Start from Zero

Started by Mr_Oizo, May 2, 2002, 19:48:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr_Oizo

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en een leek op het gebied van HT.
Met veel genoegen heb ik verschillende posts gelezen.
Nu komt het.

Ik ben een huis aan het bouwen en ben momenteel in de bekabelingsfase aangeland. Ik heb in de woonkamer een raam van 3 mtr op 5mtr waarop ik wil gaan projecteren. Ik moet mij nog alle apparatuur aankopen + alle bekabeling kan ik nu nog in de muren wegwerken.
Ik zou graag wat concrete tips krijgen betreffende de bekabeling die ik nu best kan voorzien tss DVD-Receiver-Projector-Tv.

Ik weet dat dit een hele brok is ( :'(), maar elke goede tip van een kenner is voor mij veel waard.

groetjes

Mr Oizo  :-/


MrPink

#1
Hallo Mr Oizo en welkom :)

Ik ben ook geen expert, dus je zult het van anderen moeten hebben, maar ik denk dat ze wel willen weten wat je budget is, en je globale doel.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

#2
Je kunt alvast je speaker/sub bekabeling in de muur wegwerken. Denk dan aan 3 speakers voor (links, rechts, center) en één coax voor je subwoofer. Houdt vooral met de coax voor de sub ruimte voor experimenten.

Ook kun je voor je rears en eventueel EX al je bekabeling aanleggen, kijk op het HTweb voor een diagram van de setup. http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Speakersetup2.PDF
http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Garmt/7151.PDF

Reken dat je op 2/3 van de lengte van je kamer de zitplekken neemt, dit ivm de modes in je kamer, lees daarvoor dit artikel.
http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/nodesensubs.PDF

Als ik je een advies mag geven voor de speakerbekabelingen is dit Eichmann  ;), dat is één te betalen en twee van een zeer goede kwaliteit.