Ingangsimpedantie eindversterker

Started by Deleted member, October 14, 2005, 10:55:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Hallo,

Na het lezen van diverse berichten en reviews ben ik erg enthousiast geworden over de Nu.

Menelaos

In principe is een hogere ingangsweerstand beter, omdat dit de voorversterker minder belast. Daarbij speelt ook de uitgangsweerstand van uw voorversterker een rol. Hoe lager deze is, hoe kleiner de invloed van de ingangsweerstand van de eindversterker. Het verschil tussen 33k en 47k is volgens mij zeker geen probleem.

Groeten,


Menel.

Deleted member

Bedankt voor je reactie! Ik heb vrijdag de versterkers aangesloten en ik merk niet echt nadelige gevolgen. Het geluid speelt alleen harder bij dezelfde volumestand in vergelijking met m'n HK eindversterkers.

Peerless Monster

Als je daar dan weer attenuators van Rothwell tussen de interlinks zet. Dan heb je 10 dB minder bij een bepaalde stand van je voulmeknop. Dan is die wat minder gevoelig... (idee?)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler