TAGtronic Synchronisation link + aansluiting TAG DVD32FLR

Started by El Nino, October 22, 2005, 19:24:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino


Op de TAG processor zit een Sync. Link op die ik kan verbinden met m'n TAG DVD speler. Vraag is of dit een digitale link is of een analoge (ivm m'n interlink kabel)?

En indien dit digitaal is, klopt het dan dat er géén analoge uitgang op de TAG DVD zit?!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Durk

uh wat ik begrepen heb, heeft de dvd idd geen dac, dus alleen digitaal uit.
De sync geschied door middel van een gewone utp kabel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

El Nino

Sorry eh, maar utp kabel daarmee bedoel je een analoge kabel?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Martin_M

Quote from: El Nino on October 22, 2005, 20:49:15
Sorry eh, maar utp kabel daarmee bedoel je een analoge kabel?

Volgens de handleiding is elke redelijke tot goede analoge kabel geschikt voor de synclink.
Er gaat een pulssignaal (klokfrequentie) overheen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

beunky

Even concreet wat je nodig hebt dus:

1 x digitale interlink
1 x goedkope net-niet-dropveter analoge interlink voor de sync link
1 x utp-kabeltje (netwerkkabeltje) voor de TagTronic communication bus, met rj-45 connectortjes dus (of rj-11... haal altijd de telefoon en het netwerk door elkaar ;D ;D ;D ;D ;D)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

El Nino

Quote from: beunky on October 22, 2005, 23:00:26
Even concreet wat je nodig hebt dus:

1 x digitale interlink
1 x goedkope net-niet-dropveter analoge interlink voor de sync link
1 x utp-kabeltje (netwerkkabeltje) voor de TagTronic communication bus, met rj-45 connectortjes dus (of rj-11... haal altijd de telefoon en het netwerk door elkaar ;D ;D ;D ;D ;D)

Bedankt Beunky, dat dacht ok nl. dus ook. UTP kabeltje is gewoon een CAT-5 dus, maar die is voor de TAGTronic communication bus, maar die wordt niet gebruikt voor de Sync link zoals Durk waarschijnlijk abusievelijk veronderstelde!  :)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Raphie

klopt, synch link verwijst naar clock synchronisatie dmv van tulp plug
TAGTronic bus wordt gebruikt voor systeem intergratie/automatie DMV van UTP plug
JBL PRX Power!

Cormijn

#7
Wat zijn de kosten van zo'n kabel voor TAG tronic?
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Durk

Quote from: El Nino on October 23, 2005, 09:08:13
Bedankt Beunky, dat dacht ok nl. dus ook. UTP kabeltje is gewoon een CAT-5 dus, maar die is voor de TAGTronic communication bus, maar die wordt niet gebruikt voor de Sync link zoals Durk waarschijnlijk abusievelijk veronderstelde!  :)

:-[  sorry.. verhaal van de klok en de klepel
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Quote from: cormijnheer on November  3, 2005, 16:23:49
Wat zijn de kosten van zo'n kabel voor TAG tronic?
uh even kijken of ik het nu wel goed heb:

de tagtronic is gewoon een utp kabeltje, dus een paar euro..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Cormijn

Quote from: Durk! on November  3, 2005, 16:46:02
de tagtronic is gewoon een utp kabeltje, dus een paar euro..

Als dat zo is waar kan ik twee kopen van 60-70 centimeter?
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Cormijn

#11
Hallo Jack;

Is opsturen ook mogenlijk? Ik woon nml in Friesland.
Als je mij je bankrekening mailt of PM-ed en ik het gewenste bedrag overmaak  ben je dan bereid om 2 van 70 centimeter op te sturen?
Alvast bedankt,
Cor
Musical Fidelity A5.5 Amp.

El Nino

Quote from: Durk! on November  3, 2005, 16:46:02
uh even kijken of ik het nu wel goed heb:

de tagtronic is gewoon een utp kabeltje, dus een paar euro..

Pierre...."u heeft gewonnen!!"  1 setje CAT-5 kabeltje t.w.v. € 1,30  ;). Geeft niet hoor Durk, vergissen is menselijk en ik weet ook veel dingen niet of niet precies, daarom is dit forum juist zo handig!  ;D ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Quote from: cormijnheer on November  3, 2005, 16:48:33
Als dat zo is waar kan ik twee kopen van 60-70 centimeter?

Cor, nog gefeliciteerd met je aankoop van je TAG processor! Voor het aansluiten van de TAG bus géén loop maken, dus in op uit enz. Synchroniseert ie mooi de display sterkte als je straks ook een TAG loopwerk gaat kopen... ;). Verder kun je met 1 AB uit de voeten. Da's toch wel lekker zo'n AB.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Cormijn

Quote from: El Nino on November  3, 2005, 22:18:15
Cor, nog gefeliciteerd met je aankoop van je TAG processor! Voor het aansluiten van de TAG bus géén loop maken, dus in op uit enz. Synchroniseert ie mooi de display sterkte als je straks ook een TAG loopwerk gaat kopen... ;). Verder kun je met 1 AB uit de voeten. Da's toch wel lekker zo'n AB.

Bedankt, moet zeggen dat het wel super klinkt!!
De bedoeling is om binnenkort een cd speler te kopen van TAG ivm geen HDMI en een plasmawens....ooit!
Musical Fidelity A5.5 Amp.

Bart_M


beunky

Quote from: Krunk on November  4, 2005, 07:47:50
Neem je een transport of cd speler?

Als ie de Tag cd-speler neemt is die te gebruiken als transport, echter mijns inziens kan Cor beter het transport nemen want die heeft de T2L-link (synclink).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bart_M

Precies, ik zou ook voor het transport gaan.
Hoe verhoud deze zich tov de DVD32FLR?

beunky

Quote from: Krunk on November  4, 2005, 08:54:41
Precies, ik zou ook voor het transport gaan.
Hoe verhoud deze zich tov de DVD32FLR?

Naar het schijnt klinkt ie minder goed met cd's dan de DVD32FLR, maar dat heb ik zelf nooit kunnen vaststellen (heb mijn CD20R nooit vergeleken met mijn DVD32FLR).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Durk

kun je die tag dvd dan niet met dvi uit krijgen? Ik meen dat ik dat eens gehoord had..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beunky

Quote from: Durk! on November  4, 2005, 10:02:15
kun je die tag dvd dan niet met dvi uit krijgen? Ik meen dat ik dat eens gehoord had..

Jawel, dan zit er een PSM-module bij in, dat betekent progressive scan en dvi uit :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Cormijn

Quote from: beunky on November  4, 2005, 08:46:43
Als ie de Tag cd-speler neemt is die te gebruiken als transport, echter mijns inziens kan Cor beter het transport nemen want die heeft de T2L-link (synclink).
Zit de T2L-link (synclink) ook op de oudere modellen van de CDT20R??
Musical Fidelity A5.5 Amp.

El Nino

Quote from: beunky on October 22, 2005, 23:00:26
Even concreet wat je nodig hebt dus:

1 x digitale interlink
1 x goedkope net-niet-dropveter analoge interlink voor de sync link
1 x utp-kabeltje (netwerkkabeltje) voor de TagTronic communication bus, met rj-45 connectortjes dus (of rj-11... haal altijd de telefoon en het netwerk door elkaar ;D ;D ;D ;D ;D)

Gisteren zijn m'n B&W nautilussen geleverd en heb de set aangesloten voor een eerste indruk. In eerste instantie nog met m'n oude Sony CD-speler, want ik heb nog geen digitale interlink. Later toch de TAG speler erop aangesloten met een analoge interlink (kan dit kwaad??) en kan zeggen dat dit een duidelijk mooier beeld neerzette. Stemmen veel helder, plaatsing instrumenten veel gedetailleerde. Heb zeker nog lang niet het optimale bereikt, want de bekabeling is nog van HARIBO en dat kan beter, m'n akoustiek is nog niet je van het (m'n gordijnen hangen nog niet, ga dus vandaag m'n vrouw gelukkig maken door mee naar de gordijnen winkel te gaan om e.e.a. uit te zoek, goh vanwaar die interesse ;D ;D). Verder is m'n set nog niet ingespeeld......

@cormijnheer: heb zelf geen ervaring of de CD speler of het CD/DVD loopwerk de voorkeur geniet.




Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Martin_M

Quote from: El Nino on November  5, 2005, 09:23:50
Later toch de TAG speler erop aangesloten met een analoge interlink (kan dit kwaad??)
Nee hoor, kan geen kwaad.
Theoretisch is het zo dat het 'waarschijnlijk niet 75 Ohm karakter' van de analoge kabel voor meer jitter kan zorgen.
Ikzelf heb hele goede ervaring met het gebruik van een Transparent Ultra phono-kabel. Deze doet hele leuke dingen als digitale kabel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

El Nino

Quote from: Martin_M on November  5, 2005, 09:50:13
Nee hoor, kan geen kwaad.
Theoretisch is het zo dat het 'waarschijnlijk niet 75 Ohm karakter' van de analoge kabel voor meer jitter kan zorgen.
Martin

Dan sluit ik toch gewoon een analoog kabeltje aan op de Synch link, synchroniseert de processor de kloktijden.....en dus minder jitter ;) ;D. Nee, bottom line gaan m'n HARIBO interlinks eruit en worden deze door waardige kabels vervangen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom