Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

molle

Quote from: TearS on November  7, 2007, 21:34:25
Het is overigens wel mogelijk om de background te veranderen van de ps3.  ;)

Moet je dan gelinkt zijn aan het net of kan het zo.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: TearS on November  7, 2007, 22:04:53
Het kan volgens mij ook gewoon zo, als je bijvoorbeeld fotootjes hebt of iets dergelijks en die zet je op je ps3 kan je die als achtergrond selecteren.

Ah ok. Moet me maar eens gaan in verdiepen in men PS3. Heb er nog niet veel tijd voor gehad :P
Thx ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTR

een kleine pol. ben bijna 20 ( januari) en wil 1 van deze 3 dingen dan doen.
maar kan niet echt kiezen, wat vinden jullie? eerst audio? of eerst video gedeelte?
ik wil beiden, ik wil zoizo groter beeld, (wil ik al een hele tijd) en een andere versterker
voor de speakers, die ze beter aan kunnen sturen, speakers werken beter met hoger vermogen,
nu 60 watt, speaker wil 70-240 watt

HTR

goede motivatie! kan ik mij wel in vinden!, ik ben benieuwd wat de rest er van vind

molle

Ik ben ook eerst volledig voor het geluid gegaan. Ik vind nog steeds dat het geluid op de eerste plaats komt.
Maar dat zal wel ieder voor zich zijn ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Ik zou ook voor de versterker gaan.
Dan kan je ten volle genieten van de ML's  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Atmoz

#881
TV!

Goed beeld is (bijna) het belangrijkste in het leven

(voor mij dan he ;) ;D)

Dus ik zou voor die 50" FullHD plasma gaan.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

R

Geluid sowieso ;)

Of ie digitaal moet zijn, weet ik zo net nog niet ;)

Nelisje

Ik ben denk ik toch visueler ingesteld dus persoonlijk kies ik eerst voor het beeld en daarna het geluid. Heb je echter het idee dat je nu echt iets tekort komt dan kun je natuurlijk beter kiezen voor een andere versterker. Die keuze moet je toch echt zelf maken. Je moet gewoon voor jezelf de keuze maken wat bij jouw de zwakste schakel in het geheel is, of wat je nog zou mist in je ervaring (projector+scherm).

daxie

Eerst geluid. Evolutie's in beeld gaan momenteel zo snel dat het daar loont van te wachten. Geluid is veel stabieler en in mijn ogen dus een betere investering...

HTR

haha lol iedereen kiest wat anders,
dat probleem zit ik dus mee!
ik heb wel een paar leuke gezien, heb bijv een onkyo a1vl gehoord en ben e rwel van onder de indruk!
verder ziet ie er ook goed uit, en heeft een erg mooie opbouw:




garmtz

EERST luisteren t.o.v. je Marantz... ;)  Je weet immers nog niet zeker of de Marantz wel vermogen te kort komt. En ik zou persoonlijk dan ook de Lyngdorf SDAi 2175 in je zoektocht meenemen. Extreem veel waar voor je geld als je vermogen nodig hebt. Vraag Audioloog en molle maar... ;)

HTR

uiteraard luisteren... :) maargoed kijk dan wel even met die andere dingen....
wat ik als eerste ga doen

molle

Quote from: garmtz on November 14, 2007, 14:38:26
EERST luisteren t.o.v. je Marantz... ;)  Je weet immers nog niet zeker of de Marantz wel vermogen te kort komt. En ik zou persoonlijk dan ook de Lyngdorf SDAi 2175 in je zoektocht meenemen. Extreem veel waar voor je geld als je vermogen nodig hebt. Vraag Audioloog en molle maar... ;)

Kan ik alleen maar beamen. Ik zou blindelings voor de SDAI gaan ;)
Speelt vrijwel alles van die categorie de verdoemenis in >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

tiptop

Sorry Molle,
Je lijkt me een aardige kerel, maar die opmerkingen van "speelt andere volledig weg" etc... vind ik altijd erg overdreven klinken. Vind het sowieso geen opmerking om in de hifi te gebruiken. De verschillen kunnen soms wel groot zijn, maar deze uitspraak is altijd zo krachtig dat je dat alleen kan zeggen wanneer je echt alles van die prijs hebt beluisterd en diegene dan echt heel veel beter was. En daar geloof ik niet zo in. ;)

Nogmaals sorry, maar ik lees zo'n opmerking steeds vaker en begin me eraan te irriteren. Verder niks ten nadele van jou hoor ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Quote from: tiptop on November 14, 2007, 21:43:33
Sorry Molle,
Je lijkt me een aardige kerel, maar die opmerkingen van "speelt andere volledig weg" etc... vind ik altijd erg overdreven klinken. Vind het sowieso geen opmerking om in de hifi te gebruiken. De verschillen kunnen soms wel groot zijn, maar deze uitspraak is altijd zo krachtig dat je dat alleen kan zeggen wanneer je echt alles van die prijs hebt beluisterd en diegene dan echt heel veel beter was. En daar geloof ik niet zo in. ;)

Nogmaals sorry, maar ik lees zo'n opmerking steeds vaker en begin me eraan te irriteren. Verder niks ten nadele van jou hoor ;)



Jeugdig enthousiasme noem ik het ook wel eens ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Laat ik molle even bijspringen. Hij bedoelt het echt niet verkeerd, maar een uitdrukking als "grote value for money" is inderdaad politiek correcter. Veel mensen drukken zich wat sterker of lyrisch uit over eigen producten, niet te veel aan ergeren tiptop, dat weet je toch van tevoren ;)

HTR

ik begrijp het! geen probleem, daar lees ik wel doorheen... en me er aan irriteren en ergeren, vind ik echt
de moeite niet waard, irritatie laat ik wel over voor de echt irritante dingen ;)

paar kleine dingetjes nog veranderd ondertussen, ik heb EINDELIJK de achterplaat gemonteerd in mijn meubel,
dus de zij vakjes zijn nu eindelijk dicht, kabels zijn wat netter weggewerkt, en mijn speakers staan nog ietsje anders....


tiptop

#893
Jaja, daarom heb ik er ook al sorry bijgezet ;)

Wil op een gegeven moment even mijn ei kwijt. Nu was het toevallig bij deze post van Molle.

Ik merk dat ik de laatste tijd wat sneller geirriteerd ben. Komt dat weer omslaat mischien.
Of mischien omdat ik nu al 3 weken zonder HT zit ;)

Even wat meer mijn Ki in balans brengen of zen aanspreken. ;D ;D

@HTR.
Echt heel mooi zo 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

ik zit te kijken, en heb besloten dat t zoizo dit jaar nog wel prima zo is, ik vind dat ik met 19 jaar niet mag klagen met de set, en zal maar es weer gaan zeuren over projectie, grotere tv of andere versterker, als ik 20 ben ( januari dus  ;D )

totaal overzicht nog 1 maal van huidige situatie

tiptop

Ja idd, je bent pas 19.  :o

Dan heb je het toch heel erg goed voor elkaar. (sowieso al, maar helemaal op jou leeftijd ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Quote from: HTR on November 14, 2007, 22:06:35
ik zit te kijken, en heb besloten dat t zoizo dit jaar nog wel prima zo is, ik vind dat ik met 19 jaar niet mag klagen met de set, en zal maar es weer gaan zeuren over projectie, grotere tv of andere versterker, als ik 20 ben ( januari dus  ;D )

totaal overzicht nog 1 maal van huidige situatie


Wat doe je voor de kost?
Beroof je banken? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTR

wattan? zo idioot ist toch niet wat ik heb?
ik werk bij de MM, op (niet lastig te raden) de hifi en tv afdeling

Peerless Monster

#898
Quote from: HTR on November 14, 2007, 22:33:37
wattan? zo idioot ist toch niet wat ik heb?
ik werk bij de MM, op (niet lastig te raden) de hifi en tv afdeling

Nee was ook een geintje joh.
Je hebt gewoon een leuke smaak qua componenten.
De meeste 19 jarigen hebben dat soort dingen niet, omdat het meestal studenten zijn.
Niet zo'n full timer als jij... ;D ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTR

ik doe t ook niet fulltime, studeer ook, psychologie