Tekortkomingen

Started by searcher, May 1, 2002, 15:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Misschien is dit onderwerp aardig om eens van gedachten te wisselen wat je nu als tekortkoming ervaart aan je huidige installatie/set?
Zelfs de plaatsing van de set/speakers kun je hier in meenemen.
Probeer het kosten plaatje achterwegen te laten.
Het lijkt me ook nuttig voor de neutrale lezer.

Momenteel vind ik mijn Pioneer VSX 909 RDS tekort schieten op audiofiel gebied.
Ik heb destijds zoals bekend een compensatie uitgevoerd met de Maranzt MA500 eindblokken om wat warmte (geluid) terug te krijgen.
Mijn basis set was een Luxman met de celestions.
Ook mijn basics de speakeropstelling zijn gezien de kameropstelling verre van optimaal.

Mijn pioneer zal ik mogelijk gaan vervangen door een Arcam AVR 200( tip van Garmt)/Marantz 8200.
Ik zal nu met mijn opgebouwde ervaring nog kritischer gaan luisteren,gelukkig kan Garmt een rustige omgeving creeren waarbij de verkopers invloed nihil is.

Ook mijn speakers celestion/third dimension bookshelfs met een passieve sub zijn aardig maar ook weer noodzakelijk in mijn huidige kameropstelling.
In het algemeen wil ik meer warmte terug in mijn geluidsbeeld met name voor mijn concert dvd's en een gelijkblijvende ervaring met films.
Dit heb ik nog niet en dit is mijn huidige tekortkoming.

                                                        m.v.g Searcher

                                                          




garmtz

#1
Mijn huidge tekortkoming is het niet kunnen afspelen van multi-channel SACD/DVD-Audio. Binnenkort (aantal weken...?) opgelost met een Lexicon MC-12...  8)  Daarna nog een goede speler uitzoeken. Waarschijnlijk een Marantz DVD-Audio/SACD/DVD-Video/CD speler.

Verder zijn mijn interlinks een beetje een probleem, omdat mijn liften instralen waardoor er een pieptoon hoorbaar is. Ik moet dus afgeschermde kabels gaan kopen. Ook mijn audio-rack is aan vervanging toe en mijn projector maakt lawaai. Dus maar een keer een hushbox maken.

jaco

#2
1. Mijn speakers zijn niet echt mooi uitgebalanceerd:  Kef center 200 wijkt beetje af van reference2 hoofd speakers qua body. Oplossing  is andere speakers. Ben hierover over het nadenken.

2. Veel demping in de kamer. Ik gebruik veel gordijnen om het donker te krijgen. Oplossing is of de ramen dichttimmeren, of verhuizen. Dit punt zal niet snel opgelost worden vrees ik.

3. lawaai projector. Ben ik aan het oplossen door een zelfbouw hush box. basis box is klaar, afwerking komende 2 weken.

4. Geen mulitkanaals SACD - DVDA mogelijk. Oplossing is voorversterker upgrade - wachten op Meridian.


Verbeteringen: (niet echt een tekortkoming)
- maskering voor scherm.
- beter platvorm vor buttkicker

Er is nog genoeg te doen dus.

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

#3
N.a.v. post van jaco heb ik ook nog een tekortkoming: mijn kamer is ook niet volledig duister te krijgen en mijn plafond is te wit. En ik ga ook maskeren!

cinepaulis

#4
Leuk topic ! Therapeutisch verantwoord !  ;D

Tekortkomingen ?
- Mijn receiver (Marantz SR-870) is op dit moment een beperkende factor. Rustige muziek klinkt best aardig, maar als het wat dynamischer wordt dan klonterd het geluid samen. Op mijn verlanglijstje staat een Marantz SR-14 of iets dergelijks. In stereo moet het super klinken en in surround moet het niet onderdoen en voldoende kracht over hebben.
Afgezien van dit nadeel in geluidskarakter, heb ik ook geen mogelijkheid om DTS af te spelen. Dit is me stiekem toch een beetje een doorn in het oog aan het worden.  :-[

- Mijn akoestiek is nog niet optimaal al hoewel het al een stuk beter is. Het galmt nog een tikje teveel. Hier en daar wat (extra) kleden doet echter wonderen !

- Mijn CD-speler is misschien een beperking (Philips CD-930). Op dit moment gebruik ik de speler alleen als loopwerk en gebruik ik de DAC van mijn losse Marantz Dolby Digital decoder.

- Mijn surround speakers zijn nog oude gebakjes. Die klinken toch 'wat' anders dan mijn fronts. Ik wil dus nog een zelfde set als surrounds zodat ik qua speakers een absoluut homogeen multi-channel geluid kan neerzetten.

- Mijn ruimte is nog niet voldoende verduisterd. Overdag film kijken kan wel, maar ik vind het comprimis voor serieus film kijken gewoon te groot.

- Mijn doe-het-zelf rack waar alle spullen op en onder staan is te klein geworden. Mijn DVD rekje ook trouwens.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

MrPink

#5
Momenteel ben ik tevreden met wat ik heb, maar ik wil over niet al te lange tijd wel een nieuwe cd-speler (Sony cdp-55 uit de prehistorie) aanschaffen. Verder wil ik proberen langzaam, in de loop der jaren, te upgraden naar een systeem wat meer in de richting komt van high-end. Dus Onkyo 535 en 757 vervangen door wat beters, misschien gescheiden voor- en eindversterker(s), en HDTV als het zover is.

Groetjes,
Oscar

eduard

#6
Ik ben bang :( dat het nooit helemaal perfect zal zijn er komt altijd weer iets nieuws en beters uit. Ben eigenlijk zeer tevreden met mijn HT opstelling mischien een betere SUB, wel zou ik op stereo gebied nog wat verbeteringen zien. bv een niewe voor en eindeversterker en een andere cd-speler. Oja andere surround speakers zijn ook wel leuk, zoals ik al zeg je blijft bezig :)

patrick_vdb

#7
Tekortkomingen......waar zal ik eens beginnen ;D

Eigenlijk ben ik van plan om een groot gedeelte van mijn HT naar een hogere trede te brengen. Voor mij houdt dat dan in:

1. Vervangen van mijn instapper-receiver (Yamaha RXV620) door een Denon AVC-1SE (SR) of Marantz SR14 (wilde in eerste instantie gaan voor seperates maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt gezien de kosten :'()
2. Vervangen van de B&W 600 serie door de CDM-NT of Nautilus 805 waarbij 4 speakers identiek zullen zijn gecomplementeerd door de CDM-CNT of HTM2 center (afhankelijk van de andere speakers).
3. Speakerplaatsing verder perfectioneren en tevens goede speakerkabels gaan gebruiken.

Maar wat momenteel echt voor mij op de eerste plaats komt is eerst weer eens genieten van de dvd-films opzich want door de momentele upgrade-virus is dat er behoorlijk bij ingeschoten.


J.A.F._Doorhof

#8
Tekortkomingen  ;D:

1.
Masking systeem, maar wordt aangewerkt is over een week of 2 klaar.

2.
Pre-amp kan geen DPL-II en 5.1 input, maar de nieuwe is onderweg.

3.
???

Ben eigenlijk wel HEEL tevreden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#9
  • $$$
  • Tijd
  • Zin
  • Verduisteringsstof
  • Masking
  • Andere speakers(wordt aan gewerkt)
  • En nog veel meer

Bart_M

#10
Quote
  • Andere speakers(wordt aan gewerkt)
Je bedoelt zeker: wordt voor gewerkt?  ;D

Mijn tekortkomingen op dit moment:
* Scherm (is nu 160 breed en heeft bollingen) Morgen ga ik mijn nieuwe doek ophalen bij Yves A.K.A. Thommy@, dus dit punt komt te vervallen. (Yves, nogmaals bedankt)
* DVD-speler. Sinds Cinepaulus zijn DVD-speler met progressive scan heeft aangesloten op mijn projector zie ik alleen nog maar scanlines als ik via mijn DVD-speler kijk.
* Surround speakers: nu nog een setje oude B&W's. Ik wil deze gaan vervangen door dezelfde zelfbouw speakers die ik als fronts heb staan. Ik ben er alleen niet uit of ik ze even groot moet gaan maken (120 liter!) of er een kleiner model van moet maken.
* Verduistering: hier is een enorme winst te behalen. Ik kan overdag gewoon geen film kijken. Dit punt wordt ook binnen hele korte tijd aangepakt.

Dat is het voor dit moment.
In de toekomst komt er zeker wel meer.  :(

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

#11
Ben in onderhandeling en aan het sparen...


 ;D

searcher

#12
Na het lezen moet ik het e.a nog toevoegen.
Mijn DLP projector maakt teveel herrie ik heb geen idee of hier een oplossing voor bestaat.
Ik wil ook nog eens een center speaker beluisteren i.p.v.mijn huidige full range speaker.

Ik ben zeer benieuwd naar DPLII.

                                                            m.v.g Searcher



CineBarkoos

#13
Ook ik heb een aardig lijstje met 'tekortkomingen'...

Geluid:
- Afgezien van het type speaker wat ik gebruik (Philips FB-840 conductor) wil ik mijn center (Kef model 90) vervangen door een FB-840. Hierdoor heb ik 5 identieke speakers, min of meer een must in mijn ogen.
- Een goede subwoofer, ik draai op dit moment zonder (dit vanwege de constructie van mijn huis icm. mijn buren :-/ )
- Een iets ruimere woonkamer met minder 'speelse hoekjes'. Hierdoor zou een optimalere plaatsing mogelijk worden.

Beeld:
- Een vast scherm (zonder vervormingen!). Helaas is dit in de huidige setup niet te realiseren.

Eigenlijk heb ik gewoon een ander huis nodig, iets ruimer, beter geisoleerd en met plaats voor een vast scherm.
Brengt me op de enige echte tekortkoming:
Geld!

Gr.
Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!