Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

HTR

Quote from: daxie on September 28, 2006, 14:35:31
Heb je dan geen probs met de aspect ratio? Aangezien het geen vierkante pixels zijn? Hoe los je dat op? Aangezien windows denkt dat je een 4/3 verhouding hebt...

Ik heb dat pc gedoe bij een plasma nooit uitgeprobeerd, vandaar de vraag

ik kan software matig het aan laten passen door wmp (de 16x9 stand)

HTR

wow hoe gevoelig zijn die krengen:S ik heb net een beeld 1 min stil laten staan, en op zwart beeld zag ik t terug:S iemand tips?


HTR

dankje ! en tot de 22ste heh mag je t een keer int echt aanschouwen!
ben ook benieuwd naar je cdspeler

JCL

Quote from: hometheatrerulezz on September 28, 2006, 21:21:45
wow hoe gevoelig zijn die krengen:S ik heb net een beeld 1 min stil laten staan, en op zwart beeld zag ik t terug:S iemand tips?

Tja, dat is nou Plasma. Bij LCD heb je de slechte zwartwaardes en bij Plasma heb je het inbrand probleem. Blijft genant maarja, dat kun je van de LCD's ook wel zeggen...

HTR

ja oke emaargoe dik heb nu net 3 uur op de teller staan, word vast wel minder na 100-200 uur...


hij is overiges al weer egaal (net gekeken) ik draai nu met 16x9 films zonder ondertiteling...
dan lijkt me dat geen issue meer

instellingen lijken me laag genoeg, nu:
contrast 15%
helderheid 18%
scherpte 50% dus lijkt me zo wel goed?

Allure

Quote from: hometheatrerulezz on September 28, 2006, 23:17:25
ja oke emaargoe dik heb nu net 3 uur op de teller staan, word vast wel minder na 100-200 uur...


hij is overiges al weer egaal (net gekeken) ik draai nu met 16x9 films zonder ondertiteling...
dan lijkt me dat geen issue meer

instellingen lijken me laag genoeg, nu:
contrast 15%
helderheid 18%
scherpte 50% dus lijkt me zo wel goed?

Probeer het eens met de scherpte op nul (ik weet niet of je het bij de Pana voor elke input afzonderlijk in moet stellen).

Kan zijn dat je met scherpte op nul wazige ondertitels krijgt, als dat niet zo is dan is nul / zo laag mogelijk meestal de juiste stand. Verder digitale opties zoveel mogelijk uit of op de laagste stand.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Raphie

2 tips:

kijk niet te lang naar dezelfde logo's
en kijk ZONDER zwarte balken (deze branden namelijk ook makkelijk in)
JBL PRX Power!

JCL

Quote from: Raphie on September 29, 2006, 13:04:16
2 tips:

kijk niet te lang naar dezelfde logo's
en kijk ZONDER zwarte balken (deze branden namelijk ook makkelijk in)

Dat is wel lastig als je naar een 1:2.35 film kijkt via PC of DVD ;) En als je dus naar de Forumle 1 wilt kijken van het weekend (noem maar iets) moet je maar om het half uur even zappen omdat je anders nog steeds naar "SBS" zit te kijken na de race? Moet zeggen dat ik dat toch wel genante dingen vind, zeker voor de echte dure panna schermen (5000EX, 507 etc) daar heb je toch zeker niet zoveel geld voor uitgegeven. Ben je na een tijdje (200 uur) deze problemen echt kwijt of wordt het alleen (fors) minder?

Raphie

je bent na het inspelen dit probleem kwijt.
Ik snap ook niet waarom fabrikanten plasma's niet ingespeeld op de markt zetten.
En het is niet zo zeer een kwestie van zappen, maar meer van branden/antibranden

tot wear (naijlen) kan je met een ander beeld dit nog wegwissen.
Bij inbranden zal je dezelfde tijd met tegengesteld contrast moeten draaien om het effect weer weg te rkijgen.
JBL PRX Power!

wil

Gefeliciteerd! Mooi scherm ;)
Pas ook bij een Panasonic de eerste 100-200 uur op met inbranden. Contrast terugschroeven tot 30-40% en helderheid ook een end terug. Daar komt bij dat computerbeelden maar ook games natuurlijk zeer statische beelden zijn. Deze zijn het gevaarlijkst voor inbranden. Overigens trekt het na-ijl effect ook bij een Panasonic weer weg, als je maar oppast met SBS6, Talpa en andere nare logo's en Windows-schermafbeeldingen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Heb je trouwens die tegel onder je linkerspeaker door puur geluid stuk getrild?  :o :o

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JCL

Quote from: wil on September 29, 2006, 13:48:05
Gefeliciteerd! Mooi scherm ;)
Pas ook bij een Panasonic de eerste 100-200 uur op met inbranden. Contrast terugschroeven tot 30-40% en helderheid ook een end terug. Daar komt bij dat computerbeelden maar ook games natuurlijk zeer statische beelden zijn. Deze zijn het gevaarlijkst voor inbranden. Overigens trekt het na-ijl effect ook bij een Panasonic weer weg, als je maar oppast met SBS6, Talpa en andere nare logo's en Windows-schermafbeeldingen.

wil

Moet je dat na 200 uur nog steeds doen dan? Dat zou dan tegenstelling zijn tot wat Raphie hier boven noemt ;)

Raphie

hij wordt minder gevoelig voor inbranden (dus geen risico met 1 of 2 uurtjes), maar als je je TV een nachtje op je Xbox laat staan dan kan je hem zelfs met 10.000u op de teller nog weggooien! voorzichtigheid blijft dus geboden!
JBL PRX Power!

JCL

Moet toch zeggen dat dit een ronduit genant nadeel van plasma blijf vinden. Als je 8k betaald voor een TV (in het extreme geval) dan zou ik me iig flink genaaid voelen met een dergelijk minpunt. Je weet natuurlijk waar je aan begint. Voor dat geld koop je dan ook een top LCD, dan maar wat slechtere zwartwaardes maar als je (zoals ik) je TV de helft of meer van de tijd via de computer aanstuurt en bijna altijd wel zwarte balken hebt, wordt je hier echt niet vrolijk van :-X

Raphie

zoals met alles:
bezint eer ge beignt ;D

stuurt jou videokaart geen 1920 * 1080 @ 60hz uit dan?
JBL PRX Power!

JCL

Ja volgens mij wel maar ik stuur het scherm gewoon natief aan op 1360X768 en dan kun je het beeld gewoon kloonen van je desktop. Ik gebruik geen apprte PC, heb er maar eentje hier staan die ook de TV aanstuurt.

Dracoplasm

Mooie TV. Is het niks om anders binnenkort eens een 'studenten' meeting te houden, gewoon in een rolatie model ofzo.
En mocht je nog HD materiaal willen moet je maar ff een externe hardeschijf (of een interne) mee nemen. Ik heb volgende week zowiezo tijd.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Raphie

JBL PRX Power!

Dracoplasm

Quote from: Raphie on September 29, 2006, 19:50:55
Studenten hebben ALTIJD tijd ;D behalve als ze moeten bieren ;D

Tja, het is maar hoe je het bekijkt, genoeg verplichtingen buiten het bier drinken en HT-Stereo gebeuren hoor  :-*
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

HTR

Quote from: wil on September 29, 2006, 13:49:10
Heb je trouwens die tegel onder je linkerspeaker door puur geluid stuk getrild?  :o :o

wil

hahaha ja komt door the haunting ;)

overiges bedankt voor de info over t inbranden, ik zet de films of ze nou 2.35x1 of 16x9 zijn gewoon fullscreen... is ff doorbijten maar t paneel is me heel wat belangrijker! ik heb alles nu bijna helemaal terug dus moet wel goed komen, kijk allene dvd en zonder ondertitels

HTR

@ drakoplasm iis goed! ik wil wel wat hd materiaal, t nadeel: ik heb geen pc waar ik t normaal op af kan spelen:P
en men pa's pc jatten steeds begint ook op te vallen:P (hij heeft nu nieuw wachtwoord, gen wachtwoord maar zown vingerafdruk ding, dus kan t nu helemaal schudden:P

kom maar een keer langs filmpje kijken!
en verder plan ik ook nog wel wat voor graafke, en de adnere die willen komen (naar t hoge noorden :P)

ja zoals t nu is ben ik zeer tevreden. zo is men ht klaar:) tot er hd dvd of brd doorbreekt
dan word daar nog ee nspeler van gekocht en verder denk i kdat ik dr ff pauze op zet, projectie en zo, en surround kost gelijk zo veel meer, want dan wil ik t wel in de zelfde kwaliteits klasse houden, en dat is voor zown studentje als ik behoorlijk veel geld;)

HTR

nog ff 2 fotos...


HTR


graafke