Top hifi, mag dat ook mooi zijn? JA!

Started by blue-eyes, September 14, 2002, 19:44:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

poorbeek

Mede HT genieters,

Ik heb lange tijd gehad dat kwaliteit voorop stond en design me niets deed. Maar sinds ik van losse dac, cd-speler, dvd speler, dcc, voor eind teruggegaan ben naar

1 Maal Marantz SR 14 in goud met mooi afgeronde hoeken.
1 Maal Marantz DV 17 in goud met mooi afgeronde hoeken.

Dat het design toch wel erg belangrijk is want ik vind dit er zeeeer mooi uitzien. Zeker als het helemaal vrij staat zonder andere apparatuur dan is het toch wel een juweeltje.

Tevens is de geluids- en beeld- kwaliteit ook nog eens vele malen beter dan mijn vorige installatie.

dus Design telt bij mij dus uiteindelijk wel maar zonder verlies van kwaliteit.

Groet Paul

B. Kuiper

Ja zeker dat het ook mooi er uit mag zien, het oog wil ook wat. Maar klank/weergave kwaliteit domineert bij mijn keuzes. Voor mijn AVreceiver had de oude versie van de Mission Cyrus one, een kleine gietijzeren bak met drie knoppen. Zag er niet uit, maar wel een zeer mooi geluid. Helaas zater er m.i. een aantal design foutjes in(t.w. de manier waarop de interlinks en luidsprekerbekabeling het apparaat in gingen en de omslachtige manier waarop bijvoorbeeld de volume potmeter verwerkt zat).

Heb nu bij wijze van opstap de Pioneer VSX D510, ben zeer tevreden met de klank. Maar vinden jullie ook niet dat er in de midend sectie van HiFi ondertussen een eenheidsworst aan het ontstaan is. Het lijkt allemaal op elkaar. (uitzonderingen daargelaten).

Dus ja looks do count, overigens maakt Garmt een interessante opmerking over psychoakoustiek. Als iets er mooi uit zien en beaucoup euro's heeft gekost lijkt het vaak al beter te klinken......om daar eens op voort te borduren. Ik heb een redelijk prijzige center(Pied Piper); full range, grote bak. Maar klinken dat ie naar mijn mening doet. Weergave is zo persoonlijk.

MVG

Bas
"Always a little further"

blue-eyes

nog wat.........

In de reviews, allemaal mooie plaatjes, niemand heeft ze dan nog gehoord.

Lees de opmerkingen dan maar eens ;)

paar voorbeelden: Gaaf, ziet er goed uit! Dit wil ik! etc.

Nogmaals: niet gehoord, alleen nog maar gezien.............

p.s. ik doe dat zelf ook ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ub4b

#28
Quote from: SiR-ROUND on September 15, 2002, 09:11:05

Zo vind ik bv de nieuwe Rotellook met die (nutteloze)koelribben BIJZONDER GAAF...



En de binnenkant oogt(op de trafo na) mooier dan bv een Parasound...


Op de RMB-1095 heeft de voorste vin wel degelijk zin, daar zit het center kanaal op gemonteerd, op de tweekanaalsbakken van Rotel is het gewoon een esthetische ingreep.

't Ja, de vrouwen willen een groot en stevig balkon (zonet in Telefacts op enkele D-cups moeten gapen in een uitzending over siliconen "De borstenbusiness
", geef mij maar een of twee maatjes kleiner), de Rotel eigenaars krijgen er ook een kado. ;D

MrPink

Ach jee, "Bigger is Better"...ik zou eerder zeggen: "Je bent een rund als je met borsten stunt"! ;D

Groetjes,
Oscar