192kHz digital sample frequency noodzakelijk?

Started by Stray, October 17, 2005, 23:51:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stray

Ik ben momenteel op zoek naar een goede soundcard voor een HTPC. Het is de bedoeling dat deze via s/pdif op een pioneer VSA-AX10 wordt aangesloten. Multichannel analoog geluid is niet nodig, misschien dat stereo wel gebruikt gaat worden.
Momenteel ben ik geintereseerd in een RME DIGI96/8 (PAD), maar deze heeft geen 192kHz sample frequency. Nu vroeg ik mij af of dit nadelig is voor deze setup, want nieuwe kaarten hebben 192kHz sample frequency op coax out, of is dit enkel van belang bij analoge output?

hybride

Op: http://www.mainpress.com/audiovision/Audio/Sound%20-%20Test%20Versterker%20-%20%20VSA%20AX10%20Pioneer.htm

staat: De geïntegreerde 192 kHz, 24-bit audio DAC (digitaal/analoog omvormer) en 96 kHz, 24-bit ADC (analoog/digitaal omvormer) zorgen voor een weergave van de hoogste kwaliteit ongeacht of de bron nu digitaal of analoog is.

Daaruit is op te maken dat jouw processor zelf upsampled. Waarom zou je dan nog in je HTPC willen upsamplen?
De RME digi heb ik ook in gebruik en is echt een van de beste die je kunt hebben voor digitaal transport van audiomateriaal. Gewoon het pure 44.1 khz signaal naar je processor leiden en laat die het rekenwerk maar doen.