Shootout/uitverkoop van Consonance CD-spelers bij Peerless Monster

Started by Peerless Monster, October 26, 2005, 00:52:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Aangezien Audiofiel zijn internet nog niet werkt en Fikszo en Boubou waarschijnlijk al lang op bed liggen, begin ik maar vast met mijn eigen threadje hier om bezoekjes te omschrijven.
Wat een avond. Vermoeiend na een hele lange dag werken en moeilijk om de aandacht er bij te houden. Vooral nu nog om dit te schrijven ;), maar dan heb ik alvast ruimte op de server gereserveerd voor mijn topic...

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van mijn gasten.

to be continued...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

Ik lag inderdaad net op bed toen je het bovenstaande stukje schreef  ;)
Ik heb ternouwernood de laatste bus naar huiswaards kunnen halen  :o

Ik zal vanavond zien dat ik een verslagje in elkaar flans  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

#3
Ik hoorde net dat de Nord-Ost binnen gekomen is...
Dadelijk eens goed inspelen ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fikszo

Ook ik ben weer veilig thuisgekomen van een avondje inspannend op de bank zitten en muziek luisteren. (bijna een contradictie...)
Door de late thuiskomst, geen parkeerplek kunnen vinden ( Den haag, rotstad), dus een mooie plek op het trottoir gevonden, wat me vanochtend een geel briefje onder m'n ruitenwisser opleverde a € 45,-.

Dus goed begin van de dag. ;(

Wegens avondstudie ben ik vanavond ook pas na 23.00 thuis, maar zal trachten morgen het stukje in m'n hoofd uit te werken in een leesbaar formaat....

Kort gezegd; leuke avond, prachtige set, jaloerse ik ;)
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

bmateijsen

Rens.. ik klik niet graag op iets waarbij ik steeds die Gratis pagina krijg...

Peerless Monster

QuoteRens.. ik klik niet graag op iets waarbij ik steeds die Gratis pagina krijg...

Ik zal hem verwijderen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#7
QuoteVoeg citaat toe
Ook ik ben weer veilig thuisgekomen van een avondje inspannend op de bank zitten en muziek luisteren. (bijna een contradictie...)
Door de late thuiskomst, geen parkeerplek kunnen vinden ( Den haag, rotstad), dus een mooie plek op het trottoir gevonden, wat me vanochtend een geel briefje onder m'n ruitenwisser opleverde a € 45,-.

Dus goed begin van de dag. ;(

Wegens avondstudie ben ik vanavond ook pas na 23.00 thuis, maar zal trachten morgen het stukje in m'n hoofd uit te werken in een leesbaar formaat....

Kort gezegd; leuke avond, prachtige set, jaloerse ik

Jeee. Das klote zeg... 45 euro aan de broek...
IK weet nog dat ik Groningen verkeerd stond en dat ze me mijn auto weggesleepd hebben: 226 euro...

Troost je ik heb er net eentje binnen van 30 euro... Dus je bent leading ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fikszo

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2005, 20:47:36
Jeee. Das klote zeg... 45 euro aan de broek...


Ach, het al de 5e dit jaar in m'n straat. De gemeente is al anderhalf jaar bezig in deze wijk betaald parkeren in te voeren om zo de overlast te verminderen....... nog geen enkele betaalpaal gezien..

Goed, zal ik de aftrap geven voor de avond?

Allereerst kwam ik als laatste binnen, aangezien ik werk tot 18 uur en eerst nog ff een hapje moest eten thuis. Gelukkig was het echte werk nog niet begonnen. Wel stond de Classe en de Para's van Audiofiel al enige tijd op te warmen..

Jammer is altijd dat zo'n avond voorbij vliegt, zeker omdat eerst het nodige kennismaken en bijpraten plaatsvind alvorens echt een paar schijven op te zetten. Daarnaast moest ik ook nog eens laten onderbreken door de ANWB, die de niet meer functionerende electrische spiegels van mijn auto weer aan de praat moest krijgen..

Desondanks met een aantal bijzonder mooie platen, waaronder op 't laatst een prachtige referentie SACD van Audiofiel, die de Ushers lieten brullen in 't laag, zodat "volgens zeggen" toiletbezoekers van d epot af dreunden...

Titels zijn me ontschoten, maar de eerste plaat die opgezet werd, gaf een prachtig naturel klinkende stem, gecombineerd met gitaarwerk waarvan alle details waarneembaar zijn.
Na de kabels verwisseld te hebben, zodat zowel de Classe als de Para op dezelfde wijze bekabeld waren, vielen er toch duidelijke verschillen op.
Het gitaarwerk kwam er met de Para net ietsje 'lekkerder' uit, zoals BouBou later aangaf wellicht door net wat meer basweergave. Op de Consonance kwam het geluidsbeeld een heel eind mee, maar het beeld werd iets vlakker leek het, een beetje afgeknepen. Hier viel toch wel het prijs/kwaliteits verschil op tussen een speler van 1.800 en eentje van 4.500...

Waarmee de Classe in mijn oren wel de para overtrof was het album van katie Melua. Weinig laag, maar het hoog van haar stem was prachtig, en kwam mijn inziens net wat vloeiender, iets minder analytisch uit de Ushers dan met de Para.  (stand 1-1)

De SACD werkte niet op de Classe, dus is alleen afgeluisterd met de Para, iets wat echt als een in je oor pissend engeltje overkwam... hele mooie opname.

Voor deze avond was mijn referentie nog m'n eigen Consonance combi & een Spectral combi van een kennis van me. Twee volkomen verschillende werelden, de warmte van de buis tov. het analytische 'what u hear is what u get' van de Spectral.

Wat ik gister heb gehoord heeft voor mij een nieuwe referentie gezet, ik ben zeer enthousiast over de Ushers ( en had Eels op een geschikter tijdstip van de dag best wat harder nog willen horen), en beide CDP's konden me enorm bekoren. Puur op uiterlijk zou mijn voorkeur naar de Classe uitgaan; was het 'n vrouw, dan had ze Pamela geheten .......

In terminologie zijn de andere aanwezigen een stuk beter, dus dat laat ik graag aan hun over, maar mijn ervaring was dat ik bijzonder goed zou kunnen leven met de set zoals Rens die daar had staan, en dus benieuwd ben wanneer het weer gaat kriebelen bij hem, en hij zijn Classe te koopzet voor weinig ;)

Ben erg benieuwd naar de foto's !




MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Peerless Monster

Ik zag net met de aansluiting van de Nord-Ost dat Audiofiel de CD's vergeten is mee te nemen.
Je bent ze niet kwijt hoor, ze zijn alleen bij mij.
Kom je ze halen (kan je gelijk Nord-Ost beluisteren) of kom ik ze brengen?
Wel eerst een 1 op 1 copietje maken. Kunnen we gelijk horen of er verschillen in zitten ;).

DE CD's zijn gekidnapped totdat Audiofiel zijn review van de shootout heeft geschreven. ;D ;D ;D (een beetje maniupleren mag ;) ).
Ben errug benieuwd naar de foto's. Van mijn set zijn namelijk nog nooit echt mooie foto's gemaakt (ben geen kei erin)...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Jij ook zo benieuwd naar de foto's Stephan? We zullen moeten wachten totdat Arjen zijn internet het weer doet denk ik.
Ik heb zijn CD's hier liggen (waaronder de beroemde Tuck & Patti) en dat betekent dus je reinste chantage ;D.

Erg cool geschreven Stephan! Mag wel met enige trots gezegd worden denk ik, dat het geluid nu helemaal open is. ECht heel ruimtelijk en veeeeeeeel meer detail met de Nord-Ost. Echt een enorme goede kabel. Bijna warm te noemen... Maar helder. Zeker weer komen luisteren, want het is een hele verbetering!

Enne op hear.nl staat nu een Classé voor 2350 euro... Net 1 keer gespeeld...
Een no-brainer als ik het geld zou hebben... Maar ach wat moet ik met 2...
IK heb er flink wat meer voor moeten betalen in ieder geval...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fikszo

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2005, 22:31:52

Enne op hear.nl staat nu een Classé voor 2350 euro... Net 1 keer gespeeld...
Een no-brainer als ik het geld zou hebben... Maar ach wat moet ik met 2...
IK heb er flink wat meer voor moeten betalen in ieder geval...

Wow, waarom is mijn buizenbak nog niet verkocht?? En waarom komen zulke acties niet rond eind december???
Echt voor dit geld geen twijfel mogelijk.....(flip,flip)
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Chris80

Quote from: fikszo on October 26, 2005, 22:23:44

( en had Eels op een geschikter tijdstip van de dag best wat harder nog willen horen),


Welke cd van Eels als ik vragen mag ?
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Audiofiel

Mijn ADSL ligt er nog steeds uit. Klote KPN. Klote XS4ALL. Simpelweg bij dezelfde provider een ander abonnement genomen met een telco-telco wijziging (bbned naar kpn) en dat zou met een paar uur klaar zijn. De lijn was dinsdagochtend al OK, maar KPN 'vergat' hem af te melden. Vanochtend 'zag' XS4ALL het bericht van KPN, maar bij hun ging weer wat verkeerd. Nu al bijna twee dagen zonder ADSL en dat is heel vervelend. Ik heb tijdelijk een softwarematige router gebouwd over isdn met inbellen van een oude PowerMac om even mail op te halen (en even hier te kijken).

Quote from: Peerless Monster on October 26, 2005, 22:31:52
Ik heb zijn CD's hier liggen (waaronder de beroemde Tuck & Patti) en dat betekent dus je reinste chantage ;D.

Ben je er een beetje voorzichtig mee, Rens? Dus niet zoals gisteren los ergens neerleggen of met je trui schoonmaken alsjeblieft...  :-\ Ik ben erg netjes met mijn schijfjes.
Ik mis mijn stapelje CD's wel heel erg, dus zo snel mogelijk moeten we even wat regelen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Als ik morgen weer 'breedbandig' ben èn even tijd heb, werk ik mijn verhaal ook even uit. Nu alvast 1 foto, de rest volgt later, net als mijn verslag.

Ik vond het weer een reuze gezellige sessie en ik het heeft zeker aan mijn verwachtingen voldaan. Ik was tevoren erg benieuwd in hoeverre de gemodificeerde Parasound-set het zou houden tegen een high end fabrieksspeler. Ik wil wel vast verklappen dat ik niet ontevreden naar huis ben gegaan (op die CD's na dan ;) ).

Maar je hebt inmiddels een hele mooie set opgebouwd Rens. Het is lekker in balans en een hoop meer rust dan de vorige keer dat ik bij je was. Véél meer 'analoog'. Ik denk dat je - op de kabels na - voorlopig gewoon klaar bent.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Idd, supermooi. Dat moet goed hebben geklonken. en klinken natuurlijk.

B.J.

Ziet er heftig uit. Wel erg ver naar binnen gedraaid maar dat zie ik volgens mij steeds meer?

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

fikszo

Quote from: Chris80 on October 26, 2005, 23:37:43
Welke cd van Eels als ik vragen mag ?

CD Daisies of the Galaxy
nr.1 heeft een hele mooie bas, die ik thuis niet zo hoor als hier.....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Peerless Monster

#20
QuoteCD Daisies of the Galaxy
nr.1 heeft een hele mooie bas, die ik thuis niet zo hoor als hier.....

Het is echt heel jammer dat jullie een dag te vroeg zijn gekomen...
Die NordOst doet het geweldig in mijn set en dat zelfs nog zonder ingespeeld te zijn!!!

QuoteStaat die rechter nu meer naar voor dan de linkse?
Yep. Ik heb de linkse gister ook een aantal cm naar binnen gezet. Dus ze staan nu gelijk...
Het is beetje kl*** experimenteren met speakers van meer dan 50 kg... ;).

QuoteIk vond het weer een reuze gezellige sessie en ik het heeft zeker aan mijn verwachtingen voldaan. Ik was tevoren erg benieuwd in hoeverre de gemodificeerde Parasound-set het zou houden tegen een high end fabrieksspeler. Ik wil wel vast verklappen dat ik niet ontevreden naar huis ben gegaan (op die CD's na dan  ).

De Parasound kwam goed uit de verf. De afbakening was wat beter, maar nu met de NordOst en door het feit dat ie weer een dag meer is ingespeeld is die afbakning onmiskenbaar beter. Echt veel beter.

QuoteMaar je hebt inmiddels een hele mooie set opgebouwd Rens. Het is lekker in balans en een hoop meer rust dan de vorige keer dat ik bij je was. Véél meer 'analoog'. Ik denk dat je - op de kabels na - voorlopig gewoon klaar bent.

Mucho thnx! Die balans is echt heel errug goed vind ik ook. Maar sinds de NordOst is de ruimte veeeeeeeeeeeeeel breder geworden lijkt het. En de diepte werking (ook upfront) is fanatstisch. Een overmixte (teveel hoog en laag) CD van madonna klinkt echt verfijnd in balans. Echt Wow...

Die rust kwam vooral door de CD-speler. De Atoll was errug analytisch en daarmee werd het onrustig.
De KEFs waren ook scherp van geluid in vergelijking met de Ushers. Echt te fel in het hoog.
Het is nog geen perfecte opstelling (de speakers moeten misschien verplaatst worden in de ruimte), maar de set is echt goed op elkaar afgestemd...

Overigens heb ik gisteravond laat een mail gehad van de koper van de Droplet dat ie No Disc geeft elke keer als hij een CD erin legt...
Hoop niet voor hem dat ie in reparatie moet.

QuoteBen je er een beetje voorzichtig mee, Rens? Dus niet zoals gisteren los ergens neerleggen of met je trui schoonmaken alsjeblieft...   Ik ben erg netjes met mijn schijfjes.
Ik mis mijn stapelje CD's wel heel erg, dus zo snel mogelijk moeten we even wat regelen.

Uiteraard! Het zijn niet mijn spulletjes.
Ik had geen trui waarmee ik ze zou schoonmaken ;D...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Movievault

Effe op spuwen en dan met een schuursponsje afwrijven.
Zo gaan alle oneffeheden ervanaf ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Peerless Monster

#22
QuoteEffe op spuwen en dan met een schuursponsje afwrijven.
Zo gaan alle oneffeheden ervanaf

Thnx! Ga ik gelijk proberen op Tuck & Patti ;D ;D ;D

Nu je dat zo zegt, even serieue mode, ik heb wel eens 'zwarte' volkswagen passat wit gekregen door hem te poetsen met jif en een schuursponsje. Een oom van mij ging zijn auto inruilen en die zou dus eerst gepoetst moeten worden...
Ben er 2 dagen mee bezig geweest. Het putje was volledig gevuld met witte lak en jif, maar de auto was wel weer schoon! En hij heeft er nog veel meer voor terugkregen als hij dacht dat hij zou terugkrijgen bij de inruil.  ;D
Aan mij was hij 60 gulden lichter (destijds vrij veel geld voor een 11 jarige jongen) en zelf een paar 1000 gulden rijker...
Daarna nog rijkelijk beloond met uiteten ed ;). leuk verhaal en dus géén broodje aap.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Movievault

Heb ik ook al gezegd dat het dan ook analoger klinkt.
Krijg je het LP effect.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Peerless Monster

QuoteHeb ik ook al gezegd dat het dan ook analoger klinkt.
Krijg je het LP effect.

Ook met die groeven enzo? Vet.
Ik kan hem ook eens op de clearaudio leggen.
Ik heb hier nog geen enkel topic gezien waarbij iemand zoiets gedaan heeft en iemand moet toch de eerste zijn ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler