Harmonic Tech Truthlink/vdH First Ultimate

Started by Spacebass, September 14, 2002, 14:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

 ;D

Nou de volgende logees zijn dus de  Harmonic Tech Truthlink en de VDH First Ultimate.

Prijzen Harm Tech 418 euro voor 100 cm (per twee)
VDH 203,75 euro 80 cm (per twee)

Er is al een thread gestart zag ik betreffende de VDH dus geen aparte thread daarvoor  ;)

Ik heb ze nog niet beluisterd (ga ik zo mee starten) maar als iemand nu al wat ervaring heeft met de genoemde kabels zou ik die graag vernemen  :)

Heb deze uitgekozen omdat ze volgens de verkoper qua karakter iets minder "confronterend" zijn.

Met name omdat zowel de Yamaha als de Omega's vrij analytisch klinken en de Yamaha zelfs klinisch. (Ja Garmt na de beleving met de Shortlink heb ik gehoort wat je bedoeld met analytisch  ;D, ik denk ook dat de Parasound daar zijn bijdrage aan geleverd heeft omdat deze veel meer detailering heeft tov de QSC)

Bij gebruik van de Shortlink Reference heb het hoog zelfs -3 db verzwakt (room adjustment switches op de luidspreker zelf) en dat zou dus theoretisch niet behoefen bij de nieuwe logees omdat deze zachter zouden zijn.

De Shortlinks zijn trouwens een nieuw Nederlands product vandaar dat ze onbekend zijn  ;)

Eichmann had de verkoper wel van gehoord maar zei dat hij het alleen zou verkopen als de naam gewijzigd zou worden in iets minder controversieels  ;)

chendy

Hi -$b!

Ik ken ze niet, maar ik heb zelf de QED Qnex2 voor erg weinig... Het kan dus misschien weer $b worden! ::)

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass

Bedankt voor de tip Chendy  :)

Die hadden ze idd daar ook!

Ik ga ook eerst de adviezen af die zij geven, ik heb ze immers uitgelegd waar mijn set uit bestaat. Weet ik ook meteen hoe goed zij zijn in hun adviezen.

Zo wandel ik rustig de hele prijsrange af tot ik een beeld heb van wat nu het beste bij mijn set past...

Ik kwam er net weer achter dat ik niet overdag moet luisteren omdat ik 's avonds gewoon veel meer innerlijke rust heb en uiteraard de stadsgeluiden ook zijn afgenomen. (die hoor je niet meer, maar ze zijn er wel!)

Dus ga ik straks gewoon een filmpje kijken met de Harmonic tech en ga vanavond weer cd luisteren. (Heb net Jurrasic Park III DTS binnengehad).
Ik vind hem zo op het eerste gehoor iets minder dan de shortlink...maar dat is misschien te voorbarig. Wel lijkt hij veel "breder" te klinken. Ik heb nl het gevoel dat hij bij harmonischen nogal kleurt....hee wacht hij heet toch niet voor niets "Harmonic"  ;D

Hmm ok ik knal die VDH er op!

garmtz

#3
WAARSCHUWING!!! LEES DIT ALLEEN ALS JE HET NIET ERG VINDT EVT. BEINVLOED TE WORDEN DOOR MIJN MENING!! :)








O.k. Ik heb beiden gehoord (nouja, van Harmonic Technology eigenlijk de Pro-Silway, de top interlink van 669 Euro).

Harmonic Technology (ik pak mijn aantekeningen erbij): sonoor laag, soms iets teveel, s-klanken subliem schoon, hoog filigraan zonder een randje, voorname rust in de klank, enorme controle, klinkt niet erg dynamisch, mist "transient attack", een prettige kabel die door gebrek aan echte attack en snelheid (vooral in de bas) af en toe wat spanning en opwinding kan missen.

vdH First Ultimate: geen enkel spoor van metalige bijklank, zeer goede weergave van microdetails, zonder "bright" te klinken, tonale balans wat "donker", accentueert subtiele ruimtelijke clues en uitstervende geluiden, klank vloeit heel natuurlijk, maar kan soms echte impact missen, organisch, laidback.

Beide kabels hebben zeker wat van elkaar weg, je dealer weet van wanten! Beiden zullen de weergave rustiger maken en geen scherpte accentueren. Er is wel een verschil in HOE ze dit bereiken: de Harmonic Tech heeft een duidelijke "sound", die niet echt neutraal is. Een beetje dik ik het laag en licht gekleurd op het middenhoog. De vdH heeft weinig kleuring, maar weet door de afwezigheid van metaal in de geleiders ook daadwerkelijk minder metalig te klinken. Moeilijk, moeilijk... Kies uiteindelijk gewoon de kabel die jou het meest kippevel geeft... :)

Spacebass

 :o

Garmt, je slaat de spijker op zijn kop...die punten heb je!  ;D

(ik heb net geluisterd en lees nu pas jouw recensie  ;) )

De vdH past niet echt bij mijn set...klinkt bijna net zo plat als de kabels die ik heb... Zit  beneden de kwaliteit die ik hoorde bij de Shortlink reference...Probeer ze ff uit mail me en ik geef je het adres (geen reclame hier!) , maar ik heb een vaag vermoeden dat je deze haagse zaak ook kent  ;)
Ik heb ze ff geprobeerd als analoge verbinding met de Arcam  ;) ...nee ook niet lekker.. Het klinkt denk ik gewoon niet in mijn set.

De Harmonic past wat dat betreft stukken beter maar er ontbrak iets...jij legde precies de vinger erop...veel minder dynamiek! De brass section mist zijn "scheuren" Maar camoufleert daarmee wel iets...alleen op de verkeerde plek!

Dat kleuren had ik dus inderdaad goed "gevoeld". Ik vond dat laag zeer diep maar ook te wollig met minder "Punch". Maar weer wel lekkerder dan de vdH.

Dat dynamische die de Shortlink had, waarbij je af en toe je gezicht naar achteren trekt, dat miste ik enorm vandaag. Wel wat heftig maar totaal open en redelijk neutraal.

Heb ik weer...waarom moeten die dingen die ik mooi vind nou altijd zoveel geld kosten? shit  >:(

Nou ja ik houd wel in mijn achterhoofd dat ik ook de andere gebreken van mijn set aan het beluisteren ben...

Maar beiden geen kippevel helaas!

Garmt...wij moeten praten!  ;D

SiR-ROUND

QuoteWAARSCHUWING!!! LEES DIT ALLEEN ALS JE HET NIET ERG VINDT EVT. BEINVLOED TE WORDEN DOOR MIJN MENING!!

SPOILER!!!

;D

Hmmm... $B, heb je wel eens vergeleken met gewoon goede coax? DIY I mean?

Belden ofzo?

Ik zou meer testen, voordat je megabucks moet neertellen...

Maar ja, das de pest als je naar dingen luisterd die normaal gesproken boven je budget liggen... Krijg je niet meer uit je koppie...

Ik moet ff kijken of ik binnenkort nog voor de verhuizing langs kan wippen... Doen we een CAT5 test en neem ik meteen twee Belden interlinx mee(helaas ongelijk qua lengte, maar voor het idee, ben benieuwd)...

Spacebass

 ;D

Mail/bel me maar....ik ben zeer geintereseert in  jouw creaties als DIY master van dit forum  ;D

Ik wilde zelf idd ook kabels maken maar heb geen tijd gehad om goed soldeer en pluggen te halen.

We spreken mekaar!

SiR-ROUND

DIY master I wish... Ik heb meer ideeen dan werkelijke creaties hoor...

Anyway, binnenkort in een weekend?


Spacebass