Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

jasjenl

Ik ben zeer benieuwd wat je van de Marantz vindt t.o.v. de Onkyo, mede naar aanleiding van de bevindingen van Darkman in dit topic, aangezien er voor de 9600 geen opvolger is gekomen en de 8002 toch net wat moderner is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

HTip

Quote from: HTip on April 19, 2008, 07:30:01
Ben benieuwd naar je resultaten. Er loopt al een vergelijking tussen een "oude" Marantz SR9600 en een Onkyo TX-NR905 (zie hier). En als je het topic leest kunnen we best een vergelijking gebruiken tussen een nieuwe Marantz SR8002 en een Onkyo TX-NR805 ;)
Quote from: jasjenl on April 19, 2008, 21:31:13
Ik ben zeer benieuwd wat je van de Marantz vindt t.o.v. de Onkyo, mede naar aanleiding van de bevindingen van Darkman in dit topic, aangezien er voor de 9600 geen opvolger is gekomen en de 8002 toch net wat moderner is.

Als meerdere forummers naar hetzelfde topic gaan verwijzen, dan kun je bijna niet anders dan een review plaatsen :P ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTR

ja klopt, ga ik dan ook maar mee bezig, ik ga wel ff afkijken bij hun kwa opbouw van de review, wat voor stappen te benoemen en testen en zo.... maar ik zal mijn bevindingen allemaal plaatsen! zal ik wel even de tijd voor nemen, gewone review van beide versterkers zal later komen, maar ondertussen zal ik in dit topic wel up to date houden....

ik ben dus net terug van verjaardag en zit nu met de onkyo te " spelen" even wat basis instellingen gedaan en
de eerste indruk is : WOW vooral met film, muziek is voorzover ik nu heb kunnen horen nog niet goed ingesteld....

het laag valt mij nu al direct op, goede controle! (maargoed logisch ook wel aangezien ik 180 watt per kanaal MEER heb als met de marantz)

jasjenl

Ben erg benieuwd naar je review  ;D
Misschien ook wel leuk om niet alleen de geluidsaspecten in je review op te nemen maar ook dingen als bedieningsgemak e.d. Daar lees ik namelijk vaak wat weinig over in veel reviews van versterkers en in de dagelijkse praktijk heb je toch ook daar wel mee te maken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

HTR

bedieningsgemak is 1 van de belangrijke punten die ik juist wel aan bod wil brengen!


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTR

hmmm lastig! ik zit met een dilemma! ik krijg morgen of overmorgen die nieuwe kabels, en ik twijffel,
wegwerken in die kabelgoot zodat je ze niet meer ziet, of toch maar neer leggen, aangezien ze zo mooi zijn vind ik t bijna jammer om ze weg te werken! wat vinden jullie? (zie polletje! ;D)



edit: eh hoe wijzig ik de pol ook al weer????

HTip

Kabels kunnen erg mooi zijn, dus wegstoppen hoeft niet altijd ;D

Poll kun je wijzigen met "Bewerk de poll" rechts van de poll ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTR


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

hoezo de marantz? dat is niet om voormezelf te proberen hoor! ik ga ze gewoon uit proberen om ze te leren kennen en voor de lol ( zie die link


HTR

ik was beetje drukde laatste dagen, wegwerken van kabels in goten is nu af!
ga straks ff bezig met de review en morgen krijg ik eindelijk men nieuwe kabels binnen!

HTR


HTR


HTR

resultaat naast dat t mooier is,

meer detail in de hoge tonen
strakker laag

tiptop

Ziet er mooi uit. 8)

De set komt nog in de kast neem ik aan?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

niet zolang ik andere versterkers uitprobeer, die zet ik er voor t gemak voor.
eigen set komt uiteraard IN de kast te staan

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTR

dankje! en aangezien t ook kwa geluid beter word, ben ik dubbelop blij! hele mooie upgrade!

NattePrei

Ik wacht met smart op de review resultaten en in het bijzonder van de Denon, Onkyo en Marantz. Veel plezier met testen en genieten!

HTR

zoo aangezien dit men topic is toch maar hier plaatsen,
nieuwe aanwinst :

akg k701


HTR

Na ondertussen een hele lange tijd weer een kleine upgrade, ik heb een sanyo Z700 projector besteld ( full hd)
en een Beamax R-serie scherm van 244 cm breed. zoals je wel zal begrijpen zit ik vol ongeduld te wachten tot
de spulletjes bezorgt worden!

maar 1 voordeel. zo heb ik wel nog eventjes tijd om te kijken of ik misschien mijn opstelling maar weer moet wijzigen om alles een goed plaatsje te kunnen geven.

en voor de visueel ingestelden hier:




JeKa

Nice! Dat noem je een kleine upgrade.....?

HTR

achjah  ;D kijk ik vind co-op spellen op de ps3 leuk, en daarvoor is een groter scherm wel relaxed (ook voor films)
ik zat heel lang te twijffelen, grotere plasma of een projector. maar deze projector heeft mij overtuigt om toch voor
projectie te gaan( ik heb immers al een plasma). ik heb ook zitten denken aan de LX5090, maar in dit geval hebben we het over andere bedragen, en ik heb ook nog andere hobbies die geld lusten