Stefan's HT |Nieuwe luidsprekers (25-9-2011)

Started by HTR, October 24, 2005, 13:43:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geen vraag dit keer

optie 1
optie 2
het alternatief

Sol

Ziet er netjes uit in je nieuwe optrekje! ;)
En goeie keuze die Monitor Audio's, ga je veel plezier aan beleven. 8) (en niet vergeten je sig aan te passen :D)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTR

dankje, ik heb eerder ook al MA's gehad, (zie begin van mijn topic) was ik toen al tevreden over, en nu weer!

Sig moet ik idd ff aanpassen:P overigens nog een nieuwe aanwinst! projectorlamp, hij is nog niet kapot maar wil em wel ff alvast hebben ( zit nu op 2800 uur)

HTR

Heb nu ook een nieuw tvtje (ik blijf ook bezig)

LG 50PK350, die komt in de woonkamer, die andere die ik nu heb (panasonic 42PV60) gaat naar de slaapkamer


HTR

en hij staat op zen plekkie ( vanavond maar even ophangen)


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTR


HTR

zucht, blijf bezig, al weer iets nieuws. ik had last van ruis in beeld en geluid (tussen PS3 en versterker) bleek aan de kabel te liggen, vandaar:
Audioquest Forest kan me niet kort genoeg zijn tussen de componenten dus daarom: 60 cm kabel


Peerless Monster

Quote from: HTR on September 19, 2010, 16:59:08
zucht, blijf bezig, al weer iets nieuws. ik had last van ruis in beeld en geluid (tussen PS3 en versterker) bleek aan de kabel te liggen, vandaar:
Audioquest Forest kan me niet kort genoeg zijn tussen de componenten dus daarom: 60 cm kabel



Ik neem aan dat het korte stukje Forest, zwart is met een groen streepje?
De witte versie is voor de wat langere stukken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: HTR on September 18, 2010, 12:16:56
en hij staat op zen plekkie ( vanavond maar even ophangen)


Is mooi geworden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTR

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2010, 23:20:47
Ik neem aan dat het korte stukje Forest, zwart is met een groen streepje?
De witte versie is voor de wat langere stukken...

Klopt, (volgensmij teminste) ah de kleur maakt toch niks uit aangezien hij achter het kastje ligt, als hij het maar goed doet! en dat zal vergeleken met de huidige
al snel de situatie doen!


HTR

kabeltje is relaxed! toch zit ik nog met een probleem, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen:

2 kanaals audio via analoge uitgang ( ps3) gaat prima geen ruis of wat dan ook
meerkanaals audio via HDMI uitgang (PS3) gaat prima geen ruis etc
2kanaals audio via HDMI uitgang( PS3 ook) gaat erg slecht, heel veel ruis en rotzooi in het geluid.

Iemand die weet waardoor dit kan komen? t zelfde kabeltje, zelfde connectoren, maar met stereogeluid is het
verschrikkelijk met de ruis, en meer kanaals hoor ik niks. (HDMI)

HTR

Intussen iets meer dan een jaar verder weer een update. Ik heb het een tijdje rustig gehouden maar deze week kon ik het toch niet laten. Ik heb zoals je hier kan zien een tijd martin logan luidsprekers gehad waar ik erg tevreden mee was, toch werden ze ouder en langzaamaan het geluid minder, ze hadden dus nieuwe panelen nodig. Ik heb toen besloten om ze te verkopen en er voor in de plaats nieuwe luidsprekers te kopen, toen geen Logan's omdat die boven mijn budget lagen maar gekozen voor monitor audio omdat ik daar al goede ervaringen mee had.

In het afgelopen jaar is het wat gaan kriebelen want hoewel de Monitor audio's goed klinken is het toch even heel anders qua klank dan een electrostaat. Ik heb intussen er voor gekozen om weer terug te gaan naar electrostaat, ik heb de vista's gekocht! Morgen komt de koper van de MA's langs en zondag ga ik de ML's ophalen. Ik kan wel zeggen dat ik er zin aan heb weer terug te zijn bij het type wat ik het mooiste vind klinken: electrostaten

HTR

#1237
En zo was de kamer gisteravond, kaal zo zonder luidsprekers kan je wel zeggen:



Zo komt er een foto met de nieuwe luidsprekers!

HTR

#1238
Zo met de nieuwe electrostaten:


marcobuurlage

Nice hoor kerel ziet er mooi uit !  ;D wil ze binnenkort wel eens horen als je dat goed vind :P
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

HTR


Xander32

Mooi hoor die Vista`s :inlove:.

Hetgeen mij opvalt is dat deze behoorlijk dicht op de achter-/zijwand staan; ik had begrepen dat electrostaten erg gevoelig waren aangaande de plaatsing, dat deze minimaal 1 meter lucht rondom nodig hebben ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTR

Ze hebben intussen al weer meer ruimte, op die foto waren ze ook nog niet aangesloten ( zie kabels er naast liggen ) Ja ik ben erg tevreden!

Xander32

Quote from: HTR on September 26, 2011, 09:24:16
Ze hebben intussen al weer meer ruimte, op die foto waren ze ook nog niet aangesloten ( zie kabels er naast liggen ) Ja ik ben erg tevreden!
Daar is het om te doen he; geniet er van.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTR

Yep en ik moet zeggen dat ze het nog best netjes doen met die simpele versterker die ik heb. Ik wil nog wel even de versterker upgraden ( is een belediging naar de logans als ik dat niet doe ) maar dat laat nog even op zich wachten ivm geldgebrek :)

Martijnst1990

Zijn beste speakers zeg! Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik van het uiterlijk van electrostaten vind, maar ik vind dit zeker 1 van de mooiere. Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on September 26, 2011, 19:53:19
Zijn beste speakers zeg! Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik van het uiterlijk van electrostaten vind, maar ik vind dit zeker 1 van de mooiere. Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval  :thumbs-up:
\
Het geluid van dit type is weergaloos Martijn,heb ze ooit 1 keer op de VAD gehoord,als ik het geld ervoor had   :wub:
Ik vind ze prachtig ,zeer mooie aankoop van de TS  :thumbs-up:

HTR

Zo om de luidsprekers even een beetje te verwennen een nieuwe versterker! Een marantz 8003. Een echte verbetering in stereo weergave ten opzichte van de onkyo versterker ( zoals al verwacht ) Top ding! ik zit nu te genieten van de verbeterde plaatsing, diepte in het geluidbeeld en de instrumenten klinken ook een stuk natuurlijker.  :clapping:

morca

Quote from: HTR on November 17, 2011, 13:17:51
Zo om de luidsprekers even een beetje te verwennen een nieuwe versterker! Een marantz 8003. Een echte verbetering in stereo weergave ten opzichte van de onkyo versterker ( zoals al verwacht ) Top ding! ik zit nu te genieten van de verbeterde plaatsing, diepte in het geluidbeeld en de instrumenten klinken ook een stuk natuurlijker.  :clapping:
Marantz en Martin Logan  :wub: Ik kan er alleen nog van dromen.
Veel plezier van je nieuwe amp  :thumbs-up:

HTR

Dankje, dat moet wel helemaal goed komen, deze combinatie klinkt mij wel prettig aan de oren dus hier vermaak ik me voorlopig wel mee!