Pointmen

Started by J.A.F._Doorhof, September 13, 2002, 09:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
1 (100%)
8
0 (0%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 1

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Christopher Lambert speelt een huurmoordernaar in dienst van de overheid van Israël, de taak van hem en zijn team is mensen uit te schakelen die de overheid in de weg staan.
Als op één van die aanslagen zijn team in de val wordt gelokt en hij zwaargewond de hit overleeft blijft hem het idee achtervolgen dat de "hit" de verkeerde man is geweest en dat de echte nog steeds in leven is. Als er mensen van zijn team op vreemde manieren om het leven komen weet hij het zeker.

Mening
Pointmen is een nieuwe film van Christopher Lambert (die bij ons altijd wel een plekje vindt) die verrassend bij de FRS te koop was voor € 6,99.
En daar doe je geen verkeerde koop mee.
De film is van een behoorlijk niveau hoewel alles wel net niet topkwaliteit is, maar dat maakt de film ook een stukje realistischer, geen prachtige pistool schoten met snelle aktie scenes maar heel realistische snelle scenes (en dat is even wennen). MAW geen Hollywood-flair maar realisme.

Het verhaal hebben we natuurlijk al meerdere malen gezien, maar dat is ook geen negatief ding daar het natuurlijk spannend blijft.

Overall voor die prijs een regelrechte aanrader.

Beeld en geluid
De 1.85 Anamorphic transfer is goed van kwaliteit met overall een goede diepte en scherpte, sommige scenes kunnen wat soft overkomen maar je moet een goede display hebben wil dat opvallen. De gehele kleur van de film is wat rood-arm maar ik denk dat dat opzettelijk gedaan is met filtering, dit geeft de film een wat gele look.
Geluid is wel een negatief punt, de stemmen klinken heel erg ADR (achteraf gedubbed) en dat is echt een nadeel van de film, ook zijn de soundeffects niet spectaculair, maar dit mag de pret niet drukken denk ik, het blijft een vermakelijke film.

Extra's
ZEER INDRUKWEKKEND.
Één cast en crew informatie scherm met alleen Lambert's informatie.
Kariger heb ik het nog nooit gezien.
En natuurlijk niet te vergeten een scene toegang en submenu menu (met alleen de optie aan of uit.)

Overall
Ben je wel een fan van Lambert dan is dit zeker geen slechte aankoop, de kwaliteit van het verhaal is goed en je zult je geen moment vervelen, buiten het probleem met de ADR stemmen is dit een redelijk tot goede DVD.

Voor deze DVD geef ik 2 cijfers.
De DVD zelf (presentatie, beeld/geluid) krijgt een 5 en de film zelf een 6.7.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"