Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

HTR

euh weetikniet  ::)
wat had je zoal in gedachten, mijn bed? ik moet dna wel plaats maken, want is niet zoheelveel plek meer in mijn kamer:P duss om dr ook nog 6 matrassen neer te leggen voor ze is ook zown gedoe ;D

Allure

Als je toch bezig bent is het inderdaad wel een leuk idee om meteen de kamer onderhanden te nemen - een mooi kleurtje op de muur kan al wonderen doen. Een hoge WAF zal je inwijdingsavondje met je vriendinnen zéér ten goede komen... ;-)
Vrouwen weten zulke dingen in een man te waarderen!

Denk er wel aan dat bij een kleur op je muur wellicht je gordijnen niet meer lijken dus misschien moeten die ook vervangen worden... De kunst is dat je kamer een zekere 'eenheid' uitstraalt, dus niet dat er allerlei spullen in staan die in de loop der tijd bij elkaar verzameld zijn maar totaal niet bij elkaar passen. Daar wordt het alleen maar onrustig van.

Die voorzetmuur lijkt me ook een goed idee. Verlichting achter je scherm is wat bij betreft een 'must', hoeft niet eens AmbiLight te zijn maar gewoon standaard verlichting kijkt al prettiger zonder dat het weerspiegelt in je scherm. Bovendien kun je de kabels mooi uit het zicht halen. Ik zelf zal t.z.t ook een 50" plasmascherm kopen (waarschijnlijk de PV600) en ik laat denk ik maar een A/V-meubel op maat maken. Waarschijnlijk een soort Oppli met een beugel of houten wand waar de plasma aan hangt en wielen eronder. Dan kun je er makkelijk achter bij indien nodig en de bekabeling en achtergrondverlichting zit uit het directe zicht.
De kunst is dan om het juiste hout, design en kleur te combineren maar daar kom ik wel uit.

Hoe vond je het trouwens lijken toen je de afmetingen afbakende met die A4-tjes? Groter dan je je had voorgesteld? :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

HTR

euh JAHHH  :o als je zo zegt: 127 cm dan ist niet zo heel veel maar als je ziet hoegroot zown tv uitkomt op men muur.... echt WOW
zoals i knu ook zie: er moet echt wat aan gedaan worden, de kleur idd en ook dat voorzet muurtje zorgt voor een aangenaam contrast door t licht, en door het "grote vlak" van de muur te doorbreken..
maagoed, iemand ervaring met deze plasma verdeR? ik heb op internet verder wel positieve revieuws.... maargoed... stap 1 : tv binnenhalen.. stap 2: voorzetmuurtje zo snel mogelijk maken en stap 3: genieten van een rustgevende kamer met mooie set met supermooie nieuwe tv met de dames  >:D ;D

Allure

Zo'n scherm lijkt thuis altijd ineens veel groter dan in de winkel... vooral de hoogte van zo'n scherm wordt vaak onderschat, hij is bijna 90cm hoog nietwaar? Plaats het scherm dus niet te hoog, krijg je alleen maar een stijve nek van. Gewoon op ooghoogte monteren, al is het wel aan te raden de centerspeaker ongeveer op één lijn met de tweeters van je frontspeakers te hebben.

Ik zou het het nu gewoon helemaal perfect in orde maken, daar heb jezelf het meeste plezier van en je maakt ook helemaal de blits bij de dames, die dat dan - vrouwen als ze zijn - aan iedereen doorroddelenvertellen waarna jij weer een upgrade in je vriendinnenbestand krijgt enz... :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

HTR

nou ik heb nu nog stereo geluid, en dat zal ook nog wel even blijven.. i kheb besloten dat ik t midden van t scherm zelf, op gelijke hoogte wil met de tweeters in mijn MA's.. de plaatsing is goed en een center s bijna niet nodig... en de hoogte... idd 90 cm..

HTR

en ja idd t laten groeien van aantal vriendinnen is nooit verkeerd   ::)
zo van: "stefan! mogen wij vanavond film bij jou kijken? we zijn maar met zen 3en dit keer... we nemen zelf wel een dvd mee vna de videotheek, zeg maar welke! "

oeh klinkt goed  ::) ;D

spotmatic

Een echte playboy... ;D Als je maar zo slim bent om een echte vrouwenfilm (althans een feel-good movie) te kiezen. Zoiets als "Love Actually" of "Hitch".
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

HTR

haha ik ben niet zown playboy als ik nu lijk hoor maar beetje vrouwlijke aandacht vind ik nooit erg... ik had idd al zoiets als hitch in gedachten... iemand hitch in 720p?
dan kan ik gelijk zien hoemooi t scherm kan zijn  ;D

HTR

okee ff plaatje van wat ik vanplan ben...
1 hieraan word de plasma bevestigt
2 plankje voor versterker en een lager voor de dvdspeler
3 tl of led verlichting
4 de rst van het frame
5 de plasma
6 de versterker op plankje

iemand suggiesties? krietiek op de bouw oid?

HTR

jawel hoor maar niet met zown achterwerk:P dan is dr geen plaats voor de rest van de dames ;D

Audiotwin

Quote from: hometheatrerulezz on June 28, 2006, 12:57:53
jawel hoor maar niet met zown achterwerk:P dan is dr geen plaats voor de rest van de dames ;D

Erg he ;D Ik zal hem zo verwijderen ;)


Ar
Tevredenheid!!!

HTR

#136
okee gelukkig;) dan ben je welkom!
ik heb overigens ook nog verder zitten kloten met paint en heb er een soort va n3d tekening uit gehaalt..
hmm nu ben ik tzat:P ik maak wel een tekening gewoon op papier waar ik een fototje van maak!

g-j-t

Quote from: hometheatrerulezz on June 28, 2006, 12:57:15
okee ff plaatje van wat ik vanplan ben...
1 hieraan word de plasma bevestigt
2 plankje voor versterker en een lager voor de dvdspeler
3 tl of led verlichting
4 de rst van het frame
5 de plasma
6 de versterker op plankje

iemand suggiesties? krietiek op de bouw oid?

1, breder doortrekken die balkjes (gehele breedte wand) en goed monteren (in elkaar laten vallen)
3, ik zou een dimbare oplossing kiezen...
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

HTR

#138
goed idee wat betreft optie 1 en 3 dacht ik ook al aan
iets wat dimbaar is.... maar verder ist wel ok?
en dat in elkaar laten vallen was zoizo al de bedoeling... (moet wel een tv houden van 45 kg)

HTR

AAAAH GIL!
net een mail gehad van de winkel dat er 2 weken vertraging is met de levering! :'( :'(

Thundax

#140
Quote from: hometheatrerulezz on June 29, 2006, 10:20:34
AAAAH GIL!
net een mail gehad van de winkel dat er 2 weken vertraging is met de levering! :'( :'(

*Zakdoekje en kalmeringsmiddelen aanreik*

Life sucks sometimes.. Nouja, in ieder geval weer iets om naar uit te kijken :)  Sterkte!

HTR

ja dat wel, maargoed dan kijk ik liever uit naar een nieuw kabeltje als dit:P want hier kan ik ondertussen van genieten... nu zit ik te kijken naar die a4tjes:P dat is ook niks aan:P

Allure

Elk nadeel hep zijn voordeel: nu kun je misschien alvast vantevoren je kamer onderhanden nemen? Dan is de plasma straks de piek op de kerstboom om het maar even zo te schrijven.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

HTR

hmm moet ik eerst voor sparen:( want ik ben door men geld heen, stomme plasma ;D )
duss dat komt de volgende maand ofzo, eerst maar ff op de voet films kijken, die voet doet t ook wel... ik meot ook nog een andere dvdspeler hebben (hdmi/component), onderdelen voor muurtje, verlichting, kabels, duur grapje... bijmekaar toch wel weer 200 euro... (denkend aan een dvdspeler van 100 euro)
muurtje euro of 60, verf 30 etc etc etc , als ik dit zo bekijk, moet ik meer werken ;D
maargoed t idee van het muurtje is goedgekeurt door men mede-forummers?
(erg belangrijk voor me ::) )

Atmoz


Misschien heb je hier wat aan. Iemand op een ander forum vroeg me om wat foto's van de opbouw van die wand:








Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTR

#145
okee dankje, is dat sterk genoeg voor zown tv? ik weet niet wat die van jou weegt, mar die va nmij weegt 45 kg en wil niet dat ie op de grond flikkert ::)

edit: wat vinden jullie van dit id als dvd kastje? (komt dna aan beide kanten)

Thundax

Erg leuk en creatief idee voor het stofvrij opbergen van je dvd's :)
Doe het samen met Gamma... Of Karwei... Of Praxis... :)

HTR

haha ff bellen dat ze t komen brengen t materiaal en inmekaar zetten"? :P
of wat bedoelde je met gamma praxis of karwei ?
dit idee leek mij ook wel wat, gewoon dichtklappen en tadaa: alle dvd's weg. maar toch binne nhandbereik.

Thundax

Quote from: hometheatrerulezz on June 30, 2006, 11:41:03
haha ff bellen dat ze t komen brengen t materiaal en inmekaar zetten"? :P
of wat bedoelde je met gamma praxis of karwei ?

Oh, gewoon een geintjuh volgens de slogan van Gamma.. "Doe het samen met..." ;)
Het is toch flink zaag, timmer, schroef en verf werk voor zo'n bouwwerk.
Maar wel leuk. Misschien dat ik zelf ook maar eens iets in elkaar ga timmeren. *denk*


HTR

ik heb hier wat kleine dingetjes neergezet, ik wil opzich je wel de hele bouwtekening voorzover ik t nu heb toemailen... voeg mij maar ff toe op msn.. (e-mail staat in mijn profiel)
en wat betreft dat klussen, geen probleem hou we lvan beetje werk  :) dan heb je aan het einde alleen maar meer het gevoel: wow mooi heb ik dat gedaan  ;D