je te orienteren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"