De wondere wereld van....

Started by searcher, September 17, 2002, 15:02:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Ik ben mijn installatie nog steeds aan het inspelen.
Maar vandaag na enkele weken was mijn verbazing groot.

Mijn installatie was nog niet opgewarmd en besloot eens een track te beluisteren.
Wat een detaillering,ruimtelijkheid maar vooral een scala duidelijk hoorbare instrumenten.
Zelfs op de achtergrond speelde enkele instrumenten hun eigen melodie.

Lag het aan mij waarbij ik aan de psycho akoestiek denk.
Nee ik had geen gelukzalig gevoel door een of andere situatie ik was eerder moe als opgewekt.

Het leek wel of alle neuzen goed stonden,en ik vraag me af hoe deze verschillen toch mogelijk zijn.
Er zijn duidelijke verschillen per dag,ik hoop maar dat dit een blijvertje is. ;)
Misschien zijn de grijze celletjes ingespeeld.

                                                                    m.v.g Searcher





jaco

Heb je ook nieuwe kabels ? Die willen nog wel eens inspeeltijd nodig hebben. Zelfs eindversterkers schijnen ingespeeld te moeten worden.
Maar het is wel fijn toch dat het steeds beter gaat klinken, of niet soms.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

searcher

Fijn is het zeker Jaco. ;)

Ja al mijn luidspeaker kabels zijn nieuw en bijna al mijn interlinks evenals de receiver en eindbakken en de speakers.
Maar ik ben nu toch zo'n 5 weken verder.

                                                                              m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Eichmann kan inderdaad na een wat langere tijd ineens een boost krijgen.
Vaak is de inspeelduur zo rond de 90 uur, daarna blijft de kabel behoorlijk stabiel om na een paar honderd uur een laatste verandering te krijgen, Garmt heeft daar ook al een keer melding van gemaakt, en het was mezelf ook al opgevallen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#4
Klopt. Over het algemeen merk ik geen verandering meer na zo'n 300 uur. MIT kabels moeten vaak nog langer inspelen. 3 maanden is geen uitzondering. In die tijd ga je van hemel naar hel, om uiteindelijk in de hemel te eindigen... :)

Bovendien merk ik dat high-end installaties de ene dag wel beter lijken te klinken dan de andere dag en ook de tijd van de dag maakt uit. Dit heeft vooral met het lichtnet te maken denk ik.

J.A.F._Doorhof

Tijdstippen per dag kan ook aan je eigen gestel liggen.

Als ik echt goed moet luisteren dan prefereer ik de middag zo tussen 14:00-16:00 in de avond ben je vaak te moe en in de ochtend werkt alles nog niet 100%, rond de middag ben ik op mijn scherpst.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pawarana

luchtdruk ,weers verranderingen,lichtnet vervuiling na 17:00 zijn de meeste bedrijven gesloten, klinkt vaak beter en vaak hoe je voelt